Výprava za hranice světa Red Dead Online

Skupina Australanů se dostala pryč z mapy. Našli obří kus země plný pozoruhodných úkazů

1. 7. 2019
Název hry: Red Dead Redemption 2 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 26. 10. 2018 Platformy: , Žánr:
Red Dead Redemption 2

V listopadu jsme vás v rámci novinkového souhrnu informovali o tom, že se hráčům Red Dead Redemption 2 podařilo dostat za hranice singleplayerové mapy až do Mexika. Prostor byl překvapivě velký, ale nic zásadního v něm k nalezení nebylo – vyjma jednoho stavení nebo železničního tunelu se můžeme bavit tak maximálně o rozbitých kaktusech (rozuměj, nefungovala jim fyzika), a proto nejzajímavější věcí na celé téhle výpravě zůstává způsob, jakým se bylo možné pomocí glitche z původní mapy dostat. Nyní, více než půl roku po tomto smělém pokusu, k nám z Austrálie přichází podobný příběh, týká se však mapy v Red Dead Online a nutno přiznat, že skupina australských vývojářů – vystupujících pod přezdívkou The Grannies (Staroušci) – dokázala ze svého tažení za hranice mapy vytěžit mnohem víc.

Nejdříve ale k tomu, jak se hráči z mapy dostali – podle Kotaku to prý zkusili přes tento glitch, který hráče při vytažení zbraně v tom správném místě doslova vytáhne k hranici a následně přinutí k souboji s neviditelnými osidly, které ho stahují zpět. I podle videa se zdá, že nejde o nic jednoduchého, Starouškům se to ale nakonec podařilo a následně strávili dlouhou dobu, aby na druhou stranu za pomoci lasa dostali všechny členy skupiny. I to se ale nakonec podařilo a širý lán krajiny vybízel k prozkoumání.

První zajímavá věc je, že svět Red Dead Online je mnohem větší, než se obyčejnému hráči může zdát. Podle členky týmu s přezdívkou Kalonica, která o cestě informovala na Twitteru, skupina zkrátka šla stále dál a svět ne a ne skončit. Patrné ale samozřejmě byly nejrůznější nedodělky, vytvářející místy až surrealistické úkazy, přesto nechyběla zvířata a divocí koně, které nakonec bylo možné i osedlat. Vděčným tématem nicméně bylo navazování, resp. spíše nenavazování textur s nízkým a vysokým rozlišením, případně rozbitá geometrie terénu a rostlin, které by z ní za normálních okolností přirozeně vyrůstaly. Takhle ale k sobě těsně nedoléhaly a se vzpomínkou například na seriál Westworld o umělých lidech uvnitř velkého westernového divadla vytvářely Starouškům hodně zajímavou atmosféru. Zvlášť, když stále fungovalo střídání dne a noci, což umocňovalo pocit, že Grannies stále kráčí světem, který žije.

Pak se ale krajina změnila – všechno zbytečné z ní zmizelo, a kam až oko dohlédlo byla jen poušť. Nebylo proto velkým překvapením, že s absencí detailů vypršel i další prostor, kam by se dalo ještě jít a hráči narazili na pověstný konec světa. Doslovnou hranu, za kterou bylo jen prázdno a tma. Grannies tedy rozložili tábor, historie už nezjistí, co si tenkrát řekli, ale výsledkem jejich rokování bylo, že společně nahlédnou za hranu a skočí. A jak si slíbili, tak učinili, jen dopředu nedokázali odhadnout, že se jejich pád – který navíc mohli částečně korigovat – bude trvat přibližně hodinu.

Jejich nekonečný let skončil dopadem, nebo spíše umělým vytažením na hladinu velké vodní plochy, a pokud jste RDR 2 hráli, víte, že se blížíme ke konci. Bez koňů totiž zvládnou postavy ve hře plavat opravdu jen chvíli a podle Kalonicy se za utopené průkopníky truchlilo ještě dlouho poté, co se hra pomocí checkpointu opět načetla ve známém světě.

# open world # sandbox # western

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru