Vyléčí GOG Galaxy 2.0 frustraci z přemíry herních klientů?

Vyléčí GOG Galaxy 2.0 frustraci z přemíry herních klientů?

Nová verze oblíbené aplikace chce spojit Steam, Epic Store i služby jednotlivých konzolí

26. 5. 2019

Jednou z věcí, na kterou si PC hráči pravidelně stěžují, je nutnost stahovat, instalovat a samozřejmě provozovat řadu klientů pro digitální distribuci konkrétních titulů. Vedle Steamu se momentálně nejvíc skloňuje Epic Games Store, překážet ale může i současně běžící uPlay, Origin, Bethesda Launcher nebo Battle.net, které sice už dnešní počítače výrazně nezpomalují, ale mají za následek tříštění celého ekosystému a nutnost znovu a znovu přidávat kamarády do seznamů pro společné hraní. Nemluvě pak o nemožnosti globálně sledovat vlastní herní čas nebo získané achievementy, které jsou i pro nás příjemným zpestřením samotného hraní a často i důvodem, rozhodujícím o koupi daného titulu na konkrétní platformu. Díky plánům provozovatelů GOG.com by se ale mohl tenhle stav konečně změnit, a to s příchodem druhé verze aplikace GOG Galaxy. Ta si totiž bere za cíl spojit nejen výše uvedené služby, ale zahrnout do celého ekosystému také prostředí jednotlivých konzolí a nabídnout ucelený nástroj pro spouštění her, jejich správu a komunikaci mezi hráči.

„Abychom mohli hrát jednotlivé hry a sledovat, co dělají naši přátelé, musíme neustále přepínat mezi jednotlivými klienty. Podle nás si ale hráči zasluhují lepší zacházení, což je i hlavní hybnou silou k zásadnímu vylepšení GOG Galaxy,“ říká ředitel GOGu Piotr Karwowski v tiskové zprávě. Sám navíc dodává, že u světa PC her zůstat nechtějí a činí důležité kroky k tomu, aby mohli do GOG Galaxy 2.0 zahrnout i zmiňované konzole. Podle základního popisu aplikace, resp. jejich možností, tak bude moci hráč propojit Galaxy 2.0 s účty, které si sám vybere, a poté proběhne automatický import jednotlivých her, seznamů přátel a dalších sociálních služeb dle specifik jednotlivých platforem. Tisková zpráva je nicméně v tomto ohledu poměrně skoupá na detaily a dosud nikdo z GOGu nepotvrdil, že aktuálně vyřčená vize dojde svého naplnění.

„Chceme nabídnout integraci všech dostupných platforem, což je časově náročný proces nejen po technické stránce, ale také ve smyslu vyjednávání a smluv. Chceme, aby spojení proběhlo se souhlasem jednotlivých provozovatelů a vše bylo v souladu s jejich pravidly,“ doplňují lidé z GOGu v nové sekci často kladených dotazů na oficiální stránce Galaxy. Naznačují tím, že GOG Galaxy 2.0 v úvodní fázi pravděpodobně nenabídne sloučení všech plánovaných služeb, nicméně za tímto účelem prý umožní komunitě vytvářet vlastní, leč neoficiální řešení, jak jednotlivé knihovny dosud nepodporovaných či nevyjednaných platforem importovat. Se spuštěním Galaxy 2.0 by tak měla být k dispozici jednak možnost manuálně přidat jakoukoliv hru a jednak kompletní dokumentace s podporou pro ty, kdo se ze strany komunity pustí do práce na přípravě integračních nástrojů. Nedivili bychom se přitom ani tomu, kdyby některé původně open-source řešení GOG po vzájemné domluvě s autorem implementoval oficiálně, tady už ale trochu předbíháme.

Vyléčí GOG Galaxy 2.0 frustraci z přemíry herních klientů?

Není to jen Galaxy 2.0

Lidé z GOGu nejsou první, kdo s myšlenkou herního multi-klienta přišli a hráči mohou oprávněně namítnout, že Playnite nebo Launchbox už umí řadu věcí, které GOG teprve slibuje. Je ovšem nutné podtrhnout, že oba (a vlastně všechny ostatní) programy nefungují na oficiální bázi, čehož chce GOG dosáhnout, nehledě na to, že přichází s myšlenkou zapojit do statistik i konzolové hry.

Co se týče vlastního vylepšení aplikace jako takové, vývojáři z GOGu plánují kompletně přepracovat knihovnu stran snadnějšího filtrování, chtějí nabídnout inovovaný chat, robustnější sledování progresu přátel a nezapomínají ani na vlastní výkon Galaxy. Vizuálně se podle prvních screenshotů nebude nic dramaticky měnit, což je jen důkaz toho, jak nadčasový tenhle klient byl už při svém uvedení, a jak provozovatelé GOGu dodávají, i druhá verze bude pro všechny pouze volitelnou možností, nikoliv nutností. Bez ohledu na ambiciózní plány totiž má GOG Galaxy 2.0 sloužit i nadále jako launcher starých dobrých her, pokud však nechcete žádný klient využívat, hry z GOGu si budete moci i nadále stahovat bez DRM, jak jste zvyklí. Podle často kladených dotazů zůstane zachován i současný postoj k citlivým údajům o jednotlivých uživatelích, které GOG nebude ani nadále poskytovat nikomu dalšímu a rovněž nebude slídit po dalších datech ve vašem počítači. Vše by pak měl klient uchovávat ve vlastním cloudovém úložišti pro snadnější komunikaci a samozřejmě i možnost přistupovat k jednotlivým hrám, statistikám a přátelům odkudkoliv.

Pokud vás GOG Galaxy 2.0 zaujalo, můžete se už v tuto chvíli hlásit do betatestu, jehož spuštění by mělo být již brzy oznámeno. Očekáváme bližší informace na E3 a s tím spojené dojmy a další detaily.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru