Microsoft odtajnil HW specifikaci nového Xboxu

MS: S pomalejším SSD v novém Xboxu se vývojáři naučí žít

Náskok PS5 v načítání dat půjde zamaskovat. Řešením jsou například výtahy, říká veterán

Zdroj: Microsoft
10. 6. 2020

Když došlo letos v březnu na odhalení hardwarových specifikací obou nových konzolí, předmětem plamenných debat se stal větší výkon grafického jádra Xboxu Series X. Hráči si z toho jednoduše odvodili, že Xbox bude výkonnější konzolí a přehlíželi další aspekty, které by naopak mohly favorizovat PlayStation. Jak se ale postupně přibližujeme k vánočnímu uvedení, vývojáři začínají, zejména po technické prezentaci PlayStationu 5 od Marka Cernyho, otevřeně mluvit o tom, že PS5 může mít navrch díky použitému úložišti. Rychlost SSD v novém PlayStationu propůjčí vývojářům takřka instantní přístup k datům, u konzole Xbox Series X ale může být rychlost načítání o něco nižší a hrubý grafický výkon nemusí být rozhodující. Programový manažer William Stillwell z Microsoftu nicméně během rozhovoru pro Iron Lords Podcast usoudil, že je potřeba začít mluvit o výkonu i pohledem Microsoftu a zmínil své přesvědčení, že se s různě rychlými SSD naučí vývojáři časem pracovat a rozdíly mezi úložišti konzolí se časem vytratit.

Když už se vývojáři rozhodnou, že na PS5 nechtějí mít načítací obrazovky, tak něco takového budou chtít zákonitě i na Xboxu.

William Stillwell pracuje aktuálně v Microsoftu na projektu pro smíšenou realitu, v uplynulých letech ale spolupracoval i na programu zpětné kompatibility konzolí a na službě xCloud. O nováčka na poli technologií tedy rozhodně nejde, v redmondské firmě je už bezmála dvacet let, o to větší respekt proto vyvolává, že Stillwell nejprve smeká před Sony a tím, čeho se jim v otázce architektury PS5 podařilo docílit. Obratem ale poukazuje na to, že rozdíl tak zásadní oproti Xboxu Series X nebude a že sám cítí důvěru v práci „svých“ lidí. I kdyby tomu tak ale nakonec nebylo a rozdíl mezi úložišti konzolí hrál významnější roli, nelze podle Stillwellových slov opomíjet schopnosti samotncýh vývojářů: „Naučil jsem se nikdy nepodceňovat autory her, kteří hledají různé okliky fungující na obou [konzolových] stranách.“ Konkrétně zmiňuje budoucí představu o hrách bez načítacích obrazovek, které Sony v souladu s plánovanou marketingovou kampaní slibuje s příchodem PlayStationu 5. Stillwell však věří, že něčeho takového bude možné dosáhnout i na Xboxu, protoža ani vývojáři nebudou chtít dávat všanc pověst svého produktu, který by na jiné platformě fungoval odlišně nebo přišel s výraznými kompromisy. Dle Stillwellových slov tak může přijít podobné řešení, které rámovalo předchozí generace konzolového hraní – tedy trik s výtahy nebo zakroucenými chodbami mezi většími předěly.

Z dosavadních dat každopádně víme, že základní přenosová rychlost úložiště PS5 bude zhruba dvojnásobná v porovnání s Xboxem Series X – až 5,5 GB/s versus 2,4 GB/s – a to ve své podstatě může vyvolávat otázky, zda jsou Stillwellovy úvahy možné, nebo hraničí s utopií. A i když od exkluzivit očekáváme maximální využití dostupného hardwaru a vyslovená kouzla, rozdíly pravděpodobně přijdou u her od third party studií. I tady je ale prozatím záhodno brát prvotní sliby s rezervou a více než kdy jindy platí, že pravdu odhalí až reálné testy a konzole v rukách samotných hráčů. Důležité je ale ještě dodat, že Bill Stillwell nemluví oficiálně za svého zaměstnavatele a nehovoří ani jménem jakýchkoli vývojářských studií. Vyjadřuje svůj kvalifikovaný názor a naznačuje, že jeho zaměstnavatel patrně nemá z potenciálu výkonu úložiště v PS5 obavy. A stejně tak by je neměli mít ani fanoušci konzole od Microsoftu. V tweetu přiloženém výše pak můžete vidět výňatek z daného podcastu, kompletní epizodu naleznete na YouTube a na webu podcastu pak ještě lze dohledat konkrétní úseky, ve kterých lze Stillwella zaslechnout.

Nahlásit chybu v článku

26

Napsat komentář

Další články
Nahoru