Vychází česká strategie z války ve Vietnamu

Leave No One Behind zatím není ve VR. Soustředí se na hratelnost a detailní správu jednotek

Zdroj: Gaming 301
4. 3. 2022
Název hry: Leave No One Behind: la Drang Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 2. 3. 2022 Platformy: Žánr:

O hře Leave No One Behind od českého studia Gaming 301 jsme se poprvé věnovali v polovině loňského roku. Strategie z války ve Vietnamu, která se nechala inspirovat filmy jako Údolí stínů nebo Četa, nás zaujala zejména slíbeným VR režimem, který by byl na poli tohoto žánru značným unikátem. Zřejmě i proto se ale vývojáři nakonec rozhodli jeho finalizaci odložit a soustředit se na dokončení klasické verze, která právě vychází a je za cenu 25 eur dostupná na Steamu. Jak vývojáři sami upozorňují, v Leave No One Behind čeká na hráče taktikou svázaný zážitek, ve kterém se v kůži americké armády vydají na území Vietnamu, aby prožili jedny z nejtvrdších bitev roku 1965.

Jak naznačuje název hry, vše se soustředí na detailní správu dílčích jednotek tak, aby nikdo nezůstal na pospas osudu. Během hry tak budete v pomalejším tempu řešit zejména logistiku, aby každý voják i celá jeho jednotka měla dostatek munice, nezavřela za sebou kontakt s velitelstvím v týlu, mohli k ní zdravotníci a hlavně, aby se vojáci nenechali obklíčit nepřítelem a nepadli do pasti. Vše se odehrává na čtyřech rozlehlých mapách – Falcon, X-Ray, Albany a Plei Me – a k ruce pochopitelně nebudeme mít jenom pěší jednotky. Velkou roli sehrají také vrtulníky, vyžadující vlastní pečlivý management a také podpůrné nástroje jako dělostřelectvo nebo letecké útoky. Vše pak podtrhuje zničitelné prostředí a také snaha ochránit jednotky od zničení, aby mohly vstoupit do dalších bojů a uplatnit nabyté zkušenosti.

Zatímco na mapách Falcon či Albany budete spíše útočit, tábor Plei Me je nutné ubránit, stejně jako tomu bylo ve skutečnosti.

„Ve většině RTS vytvoří hráč jednotku, která bojuje, dokud nepadne. Ve hře Leave No One Behind je ale každý voják důležitý, zlepšuje se a získává zkušenosti,“ popisují lidé z Gaming 301 a doplňují, že pro přežití vojáků bude nutné pečlivě nakládat s mediky. Pokud se totiž podaří dostat ke zraněnému vojákovi pomoc dostatečně brzy, může se vrátit do boje v podstatě okamžitě; jinak bude muset být zajištěn jeho transport, případně může zemřít a v dalších misích už s ním hráč nemůže počítat. Co se týče zásobování, vývojáři nechávají během bitvy shazovat munici na padáku, přičemž každý balíček je nutné cíleně vyzvednout a použít. Pokud tak neučiníte, jednotky se budou bránit jenom pistolemi a pravděpodobně přesile vietnamských vojáků nebudou odolávat nikterak dlouho.

Scénářů, jak postupovat kupředu, je však celá řada a zapojit do něj můžete další dostupnou techniku. Je libo přesunout jednotky rychleji na určité místo? Použijte legendární vrtulník Huey. Chcete zjistit víc o pohybu nepřátel? Nasaďte vrtulník Hughes OH-6. A pokud by přeci jen byla cesta vpřed uzavřená, pomoci může letecká podpora, zahrnující nejen bombardování, ale také shazování napalmu na předem vyznačená místa. Vývojáři rovněž upozorňují, že hra na každé z map se liší tím, jaké boje na nich probíhaly ve skutečnosti. Takže zatímco na Falconu či Albany budete spíše útočit, tábor Plei Me bude nutné ubránit, stejně jako tomu bylo ve skutečnosti. Právě reálnými událostmi se lidé z Gaming 301 nechali inspirovat, i když samozřejmě nemohou přímo ovlivnit jejich průběh ve hře.

Změna by nicméně mohla přijít ve zmiňovaném VR režimu, který byl odložen a vývojáři se k němu vrátí, až pominou povinnosti doprovázející launch základní verze. Důvodem je snaha vybalancovat celkový zážitek a najít způsob, jak přesně by měla real-time strategie fungovat v prostoru virtuální reality. Ve VR totiž není možné přeskakovat z místa na místo a nakládat s jednotkami tak jako při obyčejném hraní, takže vývojáři plánují uzamykat hráče na konkrétních místech, předkládat před ně dílčí výzvy a mezi tím pozastavit dění na zbytku mapy. Tak hráči nic neuteče a zároveň se bude moci plně soustředit na daný úsek bitvy. Kdy bude VR režim hotový, ale zatím vývojáři neví a vše bude záviset na testování a dalším odlaďování.

Pokud se chcete o hře dozvědět víc, nad rámec v úvodu zmiňovaného článku vás můžeme odkázat na rozhovor v našem vidcastu s pořadovým číslem 171, ve kterém jsme mluvili s jedním z autorů hry Igorem Žmajlem. U příležitosti vydání hry jsme nicméně k dalšímu interview pozvali i designéra Láďu Štojdla a na jeho povídání se můžete těšit příští pondělí opět ve vidcastu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru