Vše, co dosud víme o Red Dead Online

Sepsali jsme pro vás všechna známá fakta, uniklé detaily i podložené spekulace

22. 11. 2018
Název hry: Red Dead Redemption 2 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 26. 10. 2018 Platformy: , , Žánr:

Western Red Dead Redemption 2 od Rockstaru sice vyšel už 26. října, ale podobně jako v případě GTA V stále čekáme na spuštění multiplayerové části, která odstartuje později. Netrpělivě očekávaný Red Dead Online je samozřejmě pravidelným terčem dotazů fanoušků. Do digitální prérie se společně chtějí vypravit nejen ti, kteří už stačili příběhovou část pokořit, ale i ti, kteří stále ještě dohráno nemají. Jednoduše řečeno, všichni se těší na moment, kdy budou moci své zážitky sdílet.

Rozhodli jsme se proto při této příležitosti vytvořit ucelené téma, v němž se pokusíme nastínit vše, co zatím o Red Dead Online víme, nebo se alespoň v souvislosti s ním spekuluje. Jak všichni jistě dobře víte, veřejná beta má odstartovat ještě tento měsíc a k dispozici bude pochopitelně všem majitelům hry. Proč se rozhodl Rockstar vydat tuto část zvlášť? Pokud nebudeme vývojáře i s ohledem na betaverzi podezřívat z toho, že jednoduše nestíhají, přímo se nabízí vysvětlení, s nímž přišel design director Imran Sarwar pro IGN. Autoři nechtějí rozmělňovat zážitek ze singlu.

Vydání může připadnout na americký Den díkůvzdání (čtvrtý listopadový čtvrtek) nebo Černý pátek.

“Red Dead Redemeption 2 je naprosto gigantická příběhová hra a my doufáme, že se v ní lidé ztratí na velmi dlouho. Chceme, aby si vyzkoušeli vše, co její svět nabízí, předtím, než na tomto základu budeme stavět on-line zážitek,” prozradil. Sarwar prohlásil, že Rockstar vidí singl a Red Dead Online jako dva oddělené produkty, které porostou a budou se dále vyvíjet nezávisle na sobě. Tým se podle něj poučil z předchozích zkušeností. Samozřejmostí přitom je, že si hra vypůjčí mnoho oblíbených prvků z Grand Theft Auto Online, naváže na jeho pojetí, ale současně se pokusí tyto nápady propojit se světem Red Dead i minulým dílem.

Strauss Zelnick, šéf společnosti Take-Two Interactive, pod níž spadají i Rockstar Games, začátkem listopadu prozradil, že Red Dead Online se spustí koncem tohoto měsíce. Přesnější datum zatím neznáme. Studio slibuje pochopitelně kontinuální podporu a pravidelné updaty, přičemž základ hratelnosti se má shodovat přirozeně s příběhovou částí. Spekulovalo se rovněž, že vydání může připadnout na americký Den díkůvzdání (čtvrtý listopadový čtvrtek) nebo Černý pátek.

Pokud by přeci jen chtěli autoři trochu popustit uzdu fantazii, mohou nabídnout nějaké nadpřirozené prvky a fantastické scénáře ve stylu hororového rozšíření Undead Nightmare pro původní Red Dead Redemption.

Nějaká vodítka nám poskytly i trofeje a achievementy. Ve hře by tak pochopitelně neměly podle dosavadních stop chybět nejrůznější mise rozeseté po světě a nikoho zřejmě nepřekvapí ani přítomnost sbírání zkušeností. Stejně tak s jistotou víme, že budeme moci podobně jako v GTA Online najít na virtuálním divokém západu místo, kterému budeme říkat domov, a to si nějak vylepšovat.

Red Dead Online bude nepochybně obsahovat nějakou formu mikrotransakcí, ale za hraní se pochopitelně nebude platit žádné předplatné. I když westernové prostředí možná lehce omezí kreativitu studia a v RDO nebude zřejmě možné přicházet s tak divokými experimenty jako v GTA Online, nabízí se spoustu prostoru pro další vylepšení a monetizaci. Samozřejmostí jistě budou nové zbraně, mise, oblečení či koně. A pokud by přeci jen chtěli autoři trochu popustit uzdu fantazii, mohou nabídnout nějaké nadpřirozené prvky a fantastické scénáře ve stylu hororového rozšíření Undead Nightmare pro původní Red Dead Redemption.

Nic naopak nenasvědčuje tomu, že by se multiplayerová část měla prodávat i samostatně, navzdory tomu že ji Rockstar vidí jako vlastní produkt. Vývojáři také hráče varovali, že beta bude betaverzí v pravém slova smyslu a bude trpět některými porodními problémy a dětskými nemocemi.

Hodně se mluví také o tom, že by Red Dead Online měl začít prologem podobně jako GTA Online, tedy vytvořením nové postavy a jejím uvedením do světa formou krátkého příběhu. Z této úvodní mise se ostatně před pár dny objevil na internetu údajný screenshot. Objeven měl být přímo na serverech Rockstaru. Oficiální web měl nechtěně vyzradit obrázek navázaný právě na splnění konkrétního úkolu v on-line části Red Dead Redemption 2. Trofej nazvaná Breakout se má hráči odemknout při absolvování úvodu do multiplayeru. Obrázek vězeňského kočáru vedl fanoušky k domněnce, že naším prvním úkolem v Red Dead Online může být uniknout ze spárů spravedlnosti nebo někoho naopak osvobodit. Za pravost obrázku ani informací však nikdo ručit v tuto chvíli nemůže.

Hodně lidí věří také tomu, že se v RDO podíváme do Mexika, ale existence samotné mapy může být i pozůstatek dlouhého vývoje nebo součást plánu na singlová DLC. Nabízí se také teorie, že v prologu k multiplayeru budeme utíkat právě z vězení, které je součástí mexické oblasti. Povedou snad naše první kroky z El Presidio?

Webu Rockstar Intel se podařilo vyštrachat z digitálních dat, že hráči pravděpodobně budou kromě nemovitostí moci vlastnit i nějaké dopravní prostředky. Objevují se mezi nimi nejrůznější povozy a dostavníky, ale kromě nich chybět samozřejmě nebudou ani nejrůznější plemena koní.

Při střetech jeden na jednoho s dalším hráčem zase máte podle vylovených dat možnost informovat strážce zákona, pustit se do čestného duelu nebo se naopak pokusit vyjednávat.

Už v minulosti se objevila zpráva, že hra bude obsahovat nějakou vlastní variaci na populární režim battle royale. A protože se tak stalo v rámci úniku, jehož pravost byla později na základě ostatních informací potvrzena, je vysoce pravděpodobné, že ani tady se anonymní zdroje nemýlí. Podle stejného úniku má hra nabídnout i režimy Revive and Survive, v němž se utkávají dva týmy a parťáci se musí vzájemně léčit, nebo Money Grab, kde jde o to co nejrychleji posbírat pytle peněz a vrátit se s nimi do základny.

Kromě už zmíněných misí ve free roam režimu budeme narážet i na nejrůznější náhodné eventy a do nich se budeme moci zapojit. Při střetech jeden na jednoho s dalším hráčem zase máte podle vylovených dat možnost informovat strážce zákona, pustit se do čestného duelu nebo se naopak pokusit vyjednávat. Pistolnické souboje se ostatně přímo ve westernovém prostředí nabízí i jako forma “sportu”, v němž by se mohli hráči vzájemně překonávat. Kdo se asi stane legendou divokého západu z jedniček a nul?

O čem sní fanoušci

Přání hráčů jsou velmi pestrá i zajímavá a Rockstar by se jimi mohl klidně inspirovat. Podobně jako v GTA lidé sní o návratů heistů ve westernových kulisách. Ne každý se chce ale nutně stát pistolníkem či padouchem. Někdo by raději v kůži šerifa hájil zákon, případně si zvolil nějaké civilnější povolání a třeba jen tak farmařil. Hráči by také rádi vytvářeli organizované gangy. Ostatně ty motorkářské v GTA Online se těšily velké popularitě. Nebo bychom se mohli připojit ke gangu z příběhové části. Na GameSpotu se objevil také zajímavý nápad na mód ve stylu hordy, který by mohl tématicky vycházet z rozšíření Undead Nightmare pro původní Red Dead Redemption.

Volitelnou součástí Red Dead Online by měla být i už existující doprovodná mobilní aplikace, která má podobně jako v singlu učinit váš zážitek ještě příjemnější. Hodit se může třeba na organizování pokerových turnajů. Samotný svět má pak samozřejmě být stejně živý a vyvíjet se podobně dynamicky jako v příběhové části. Lidé se budou věnovat svým virtuálním “životům” a s postupem času se bude proměňovat i prostředí okolo vás. Přímo se tak nabízí otázka, zda i po stránce výchozí zápletky bude nějak multiplayer navázán na dění v singlu.

Jistá je ale už teď jiná věc. Pokud bude mít novinka podobný úspěch jako GTA Online, může tu s námi být další dlouhá léta.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru