Visage, SadSquare Studio, Visage chce být nejlepší nástupce Silent Hills

Visage chce být nejlepší nástupce Silent Hills

Jde prý o jeden z nejstrašidelnějších hororů, jaké jsme kdy hráli. Vychází už koncem měsíce

Zdroj: SadSquare Studio
25. 10. 2020
Název: Visage Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 30. 10. 2020
Visage

Psychologický first person horor Visage od týmu SadSquare Studio patří mezi vůbec první generaci her, které se pokusily navázat na úspěch P.T. Titul je ve vývoji už od ledna 2015 a na podzim 2018 vstoupil do programu předběžného přístupu na Steamu. Zde se mu dařilo velmi dobře, většina hráčů si early access verzi chválila. Nyní ale konečně přišla řada na plnou hru, která vyjde už 30. října, a to nejen na PC, ale také na konzolích PS4 a Xbox One.

Titul od nezávislého kanadského studia prošel už v roce 2016 úspěšně kampaní na Kickstarteru i i Greenlightem na Steamu.

Visage se začal rodit ve stejné době jako ambiciózní horor Allison Road, ale na rozdíl od něj SadSquare Studio svou misi dokázali dotáhnout do zdárného konce a zdá se, že mají našlápnuto stát se jedním z úspěšných duchovních nástupců hratelného teaseru Silent Hills. Titul od nezávislého kanadského studia prošel už v roce 2016 úspěšně kampaní na Kickstarteru i i Greenlightem na Steamu.

Jak už jsme psali dříve, autoři nás vezmou do rozsáhlého sídla se strašidelnou historií, které má za sebou pozoruhodnou sérii záhadných úmrtí. Někteří z jeho obyvatel byli zavražděni (dokonce členy vlastní rodiny), další zešíleli a jiní spáchali sebevraždu. Prostě ideální nemovitost. V kůži hlavního hrdiny máme všechny tyto hrůzy znovu prožít skrze fragmenty vzpomínek, které nám pomohou odhalit pravdu o domě a jeho temné minulosti. A zřejmě i té vaší.

Podle vývojářů se Visage nemá spoléhat na laciné lekačky, ale namísto toho chce pečlivě budovat znepokojivou atmosféru plíživého napětí. Kromě P.T. se autoři inspirovali hrami Phantasmagoria nebo Amnesia: The Dark Descent, ale také filmy jako Nenávist. Tým navzdory tomu slibuje vlastní mnohovrstevnatý poutavý příběh i fotorealistickou grafiku kombinovanou s surrealistickými a děsivými výjevy. Visage pohání technologie Unreal Engine od Epicu. Atmosférický soundtrack má zase hráče varovat před blížícím se nebezpečím i jej upozorňovat na důležité stopy.

Hra je situována do osmdesátých let, ale coby protagonista z první ruky prožijeme úmrtí předchozích nájemníků domu. Sídlo nás může připravit nejen o život, ale také o rozum, takže byste se raději měli vyhýbat temným koutům a paranormálním jevům. Světlo se naopak stane vaším spojencem. Strach totiž bude vaším úhlavním nepřítelem a přitahuje zlé síly. Jim uniknete jedině tak, že zůstanete klidní.

Pravda může být tak znepokojivá, varují autoři, že si možná budete přát, abyste se připojili k těm, kteří tu zemřeli už před lety. Jenže ani ve smrti nemusíte najít vykoupení.

Budete tu navíc velice zranitelní, protože k náročné obtížnosti přispívá i skutečnost, že se musíte obejít zcela beze zbraní. Po krku nám přesto půjdou temné entity. Rodiny, které tu zemřely, nám nedopřejí klidu. Budou nás pronásledovat na každém kroku, budou nás pozorovat ze stínu a hrát si s naší myslí. Proč to ale dělají, čím jsme se provinili? Na to už musíme přijít ve hře.

Budeme se plížit chodbami, zkoumat dům a jeho pokoje ve snaze uniknout. Každý kout této nemovitosti ukrývá nějaké temné tajemství, tady všude se stalo něco strašného. A pravda může být tak znepokojivá, varují autoři, že si možná budete přát, abyste se připojili k těm, kteří tu zemřeli už před lety. Jenže ani ve smrti nemusíte najít vykoupení. Ani ta vám nedovolí opustit tohle prokleté místo. Umírání je běžnou součástí hry.

15 hodin teroru

Tým slibuje záhadný dům, který se neustále proměňuje, pomalé tempo i hutnou atmosféru. Samotní vývojáři upozorňují, že napětí budují postupně a pozvolna. Visage se zaměřuje na prozkoumávání a cílem je navodit hlubší a smysluplnější zážitek. Příběh vypráví drobné detaily v prostředí a nejrůznější výjevy. Podle studia jde o nekonvenční a náročný titul, který se nesnaží kopírovat moderní trendy. Chybět ale nemají skutečné hádanky, práce s předměty a interakce s prostředím.

Titul měl od počátku nabídnout několik konců a vývojáři plánovali jeho délku na 8 až 10 hodin. Už poslední verze early accessu nabídla dvě kapitoly a přibližně 8 hodin zábavy. Plná verze má mít nakonec  čtyři kapitoly a zabaví hráče údajně přibližně na 15 hodin. Zvedla se také její cena, což však není nic výjimečného. Early access verze je na Steamu samozřejmě stále dostupná, pokud hrajete na PC a nechcete čekat na plnou verzi.

# horor # psychologický # survival

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru