Víme, kolik Epic Games platí za hry, které dává zdarma

Za 10 měsíců utratil 11 milionů dolarů a získal 5 milionů hráčů. Jen málo z nich něco koupilo

Zdroj: Rockstar Games
4. 5. 2021

Spor mezi společnostmi Apple a Epic Games nás nechává nebývalým způsobem nahlédnout prostřednictvím zveřejněných dokumentů do zákulisí herního průmyslu. Jednotlivým tématům se budeme věnovat v samostatných novinkách a jako první se zaměříme na to, kolik vlastně Epic Games platí vývojářům a vydavatelům za hry, které pak rozdává zdarma na svém digitálním distribučním kanálu.

Dohromady za ně firma zaplatila přes 11,6 milionu dolarů jen za prvních 10 měsíců a získala takto přibližně 5 milionů nových uživatelů/účtů. Jako první na materiál upozornil Simon Carless na Twitteru. Dokument obsahuje data až do září 2019. Nejvíc v tomto období Epic zaplatil za sérii Batman: Arkham – 1,5 milionu dolarů. V těsném závěsu pak je Subnautica za 1,4 milionu dolarů a Mutant Year Zero za 1 milionu dolarů. Za menší nebo nezávislé hry jako Super Meat Boy, World of Goo, Rime nebo Canary dal naproti tomu jen okolo 50 tisíc dolarů.

Když se porovnáme počet získaných uživatelů s investicí do konkrétní hry, dostaneme částku, kterou v podstatě za akvizici každého takového hráče zaplatil. A ta je podle odborníků velmi nízká.

A přesto se tato strategie Epicu může vyplácet. Hry totiž nerozdává jen tak pro nic za nic. Cílem je nalákat na nový obchod co nejvíc uživatelů, a to se zjevně daří. Stejná tabulka nám totiž odhaluje, kolik lidí si v daném období, kdy byla hra k dispozici, vytvořilo nový účet. Když se pak porovnáme počet získaných uživatelů s investicí do konkrétní hry, dostaneme částku, kterou v podstatě za akvizici každého takového hráče zaplatil. A ta je podle odborníků velmi nízká.

Epic Games Store se tak přes obří investice rychle etabloval na trhu, kde dominoval Steam a pár dalších zavedených obchodů. Epic Games se svojí agresivní strategií dosáhli svého a uspěli minimálně v růstu uživatelské základny, která potenciálně může otevřít cestu k dalším výhodnějším obchodům. Teď už bude pro Epic mnohem snazší získávat další uživatele i hry do své nabídky organicky, protože díky velkorysým dárkům překonal bariéru nové aplikace, kterou uživatelé tradičně odmítají.

Z uživatelů se stávají budoucí potenciální zákazníci a při nízké akviziční ceně se může investice Epicu začít vracet, jakmile začnou utrácet. Na druhé straně to ale není tak samozřejmé. Z jiného dokumentu totiž vyplývá, že jen 7 procent z hráčů, kteří si aktivovali nějakou hru zdarma, pak na Epic Games Storu utratilo peníze a něco si koupili. Jinými slovy ze spousty se dosud nestali platící zákazníci. Řada z nich tak nadále může využívat platformu jen pro bezplatné tituly, ale Epic zjevně věří, že nakonec se to změní. Minimálně v situaci, kdy se objeví nějaký exkluzivní titul dostupný jen na Epic Games Storu a hráči už tu budou mít účet a nějakou knihovnu.

Z bezplatných titulů měli hráči ve zmapovaném období největší zájem o sérii Batman: Arkham, Lego Batman a Subnauticu. Z tabulky je také patrné, že největší zájem je přirozeně o velké hry za které dá Epic nejvíc peněz. Přepočteno na uživatele ale za indie hry nejenže Epic zaplatí méně v absolutní částce, ale i při menším zájmu pak získaný nový uživatel stojí zlomek ceny.

Kingdom Come: Deliverance v této statistice nenajdete. Na Epic Games Storu se české RPG rozdávalo až v únoru 2020. Totéž platí pro Grand Theft Auto V z května 2020.

Bude nepochybně velmi zajímavé sledovat nejen pokračující soudní spor, ale i to, zda někdo z vývojářů na tato data bude reagovat veřejně. Minimálně se teď mohou všichni podívat na to, kolik Epic v první várce platil jejich kolegům, zatímco až dosud se o těchto částkách jen spekulovalo. A pokud byste se chtěli zeptat, ne, Kingdom Come: Deliverance v této statistice nenajdete. Na Epic Games Storu se české RPG rozdávalo až v únoru 2020. Totéž platí pro Grand Theft Auto V z května 2020.

Netušíme ani to, zda Epic za srovnatelné exkluzivity platí pořád stejně, méně, nebo dokonce více. Případně, zda se nějak měnila cena za akvizici jednoho uživatele. V každém případě v budoucnu bude nejdůležitější konverze těchto nových hráčů v platící zákazníky. Epic Games Store a jeho zástupci několikrát naznačovali, že hry se nebudou rozdávat navždy, ale z této strategie zatím firma necouvá. Jak dokonce nedávno vyplynulo, Epicu ani příliš nevadí, že zatím v pravém slova smyslu tento kanál nevydělává. Firma totiž věří, že v budoucnu bude.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím