Vikinské mobilní MMO Odin vypadá podezřele dobře

Grafikou a funkcemi se vyrovná i velikánům žánru. Stane se nástupcem Black Desertu?

Zdroj: Kakao Games
1. 1. 2021
Název hry: Odin: Valhalla Rising Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Před dvěma lety v srpnu oznámil jihokorejský vývojář Kim Jae Young založení nové studio Lionheart. Autor akčního RPG Blade: Sword of Elysion se zhlédnul v možnostech Unreal Enginu, získal investici od vydavatelů z Kakao Games a pustil se do mobilního MMORPG, které má podle Youngových slov revolučním způsbem změnit trh s mobilními hrami. O rok později pak začali lidé z Lionheart Studio (neplést s Lionhead Studios Petera Molyneuxe, pozn. red.) otevřeně mluvit o projektu Odin, který byl následně doplněn podtitulem Valhalla Rising a představen coby chystané MMO pro mobilní zařízení i PC. V těchto dnech mu je věnována poměrně značná pozornost zejména díky novému videu, které demonstruje nad očekávání detailní grafiku a přináší řadu náznaků stran plánovaných vlastností, až je podobě popisovaného projektu zatěžko uvěřit. Přesto se Odin: Valhalla Rising chystá na své uvedení v roce 2021 a potichu se začíná mluvit o nástupci neméně působivého MMO Black Desert.

Pátrání po stopách zmiňované hry je poměrně přímočaré – Young o ní v náznacích mluvil už v roce 2018 a o rok později ji oficiálně představil. K doplnění podtitulu došlo minulý rok v květnu a společně s tím se na oficiálním webu hry začaly objevovat první konkrétní informace. Jak už název napovídá, hra bude vycházet ze severské mytologie a měla by nabídnout tradiční mechanismy velkých MMO her. Po výběru jedné z dostupných tříd hrdinů – válečník, padouch, kouzelník či kněz – čeká na hráče obří herní svět, který by neměl být přetínán načítacími obrazovkami. Údajně by mělo být možné dojít kamkoliv hráč vidí, přičemž pohybovat se bude ve čtyřech rozlehlých lokacích. S odkazy na severskou mytologii půjde o Midgard, Jotunheim, Niflheim a Alfheim, přičemž hráči ještě spekulují, zda do hry nepřibude i nechvalně proslulý Helheim.

Uvidíme, nakolik bude hra spoléhat na funkci automatického cestování, která bývá asijským mobilním RPG často vytýkána.

Na každý pád by měly jednotlivé regiony přinést vlastní sadu nepřátel a příběhů, stejně jako odlišný ráz krajiny a atmosféru. Čili zatímco Midgard přivítá hráče zelenými pláněmi, s Jotunheimem přijdou nehostinná skaliska, v Nifelheimu bude pro změnu panovat věčná zima a Alfheim zřejmě nejvíc připomene hájemství lesních elfů. Co se týče zastoupených ras, vedle elfů bude svět hry zabydlen lidmi, trpaslíky a také obry, není však v tuto chvíli zcela zřejmé, zda bude možné vybrat jakoukoliv kombinaci rasy a výše vypsaných tříd hrdinů, resp. kdo bude skutečně hratelný a kdo má plnit pouze funkci počítačem ovládaných postav. Svět hry má být plný života a přinášet nejrůznější výzvy nejen při plnění misí, ale také zdolávání dungeonů či přesunu z místa na místo klidně i za pomoci létajících mountů. Uvidíme však, nakolik bude hra spoléhat na funkci automatického cestování, která bývá asijským mobilním RPG často vytýkána.

Ve smyslu technického zpracování spoléhá Odin: Valhalla Rising na technologii Unreal Engine 4, díky které by se měla hra objevit nejen na mobilních zařízeních s operačními systémy Android a iOS, ale také na počítačích. Odtud nicméně pramení další obavy a z dostupných materiálů nelze vyčíst, na jaké záběry se v trailerech skutečně díváme. Zejména při detailních pohledech na perfektně stylizovaná monstra váháme, zda jde skutečně o podobu mobilní verze a s vědomím mnoha klamavých, nebo přinejmenším zavádějících reklam na mobilní hry zůstáváme stále trochu skeptičtí. Obrázek si ale nakonec můžete udělat sami a společně s námi čekat na další novinky, které vývojáři slibují na letošní rok. Hra by měla již brzy vyjít, dá se však očekávat, že nejdříve proběhne soft launch ve vybraných regionech, a až poté dorazí plnohodnotná verze i na Západ.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru