Veteráni z EA, Naughty Dog či Infinity Ward otevírají studio

Veteráni z EA, Naughty Dog či Infinity Ward otevírají studio

V That's No Moon vzniká akční adventura. Investici ve výši 2 miliard korun poskytl Smilegate

Zdroj: That's No Moon
29. 7. 2021

Příběhů o úplně nových studiích s velkými ambicemi, která si založili veteráni od vývoje těch největších a nejznámějších her, je plná historie. Zajímavost podobného oznámení mnohdy předznamenává, o jaké veterány vlastně jde, případně čím se chtějí s novým týmem zabývat a zpravidla podobné zprávy nešetří superlativy a více, či méně otevřenými poznámkami, že chystaný projekt by ve velké korporaci vzniknout nemohl. Obecně vzato tyto podmínky naplňuje i vize nového studia That’s No Moon, které si v Los Angeles založili vývojáři ze společností jako Naughty Dog, Electronic Arts, Infinity Ward, Bungie či Sony Santa Monica. Mezi konkrétními jmény pak ční Taylor Kurosaki, vedoucí designér Crashe Bandicoota a scenárista Uncharted 2 a 3, resp. Jacob Minkoff, lead designér Uncharted 3 a prvního dílu The Last of Us. Oba společně pracovali také v Infinity Ward na Call of Duty: Modern Warfare z roku 2019, kde plnili role designového ředitele a vedoucího scenáristy.

Zajímavé rovněž je, že společně s nimi založil studio Michael Mumbauer, který se zároveň stal i prvním CEO. Mumbauerovo jméno můžete znát z obšírných příběhů ze Sony San Diego, lépe řečeno Visual Arts Service Group, odkud měl odejít z toho důvodu, že se centrála Sony rozhodla nesvěřit týmu v San Diegu vlastní velký projekt a dál jej držet pod střechou PlayStation Studios jako vývojáře série MLB: The Show, ale hlavně jako podpůrnou skupinu pro všechna ostatní studia. Z dalších jmen můžeme zmínit Tinu Kowalewski, která pracovala například na Journey či God of War, nebo například Nicka Kononelose, který v Electronic Arts dohlížel na vývoj Need for Speed či sérii Madden NFL. Téměř všichni přichází do That’s No Moon z opravdu vysokých pozic, což sice automaticky nezaručuje výsledek v podobě kvalitní hry, ale minimálně zkušenost s řízením velkého týmu a z práce na AAA projektech.

Vše ovšem bude záležet na tom, zda postačí plánovaných 100 zaměstnanců a pochopitelně jak zajímavé myšlenky budou za prvním projektem stát.

Tím ovšem zajímavosti kolem studia nekončí – ambice vytvořit příběhovou akční adventuru, která má být prvním projektem studia, podtrhuje zajištění vpravdě monstrózní investice ve výši 100 milionů dolarů od jihokorejské společnosti Smilgate, autorů střílečky Crossfire. Jen pro kontext dodáváme, že takový, či dokonce nižší rozpočet, včetně nákladů na marketing, měly tituly jako Max Payne 3, Tomb Raider, první Red Dead Redemption, Zaklínač 3, Watch Dogs, Heavy Rain či L.A. Noire, přičemž šlo pokaždé o velmi ambiciózní a ve své době uznávané tituly, se kterými se nový projekt od That’s No Moon může potenciálně srovnávat. Vše ovšem bude záležet na tom, zda postačí plánovaných 100 zaměstnanců a pochopitelně jak zajímavé myšlenky budou za prvním projektem stát. Michael Mumbauer zatím jen neurčitě poznamenal, že by si přál, aby hráči o příběhových hrách jeho nového studia přemýšleli ještě dlouho poté, co zhlédnou závěrečné titulky, nic konkrétního ale není vcelku pochopitelně na stole.

Zdroj: That’s No Moon

Otevřeno je nicméně prvních 27 pozic, převážně na vedoucí pracovníky jednotlivých oddělení a počítá se s postupným obsazováním dalších postů až do příštího roku. I s přihlédnutím k tomu, že hra může momentálně existovat jen v hlavách zmiňovaných vývojářů, bude pravděpodobně několik let trvat, než budeme moci sledovat první trailer a zjišťovat detaily. Už nyní nicméně That’s No Moon počítá s tím, že jejich hry překročí hranice videoher a mohly by se postupně přetavit i v seriály nebo dokonce filmy.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru