Velikost Assassin’s Creed Mirage ovlivnila kritika hráčů

Vedoucí vývoje potvrdil, že se zabývali reakcemi komunity. Mapa je menší, ale velmi detailní

13. 1. 2023
Název: Assassin’s Creed Mirage (Rift) Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: ,
5. 10. 2023
2024 (iOS)
Assassin’s Creed Mirage (Rift)

Už když se v prvních náznacích začalo loni mluvit o tom, že Ubisoft chystal další rozšíření pro Assassin’s Creed Valhalla, ze kterého se ale nakonec stal samostatný projekt, padaly zmínky o menší rozloze herní mapy a návratu ke kořenům. To vše se po spekulacích záhy potvrdilo, když Ubisoft oznámil Assassin’s Creed Mirage, který vezme hráče do Bagdádu, aby si mohli prožít příběh Basima. Viděli jsme trailer, sadu obrázků a od vývojářů přišly zmínky o návratu ke kořenům a snaze zavděčit se těm, kdo nebyli s velikostí posledních dílů série spokojeni právě kvůli tomu, jak byly rozsáhlé a na dohrání velmi časově náročné. Situaci kolem Mirage nyní komentuje creative director Stéphane Boudon, který v rozhovoru pro magazín Games Radar otevřeně přiznal, že změna konceptu vychází přímo z reakcí komunity a přináší tak částečný důkaz, že Ubisoft ještě vůči svým fanouškům zcela neohluchnul.

„Assassin’s Creed Mirage vznikl spojením několika faktorů, prvním z nich samozřejmě vychází z naší komunity,“ řekl Boudon. Doplnil, že vývojáři začali mezi fanoušky slýchat touhu po ucelenějším příběhu a hlavně hratelnosti zaměřené na základní pilíře úplně prvních dílů série. Dalším důležitým bodem byla pak zmiňovaná velikost hry, která v posledních letech skutečně bobtnala do závratné šíře, a to bylo něco, co už s týmem Boudona nerezonovalo. Rozhodli se proto přistoupit ke komornějšímu měřítku a vrátit se ke kořenům. Na druhou stranu, a určitě by to mělo zaznít, je samozřejmě otázkou, nakolik byl Mirage také výsledkem rozhodnutí z vyšších postů, a pokud hra původně vznikala jako rozšíření pro Valhallu, patrně možná ani nikdy neměla větší ambice. Zároveň také Ubisoft pracuje na nové generaci Assassin’s Creed, která má být opět velmi rozsáhlá a dokonce jednotlivé díly spojovat na platformě Infinity, takže Mirage může být jen ojedinělý výstřel, na který nemusí dlouhou dobu nic dalšího navázat. Důležitý je ale pro hráče výsledek a nechceme apriori vystupovat proti vyjádření creative directora, pravda ale bude zřejmě i v tomto případě někde uprostřed.

Na každý pád Boudon vyzdvihuje celou řadu pozitiv, které se s menším projektem pojí. Hra by měla být dokončena v kratším čase, vývojáři budou znát detailně každý její kout a mohou je tím pádem efektivněji otestovat a vznikne i více prostoru na případné ladění některých prvků, kdyby se v nich objevily chyby či nedostatky. Důležité pro Boudona také je, že ačkoliv bude herní mapa svou rozlohou výrazně menší než ve Valhalle, Odyssey či Origins, zlepšující se možnosti hardwaru umožní vývojářům zapracovat do ní mnoho detailů. Obzvláště pak v porovnání s prvními hrami, ze kterých má Mirage vycházet a jejichž fanoušky chce primárně oslovit. „Odrazí se to také v hratelnosti, a to na více interakcích mezi jednotlivými systémy a jejich větší hloubce,“ doplnil pak vedoucí vývoje a mozek hlavní vize projektu. Prohlubování celkového zážitku a rozšiřování možností ale nebude vycházet jen z toho, v jakém prostoru se budou hráči pohybovat, Ubisoft podle Boudona výrazně zapracoval také na mechanismu stealthu, splývání s davem nebo využívání zbraní a nejrůznějších částí výbavy.

Čili například ona možnost ztratit se někomu v chumlu lidí má být velmi organická a připomínat spíš stav z AC Unity nežli prvních dílů. Budou prý stačit pouze další tři lidé k tomu, aby se z vás stala nenápadná skupinka, od které se však může někdo záhy odpojit a krytí už nemusí fungovat. Také věci jako vrhací nože či kouřové bombičky sice budou ve hře zastoupeny, ale podle Boudonových slov i ony projdou vylepšením a rozšířením jejich využití. A pak tu budou zcela nové postupy nebo specifická vylepšení, která mají na konci dne podtrhnout, že Mirage není jen pohrobkem slavných dílů, ale samostatnou hrou schopnou obstát v konkurenci dalších titulů. Nakolik jde jen o očekávaná prohlášení bychom se měli dozvědět v průběhu roku 2023.

# assassin # historie # stealth