Veletrh E3 se i v roce 2022 uskuteční pouze digitálně

ESA o tom rozhodla zřejmě kvůli mutaci omikron. Akce se v LA nebude konat již potřetí

Zdroj: ESA
7. 1. 2022

Magazín Games Beat přinesl v noci ze čtvrtka na pátek nepříjemnou informaci týkající se veletrhu E3. Ani v letošním roce se totiž akce neuskuteční ve své obvyklé podobě, tedy za přítomnosti herních společností a návštěvníků přímo na výstavišti v Los Angeles. Ačkoliv před rokem v dubnu slibovala asociace ESA, že se E3 v roce 2022 vrátí v plném rozsahu, aktuální pandemická hrozba, patrně z nové mutace koronaviru, přinutila již potřetí sáhnout po bezpečnější variantě.

„Vzhledem k přetrvávajícím zdravotním rizikům spojeným s nákazou COVID-19 a jejímu potenciálnímu dopadu na bezpečnost vystavovatelů i účastníků se veletrh E3 v roce 2022 nebude konat fyzicky,“ uvedla ESA v prohlášení pro zmiňovaný magazín. Potvrdila ale, že dříve naznačované plány, týkající se velkých změn celkového formátu, jsou stále relevantní a vejdou v platnost, až bude možné uspořádat E3 standardním způsobem. „Jsme i nadále neuvěřitelně nadšeni z budoucnosti E3 a těšíme se, až vám budeme moci oznámit další podrobnosti,“ dodala asociace.

Do rozhodování o E3 mohl vstoupit veletrh CES 22, který se sice uskutečnil za přítomnosti návštěvníků přímo v Las Vegas, ale na organizátory se sesypala kritika kvůli údajné nezodpovědnosti.

Co se týče vlastní organizace letošního ročníku, ESA na dotaz magazínu odpověděla jen velmi neurčitě – asociace je prý nadšená z možností, které online forma nabízí. Pokud to ale znamená opětovné spuštění zcela neužitečného portálu a jeho velmi slabou gamifikaci, pak zřejmě nebude o co stát. Pokud se ptáte, proč ruší ESA červnovou akci už v lednu, je to způsobeno jejími dlouhými přípravami a nutností už v těchto dnech zajišťovat jednotlivé vystavovatele. A vzhledem k nejistotě, kterou pandemie vyvolává, by na účast zřejmě kývlo jen minimum společností. Určitým způsobem pak do toho mohl vstoupit veletrh CES 22, který se sice uskutečnil za přítomnosti návštěvníků přímo v Las Vegas, ale na organizátory se sesypala kritika kvůli údajné nezodpovědnosti a přeměně celého místa na superpřenašečskou oblast.

Jistý zmatek do celé situace ale vnáší organizátoři vývojářské konference GDC, kteří se rozhodli pokračovat podle stanovených plánů a tradiční březnovou konferenci uspořádat v San Francisku za přítomnosti návštěvníků. I po dnešním dotazu Games Beatu na svém přesvědčení nic nemění a je otázkou, jak se bude situace dál vyvíjet. Jedinou jistotou tak patrně zůstává proud nejrůznějších přenosů, rozhovorů a prezentací Summer Game Fest moderátora Geoffa Keighleyho, který v okamžiku oznámení stran letošní E3 na svém Twitteru potvrdil, že se jeho formát vrátí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru