Claire De Lune, Ve sci-fi Clair de Lune pátráte po ztracené dceři

Ve sci-fi Clair de Lune pátráte po ztracené dceři

First person dobrodružství od hlavního programátora BioShocku 2 láká na hádanky i akci

16. 5. 2019
Název: Claire De Lune Vývojář: Platformy: Žánr: , ,

Něžná skladba Clair de Lune od francouzského skladatele Clauda Debussyho je velice populární a velmi často zní i ve videohrách, anebo alespoň v trailerech ke hrám. Spoléhali se na ni jen v poslední době kupříkladu vývojáři her The Evil Within, Rain, DLC Mooncrash pro Prey nebo třeba sci-fi Adrift. A právě do vesmíru nás stejně jako first person dobrodružství od studia Three One Zero zavede i titul přímo nazvaný Claire De Lune.

Brzy začnete chápat, že je planeta něčím víc, než se zprvu zdála.

Je to nově oznámená příběhová logická first person adventura, která se snaží oslovit především fanoušky science fiction a momentálně míří pouze na PC. Pracuje na ni tým Tactic Studios, který byl založen v roce 2017 a sídlí v Kanadě. Claire De Lune bude jejich teprve druhým počinem a pohání jej vlastní technologie nazvaná Immortal Engine.

Hlavním hrdinou, kterého se chopí hráč, je pašerák John, které je na útěku společně se svou dcerou Claire. Poté, co jejich loď ztroskotá na neznámé planetě, jsou otec a dcera rozděleni a vy musíte pomoci Johnovi jeho holčičku zase nalézt, opravit loď a uniknout z tohoto světa. Jak už to tak ale bývá, jak se rozkoukáváte na tomto tajemném místě, brzy začnete chápat, že je planeta něčím víc, než se zprvu zdála.

Autoři slibují tajuplný příběh, v němž hrají představené postavy zásadní roli. Hádanky máme podle nich řešit kreativním způsobem, prozkoumávat otevřené prostředí zdejšího světa, ale podívat se i do opuštěné výzkumné stanice. Kromě logických překážek a hádanek, však hra slibuje také akci a nechce být “jen” lacinou variací třeba na úspěšný Portal.

Užijeme si tak rovněž akrobatické pasáže, budeme se skrývat ve stealth segmentech a dokonce si i zabojujeme. Vybaveni budeme zbraní nazvanou Nanogun a Johna navíc doprovází společník v podobě umělé inteligence jménem Arturo. Překonat zdejší zrádný terén má být prý opravdovou výzvou. Pevně doufáme, že do této hodně opakované premisy dokáží vývojáři vklínit něco vlastního a překvapivého.

Před vývojáři stojí těžký úkol. Jejich debut Immortal Empire je hodnocen jen jako lehký nadprůměr a budou čelit tvrdé konkurenci. Velmi odvážná je i sázka na vlastní engine, což v poslední době už nevídáme u podobných menších her tak často. Na druhé straně je třeba vzít v úvahu, že na titulu pracuje pouhých pět lidí. Šéfem studia Tactic je navíc bývalý hlavní programátor akce BioShock 2 Jesse Attard. Ten slibuje, že od předchozího počinu ušel tým dlouhou cestu, a je podle svých slov pyšný na to, čeho dosáli v tak malém studiu.

Je třeba ale stále myslet na to, kolik her se v tomto žánru přetahuje o pozornost fanoušků. Máme tu třeba české variace TauCeti Unknown Origin nebo The Solus Project a docela nedávno jsme vás upozorňovali i na klon Portalu jménem Interpoint. Každý titul přináší trochu něco jiného, ale v mnohém sázejí na obdobné karty.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru