Valve si patentují další podobu vlastního ovladače

Největší devizou Steam Controlleru 2 by mohl být výměnný d-pad a dotykové plochy

Zdroj: Valve
12. 4. 2020

YouTuber Tyler McVicker, který na svém kanále ValveNewsNetwork pravidelně informuje o hrách od Valve a nevynechává ani zákulisní střípky o samotném studiu, objevil nový patent ovladače Steam Controller. Netradiční gamepad, který vsadil na dotykové plochy s haptickou odezvou, uvedlo Valve s velkou slávou už v roce 2015, prodej byl nicméně ukončen loni v listopadu a spolu s konceptem malých počítačů Steam Machines není považován za příliš úspěšný produkt. Lidé z Valve to ale zřejmě nechtějí úplně vzdát a možná již brzy přijdou s druhou iterací gamepadu, který nebude tak lpět na zmiňovaných dotykových plochách. Největší výhodou druhé generace Steam Controlleru totiž mají být výměnné ovládací prvky, v závislosti na konkrétní hře a preferenci hráčů.

Co se týče nového patentu, přihlášen byl k Patentovému úřadu Spojených států loni v září – tedy necelé dva měsíce před tím, než se původní Steam Controller přestal prodávat – a ke zveřejnění došlo na konci letošního března. Nejedná se tudíž o žádný zapomenutý koncept z minulosti, který by reflektoval iterace původního designu, ale návrh, kterým se Valve momentálně zabývá. Jak už bylo řečeno v úvodu, hlavní změnou mají být vyměnitelné ovládací prvky, podobně jako nabízí Elite Controller k Xboxu. Nákresy popisují možnost vyměnit křížový ovladač za analogovou páčku a naopak, případně si vybrat její tvar. V detailním popisu se nicméně jako možnost výměnného ovládacího prvku zmiňují také tackpady, trackbally a další tlačítka, která navíc nemusí být jen na horní straně ovladače.

Nejedná se o žádný zapomenutý koncept z minulosti, který by reflektoval iterace původního designu, ale návrh, kterým se Valve momentálně zabývá.

Steam Controller nabízel v rámci zaběhnutých standardů pochopitelně také tzv. shoulder tlačítka, tedy triggery a bumpery, známé hráčům na PlayStationu jako L1/2 a R1/2 tlačítka. I ty by měly u druhého Steam Controlleru nabídnout několik odlišných variant, což podle patentu platí také pro poslední sadu ovládacích prvků na spodní straně gamepadu. Měnit jednotlivé části by mělo jít za pomoci magnetů, které navíc poskytnou ovládacímu softwaru informaci o tom, který z nich je na konkrétním místě v danou chvíli připojen. I díky tomu by měla být zachována předem nakonfigurovaná ovládací schémata, s nimiž ve velké míře operoval už původní Steam Controller, a brány v potaz i specifické drobnosti jako například rozsah pohybu konkrétní analogové páčky.

Mějte ovšem na paměti, že ani do detailu rozepsaný patent ještě neznamená zahájení výroby. Pokud bychom měli věřit tomu, co od lidí z Valve zaznívalo v době uvedení Half-Life: Alyx a čemu odpovídá jejich předchozí práce – lidé kolem Gabea Newella rádi experimentují. A ne vždy se experiment projeví jako nosná myšlenka, která by na konci řetězu mohla přinést společnosti peníze.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru