Valve potvrzuje, že první vlna Steam Decku dorazí v únoru

Valve potvrzuje, že první vlna Steam Decku dorazí v únoru

V prosinci šly stovky kusů vývojářům. Na otázky o zařízení odpovídal anonymně jeden z nich

Zdroj: Valve
14. 1. 2022

Zástupci Valve se v noci ze čtvrtka na pátek již poněkolikáté vyjádřili ke stavu kolem zařízení Steam Deck. Ačkoliv bylo uvedení přenosného počítače odloženo z konce loňského roku na začátek toho letošního, lidé z Valve byli po omluvě a vysvětlení, proč k odkladu došlo, vždy velmi optimističtí a podobnou náladou hýří i nadále. Podle včerejší zprávy je vše na dobré cestě k tomu, aby koncem února mohlo zařízení putovat k prvním majitelům a dostatečné množství je rovněž u vývojářů, kteří mohou testovat (nejen) své hry, případně provádět drobné optimalizace stran velikosti či rozlišení displeje. „Navzdory globální pandemii se zásobováním a potížemi s dopravou se zdá, že koncem února skutečně začneme rozesílat zařízení Steam Deck do jejich nových domovů,“ říká tým kolem Steam Decku. Připomíná také, že hráči mohou kontrolovat na produktové stránce zařízení, kdy na ně dojde řada, případně čekat na spuštění další vlny objednávek, která přijde ke slovu po druhém čtvrtletí letošního roku.

Podle Valve by neměl být problém s tím, že by vývojáři nemohli testovat, protože jen v prosinci měly odejít stovky kusů zařízení právě do herních studií či jednotlivým vývojářům.

„Souběžně s výrobou samotného zařízení probíhají také kontroly kompatibility, díky kterým budete již brzy moci zkontrolovat, jak si které hry dostupné ve službě Steam rozumí se zařízením Steam Deck,“ říkají lidé z Valve dál a souběžně s touto zprávu už před několika dny přišly první náznaky, že se tak skutečně začíná dít. Jak si totiž všimli hráči, v databázi Steamu se u hry Portal 2 objevila v seznamu kompatibilních platforem či operačních systémů také nová ikonka odpovídající Steam Decku a je pravděpodobné, že právě taková bude součástí jednotlivých stránek her v budoucnu. Jednotlivé parametry v databázi odkazují na spuštění testu, který hodnotí, zda hra podporuje ovladač, správná označení jednotlivých ovládacích prvků, čitelnost textu v herních nabídkách a základní nastavení výkonu, které má zaručit plynulý chod na Steam Decku. O testu a razítku kompatibility ale Valve zatím konkrétněji nemluví, je však velmi pravděpodobné, že vše bude vycházet z popisovaného objevu.

Her bude zřejmě přibývat v návaznosti na to, kolik vývojářů obdrží Steam Deck a nakolik jejich tituly stanovenému testu vyhoví, případně zda budou ochotní provést patřičné změny. Podle Valve by ale neměl být problém s tím, že by vývojáři nemohli testovat, protože jen v prosinci měly odejít stovky kusů zařízení právě do herních studií či jednotlivým vývojářům. A tím pádem se také zvyšuje riziko, že někdo ze stovek a pravděpodobně tisíců lidí z herní branže nesplní stanovené podmínky mlčenlivosti a promluví o zařízení podrobněji. S jedním takovým anonymně promluvil magazín Boiling Steam a přišel s několika zajímavými postřehy, které dosud nebyly v širším měřítku prezentovány. V první řadě se oslovený vývojář domnívá, že odklad vydání nepřišel jen z důvodu nedostatku polovodičových čipů, ale údajně také kvůli nepřipravenosti rozhraní SteamOS 3.0. Systém prý potřeboval výrazně odladit a údajně už v říjnu vývojář pochyboval nad tím, že se všechno do původně slibovaného prosince stihne.

Co se týče jednotlivých dotazů, vývojář naznačil, že coby devkity odchází z Valve modely s 256GB SSD. Načítání z SSD či SD karty ale má být údajně téměř identicky rychlé, i když oslovený vývojář neprováděl žádná podrobnější měření a vychází jen ze svého pocitu a zkušeností. Pokud se ptáte na výdrž baterie, už dříve padlo, že se vše odvíjí od zátěže APU a i tentokrát zazněl údaj o 2-5 hodinách v návaznosti na konkrétní titul. Týká se toho i zahřívání celého zařízení, ke kterému má prý přirozeně docházet, ale nikdy u citovaného vývojáře nepřekročila neúnosnou či nekomfortní mez. A to samé tvrdí o větráku, který prý v zátěži vydává tolik hluku jako je tomu u Switche, což prý není nikterak rušivé a téměř to nejde postřehnout. Vývojář se nicméně vyjadřoval i k techničtějším dotazům a doplnil například, že zatím v rozhraní nejde poznat, zda běží nativní verze, nebo se o chod stará vrstva Proton. Tvrdí také, že je relativně jednoduché instalovat vlastní programy, náznakem zmiňuje i emulátory či zájem jiných vývojářů pod vlivem dojmů ze Steam Decku vytvořit port své hry pro Linux a nechybí ani přesvědčení, že zařízení dostojí obrovským očekáváním.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru