Studio Insomniac Games má v posledních letech napilno se hrami od Marvelu, jelikož po Spider-Manovi, jeho druhém díle a odbočce s Milesem Moralesem pracují na herním Wolverinovi, jak moc dobře víme. Masivní únik z konce roku 2023 každopádně nastínil budoucnost studia, která by měla kromě výjimek v podobě dalšího Ratcheta & Clanka a zcela nového projektu nadále patřit spolupráci s Marvelem a rozvíjení jeho značek. Podíváme-li se naopak do minulosti studia, nalezneme tam samozřejmě i počátky série Spyro the Dragon, ale také sérii stříleček Resistance. Ta už je dlouhá léta nečinná, občas se však zdálo, že vývojáři cosi naznačují, ale nikdy z toho nic nebylo. Snaha tu ovšem skutečně byla, jak potvrdil zakladatel Insomniac Games a končící prezident Ted Price, jenž se nedávno se studiem rozloučil.
Price byl hostem rozhovoru na kanále Kinda Funny Games a mimo jiné se zde ohlížel i za třemi dekádami strávených ve studiu a tím, co společně s ostatními vývojáři během těchto uplynulých let vybudovali. Řeč se tak pochopitelně musela stočit i na sérii Resistance, jež je důležitou součástí historie studia. První díl Resistance: Fall of Man vyšel v roce 2006 společně s uvedením konzole PlayStation 3 na trh. Pokračování nazvané jednoduše Resistance 2 dorazilo v roce 2008 a hlavní trilogii v roce 2011 završilo Resistance 3. Došlo nicméně ještě na dva handheldové tituly, a to na Resistance: Retribution z roku 2009 pro PlayStation Portable a na Resistance: Burning Skies z roku 2012 pro PlayStation Vita. Ať už berete v potaz i vedlejší hry, nebo jen hlavní sérii, v obou případech uplynulo od vydání posledního dílu už přes 10 let. O další hře se od té doby často mluvilo mezi fanoušky, ovšem přímo mezi vývojáři a samotnou Sony příliš ne. Objevovaly se zprávy, že další díl není v plánu, poté, že by to byl běh na dlouhou trať, a v roce 2021 měl být čtvrtý díl dle informací magazínu IGN zamítnut kvůli Days Gone a The Last of Us. Když byl Price dotázán na oblíbenou hru, která byla navrhována, ale nedostala zelenou, po krátké odmlce odpověděl právě Resistance 4.
Price vysvětlil, že ho nadhazovali, ovšem z hlediska načasování či příležitostí na trhu, to zkrátka neprošlo. Z konceptu byl ovšem nadšený, což mělo platit i o dalších členech týmu, přičemž strávili hodně času vymýšlením a řešením, kam by se mohla série se čtvrtým dílem vydat a jak by to s ní bylo dál. „Spoustu lidí v Insomniac bylo nadšených z dalšího rozšíření příběhu, neboť věřím, že Resistance vytvořilo opravdu skvělou alternativní historii, kde se může stát cokoli,“ vysvětlil a vypíchl mimozemské Chiméry a možnost prozkoumat jejich původ a další směr. „Osobně tuto sérii miluju. Měl jsem to štěstí, že jsem byl kreativním ředitelem prvních dvou Resistance. A budu vzpomínat na spoustu okamžiků – dobrých i špatných – co se vývoje týče, které nás všechny naučily, jak se můžeme povznést v náročných situacích,“ pokračoval Price. On sám bohužel nemá odpověď na to, zda studio může někdy po jeho odchodu vytvořil další Resistance, ale doufá v to. A určitě v to doufají i mnozí oddaní fanoušci.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.