Cyberpunk 2077, CD Projekt, V reklamě na xCloud a Game Pass se objevil Cyberpunk

V reklamě na xCloud a Game Pass se objevil Cyberpunk

CD Projekt tuto spojitost popírá. Ve videu se objevují i další hry, které na Game Passu nejsou

Zdroj: CD Projekt RED
19. 11. 2021
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Jak už jsme vás informovali včera, Microsoft zpřístupnil hraní titulů z knihovny Game Passu přes cloud také na konzolích Xbox One a Xbox Series. Služba, na kterou čekalo spoustu hráčů, funguje úplně stejně jako na mobilních zařízeních či počítači a s jejím uvedením neoznámil Microsoft žádné změny. Hráče proto zaráží oficiální reklama, v níž se nachází záběry z her, které v knihovně Game Passu nejsou a prokazatelně je nejde prostřednictvím vzdáleného streamování hrát. Výjimkou je pochopitelně možnost streamovat obsah z vlastní konzole do dalšího zařízení pomocí aplikace Xbox, o tom ale reklama není a zřejmě tak dochází k jednomu velkému nedorozumění. Ve videu se totiž mihne i Cyberpunk 2077 nebo F1 2021 a všímaví fanoušci se ptají, zda to znamená blížící se zařazení těchto her do Game Passu nebo úpravu podmínek a způsobu fungování Xbox Cloud Gaming.

Právě Cyberpunk 2077 vzbudil největší rozruch – hra se mihne na krátkou chvíli v čase 0:18, když na pozadí zazní, že je vážně skvělé hrát na konzolích osmé generace (Xbox One) obsah určený jen pro generaci devátou (Xbox Series). Tento objev učinil uživatel Redditu s přezdívkou statenotcity, který záběr identifikoval na základě zbraně hlavního hrdiny střílejícího po třech robotech. Jde o pistol Overture ze Cyberpunku 2077, což ale na začátku nebyl fanoušek schopný zcela potvrdit, protože podle svých slov hru ještě nehrál. Další diskutující ale jeho domněnku podpořili a dokonce přidali odkaz na oficiální video od CD Projektu RED, kde je zcela shodný záběr přibližně v čase 3:03. Co to tedy znamená? Míří Cyberpunk 2077 s blížícím se výročím do Game Passu, což by dávalo částečně smysl i díky marketingové spolupráci, kterou polští vývojáři uzavřeli před vydáním hry s Microsoftem? Zní to poměrně lákavě, ale alespoň prozatím to není pravda…

Ředitel PR oddělení CD Projektu RED Radek Grabowski reagoval na tweet magazínu Video Games Chronicle a uvedl, že se Cyberpunkem 2077 takové plány nemají. Článek byl adekvátním způsobem editován, ale v pozadí stále zůstává mírné podezření, zda je Grabowski opravdu upřímný. Nezdá se totiž příliš pravděpodobné, že by reklama na Xbox Cloud Gaming vznikla, aniž by ji někdo mnohokrát zkontroloval, a to včetně použitých záběrů a kontextu, který mohou vyvolávat. Stranou totiž nemůže zůstat ani fakt, že hned po Cyberpunku 2077 navazuje v oné reklamě záběr na hru F1 2021, která rovněž v nabídce Game Passu není a chybí i v programu EA Play, přes který by bylo možné vysledovat alespoň nějakou spojitost s předplatným od Microsoftu.

Jde tedy o chybu? Nebo o špatné načasování plánů, o nichž se mají hráči dozvědět oficiální cestou až později? Anebo jednoduše někdo udělal chybu, vybral do reklamy pěkné záběry a spoléhá se na upozornění ve videu, že se nabídka váže jen k podporovaným titulům? I tomu poslednímu bychom uvěřili, v prostředí her, kde jsou hráči zvyklí zkoumat každý pixel a každé písmenko se nám to ale zdá poněkud nešťastné.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru