V mobilním Stellaris se objevil ukradený artwork z Halo 4

Externí tým přidělal Paradoxu vrásky. Obrázek stažený z internetu a zamaskovaná starší hra

16. 10. 2019
Název hry: Stellaris: Galaxy Command Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr:

Debut strategie Stellaris od Paradoxu na mobilech a tabletech měl být velkým okamžikem. Nicméně oslavy zkalila skutečnost, že se ve hře objevil zcizený obrázek ze série Halo, a titul musel být stažen z nabídky. Ale hezky popořadě. Společnost Paradox Interactive včera oznámila vydání své vesmírné tahové 4X strategie Stellaris na dotyková zařízení v podobě multiplayerového spin-offu s podtitulem Galaxy Command. Betaverze byla k dispozici ve vybraných zemích pro iOS i Android.

Autoři lákali na persistentní on-line vesmír, v němž hráči budou řídit svou vlastní stanici, kterou lze samozřejmě vylepšovat a rozšiřovat, a tak i posílit svůj vliv v galaxii. Cílem je obnovit civilizaci po devastující invazi z jiné dimenze. Hráči musí za tímto účelem vyjednávat, spolupracovat a navazovat spojenectví. Okolní “svět” se bude neustále rozvíjet v návaznosti na to, jak budou hráči postupovat, rozšiřovat se, obchodovat nebo investovat do obrany. Na své si samozřejmě přijdou i ti, kteří před diplomacií dávají přednost válce.

Zarážející je, že se po sobě viník ani moc nenamáhal zamést stopy. Nebo skutečnost, jak špatnou práci odvedl tam, kde něco z artworku vyretušoval.

Podle Paradoxu má být Galaxy Command uzpůsoben kratším herním oknům, stanici a svou flotilu ovšem musíte pravidelně kontrolovat. Jen tak se ujistíte, že všichni dělají, co mají, a vaše herní alter ego sílí. Ačkoli nejde o Stellaris tak, jak jej známe z velkých platforem, mobilní verze měla být podle vývojářů autentická a nabídnout známé postavy i stejnou grafickou stylizaci s tím, že v budoucnu pravděpodobně autoři vsadí na free-to-play mode.

Jenže právě povědomá grafika nakonec přidělala Paradoxu vrásky. Betaverze dostupná v Austrálii, v Kanadě, na Novém Zélandu a ve Švédsku brzy odhalila něco, co z původní verze nepochází. Hráčům to ale povědomé bylo. V Galaxy Command se totiž objevil artwork ze série Halo. Konkrétně se jedná o lehce upravený koncept ke čtvrtému dílu, jehož originál má na svědomí technical art director Kenny Magnusson ze studia 343 Industries a hráči ho rychle vypátrali na portálu ArtStation. Zarážející přitom je, že se po sobě viník ani moc nenamáhal zamést stopy. Nebo skutečnost, jak špatnou práci odvedl tam, kde něco z artworku vyretušoval.

Paradox v důsledku tohoto zjištění servery betaverze raději vypnul. V příspěvku na sociálních sítích vydavatel napsal, že byl upozorněn na závadný materiál, který pochází z cizího zdroje. Obrázek ze hry samozřejmě odstraní a současně se tým omluvil všem hráčům i poškozeným kolegům. Nemusí jít navíc o jediný případ, Paradox se proto rozhodl raději důkladně prověřit celou hru a dočasně pozastavit její fungování.

Zástupci studia přijali plnou odpovědnost a připustili, že se jednalo o jejich chybu, zatímco se jí pokusí co nejdříve napravit. Problém je navíc v tom, že Galaxy Command nevznikl přímo v kancelářích Paradoxu, ale vývoj má na svědomí externí studio Gamebear. Paradox je tak paradoxně v celé situaci svým způsobem také obětí, proto se vydavatel zavázal dohlédnout na to, že se nic podobného nebude opakovat a titul dostojí vysokým očekáváním.

Jako by už tak neměli autoři dost těžkou situaci s tím přesvědčit fanoušky originálu, že mobilní Stellaris je dostatečně důstojným spin-offem, vrásky jim teď přidělává tento neomluvitelný přehmat. Je stěží uvěřitelné, že si někdo i v roce 2019 chce zjednodušit práci vyhledáváním obrázků na Googlu. A o to hloupější, že při takovém lovení v cizím rybníku sáhnete zrovna do oceánu jménem Halo, který fanoušci důvěrně znají a snadno identifikují.

Galaxy Command se má navíc nápadně podobat předchozí sci-fi strategii studia Gamebear nazvané Nova Empire, což je sice na jednu stranu pochopitelné, ale zavání to dalším laciným rebrandingem. Zejména když se v novince objevují chybové hlášky zmiňující předchozí titul. Obě hry sdílejí i téměř stejné menu, ikonky a rozhraní. A to si přitom Paradox podle oficiálního vyjádření vybral Gamebear jako vývojáře právě proto, že jsou prý velkými fanoušky Stellaris, kteří velmi stáli o spolupráci s tímto strategickým gigantem.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím