Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint, Ubisoft, V novém Ghost Recon se z vás stane lovená zvěř

V novém Ghost Recon se z vás stane lovená zvěř

Ubisoft oficiálně představil pokračování Wildlands. PC verze bude pouze na Epic Game Store

10. 5. 2019
Název: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 4. 10. 2019

Všechno, na co se hráči celý rok těšili, je konečně tady. Měsíc před zahájením E3 můžeme směle prohlásit, že nastává období velkých oznámení, z nichž vývojáři a vydavatelé na největší herní konferenci vychází, o čemž se nás aktuálně snaží přesvědčit lidé z Ubisoftu. Na dnešní den si přichystali oznámení ve spojitosti se značkou Ghost Recon, které jim sice o několik hodin dříve uniklo prostřednictvím německých propagačních materiálů, ale je rozhodně žádoucí, mít všechno pěkně potvrzené. Bez obav tak můžeme prohlásit, že Ghost Recon Breakpoint bude přímým pokračováním Wildlands z roku 2017 a tým duchů se v něm změní z lovce na lovenou kořist.

Hlavní hrdina Nomad totiž se svým týmem ztroskotá na fiktivním ostrově Auroa, který je zajímavý hned z několika hledisek. Tím prvním je fakt, že se poprvé v historii série nebude jednat o reálné prostředí, čímž se Ghost Recon částečně vymezoval proti ostatním open-world akcím. Hráči mohli postupně navštívit země jako Rusko, Kuba, Kolumbie, Mexiko nebo naposledy Bolívii, s čímž je ale pro tuto chvíli konec. „Zasadit hru do fiktivního prostředí nám dává možnost, jak rozšířit celý herní svět. Můžeme vytvořit různý terén a libovolně ho zvětšovat,“ vysvětlil scenárista hry Emil Daubon během streamu. Můžeme však na tomto místě namítnout, že právě kvůli odklonu od skutečného zasazení přichází Ghost Recon o zmiňovaná specifika a nyní bez ohledu na hratelnost rázem spadá na úroveň univerzálních her typu Far Cry. Fungovat to jistě může, ale určité kouzlo tím hra dle našeho názoru zcela jistě pozbývá.

Co se týče hlavní premisy, tam jsme už o poznání spokojenější. Jak už padlo v úvodu, hrdinové hry se budou muset adaptovat na zcela odlišné podmínky, než v jakých se doposud nacházeli. Vzhledem k tomu, že se jim postaví bývalý spolubojovník Cole D. Walker, kterému propůjčil hlas i podobu herec Jon Bernthal, čeká je boj proti vlastním zbraním a postupům. Walker navíc nebude sám, k ruce bude mít dalšího veterána s přezdívkou Stone, se kterým vytvoří úderné duo Vlků a rozběhne na ostrově produkci vojenských dronů. Úkolem tedy bude dobýt ostrov a dostat výrobu dronů pod kontrolu, podle prvních videí to ale nebude nic snadného.

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint, Ubisoft, V novém Ghost Recon se z vás stane lovená zvěř

Předobjednávky spuštěny

Souběžně s oznámením hry byly zpřístupněny i předobjednávky všech edic, v nichž bude Ghost Recon Breakpoint dostupný. Standardní edice (60 dolarů) nepřichází s žádným větším bonusem, pouze vám zaručí vstup do plánovaného betatestu. Zlatá edice (100 dolarů) zpřístupní plnou verzi hry o tři dny dříve a automaticky k ní obdržíte i Year 1 Pass pro všechen plánovaný obsah na rok dopředu. Ultimátní edice (120 dolarů) v sobě navíc k vyřčenému skrývá bonusovou misi a speciální motorku s buginou. Poslední, sběratelská edice (190 dolarů), pak přichází se steelbookem, soundtrackem, rytinami, figurínou Colea D. Walkera, jeho psí známkou a mapou ostrova.

Hra, ačkoliv ji vývojáři nechtějí z prozíravých důvodů označovat za vojenský simulátor, bude klást přeci jen trochu vyšší nároky na opatrnost postupu a taktiku, nežli ve zmiňovaném Far Cry a dalších podobných hrách. Podle prvních informací je nutné pravidelně jíst i pít, předcházet zraněním, která budou perzistentní a dokud je nevyléčíte, budou vás negativně ovlivňovat. Zároveň by měl umět Breakpoint vyzdvihnout stealth postup s možností zahrabat se do bláta, případně jinak splynout s prostředím. Důležitou roli sehrají tábořiště, ve kterém si budete moci vylepšit zbraně, případně si pomocí výbavy změnit specializaci. Třídy budou čtyři a stejně jako v The Division 2 je budete moci také odděleně levelovat, což by mohlo poskytnout dostatečný manévrovací prostor k tomu, abyste si hru ohnuli směrem, který vám bude pohodlný.

Už mnohokrát jsme ale slyšeli podobná prohlášení a zaujmout k nim kvalifikované stanovisko ještě před tím, než bychom si mohli sami vyzkoušet, jak systém funguje v praxi, je přinejmenším ošemetné. Spokojme se alespoň s tím, že hra bude počítat s vlivem počasí a vývojáři naznačili, že si s jeho respektováním budete moci hru trochu usnadnit – infiltrace nepřátelské základny může být jednodušší za deště, kdy je váš postup skryt za přírodní zvukovou hradbu, ovšem sandboxový design by vás neměl do ničeho tlačit a rozhodnutí zůstane na vás. Vítáme rovněž změnu přístupu k parťákům ovládaným umělou inteligencí – namísto přepracování celého systému, který byl v případě Wildlands pod palbou ostré kritiky, se vývojáři rozhodli parťáky zcela odstranit. V singleplayeru by tak měli hráči naplno pocítit specifika boje za nepřátelskou linií, neznamená to však, že by hru nebylo možné hrát v kooperaci.

Tu jsme ostatně mohli sledovat v bezmála 15minutové ukázce z alfa verze, která – logicky – nebyla bez chyb, ale už nyní se tváří hodně přesvědčivě. Perfektní atmosféru, taktický přístup a paletu nejrůznějších možností, jak danou misi splnit, sráží v tuto chvíli zejména technické zpracování, ale zůstáváme klidní. Podivně se tváří animace, divoká práce s kamerou i nejrůznější detaily, nelze však mluvit o tom, že by měly působit přehnaně rušivě nebo se na ně nedalo zvyknout. Opět ale upozorňujeme, že podobně dobře působila už ukázka z Wildlands, ve výsledku ale bude hodně záležet na ochotě parťáků spolupracovat a nehnat se za každou cenu kupředu. Důležité je také zmínit, že veškerý postup příběhovou částí s sebou bude hlavní hrdina nést i do dalších módů, mezi kterými už od vydání naleznete i PvP.

V souvislosti s moderními trendy pak vývojáři samozřejmě chtějí poskytovat podporu na ploše několika let, ať už se bavíme o pochopitelných opravách věcí, které se do budoucna nemusí povést, nebo o novém obsahu. Těšit se tedy můžeme na sezónní obsah, rozšíření příběhu, nové třídy vojáků a kooperativní raidy, které se v sérii objeví vůbec poprvé. Na základě toho, co už padlo ohledně herní mapy, by pak měly ke slovu přijít i nejrůznější přídavky jednotlivých lokací, případně prohlubování detailů již vytvořených částí. To všechno od 4. října, kdy hra vyjde na PS4, Xbox One a PC (pouze na Epic Game Store a uPlay), ještě před tím si ji ale budeme moci takřka jistě vyzkoušet i na E3 a nad rámec tohoto preview přinést vlastní dojmy. Stále však doufáme, že k nim budeme moci přihodit i zážitky z hraní nového Splinter Cell, i o něm se totiž mohutně spekuluje a oznámení nových Ghost Recon ještě nemusí automaticky všechna přání zhatit.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru