Netspectre, V nové české hře Netspectre se stanete hackerem

V nové české hře Netspectre se stanete hackerem

Pracují na ní někteří vývojáři z Warhorse. Ponoříte se do krutého kyberpunkového světa

Zdroj: Netspectre
25. 11. 2021
Název: Netspectre Platformy: Žánr:

V pondělním vidcastu jsme si povídali s Martinem Zieglerem ze studia Warhorse o jeho vlastní hře Netspectre. Nyní se k tomuto tématu vrátíme a představíme si nový český titul také na webu formou klasického článku. Martin se rozhodl splnit si svůj dávný sen a pustil se do kyberpunkové hackerské hry. “Nejdřív jsem to bral jako zábavu ve volném čase, postupem času mi to nicméně přišlo jako stále zajímavější nápad, který jsem začal brát vážněji,” řekl Vortexu. Když ho začal ukazovat kamarádům a kolegům, připojili se k němu další zájemci a výsledkem je menší tým nadšenců, kteří teď ve volném čase tvoří hratelnou verzi. Ta už v tuto chvíli existuje, ale zatím není k dispozici veřejně, protože v ní ještě chybí nějaký základní úvod, který by hráče seznámil s titulem a jeho pravidly.

„Mechanicky stavíme na zavedených základech žánru, ale to abstraktní kyberprostředí nám umožňuje se docela odvázat a experimentovat.“

V Netspectre se stanete hackerem, který překonává bezpečnostní systémy a pasti, aby se dostal do cizích sítí. Za tím vším je ale samozřejmě komplexní systém. “Člověk si postaví hackerský stroj, přijímá zakázky na hackování, kterými si vydělává na lepší součástky/programy, a nakonec se snaží zvládnout hlavní run, kterým zvítězí,” popisuje roguelike hratelnost Martin Ziegler.

A jak se vlastně Netspectre hraje? “Mechanicky stavíme na zavedených základech žánru, ale to abstraktní kyberprostředí nám umožňuje se docela odvázat a experimentovat. Během runu na sítě jsou mechaniky docela široký mix základní matematiky, schopnosti zorientovat se v komplexní situaci, rozhodování se s neúplnými informacemi, a občas i železných nervů pod časovým tlakem,” láká Martin Ziegler. Lepší představu už si uděláte z prvních videí.

Nejde přitom jen o hru samotnou. Autoři tvoří vlastní svět, v jehož rámci vypráví krátké příběhy, aby hráčovo snažení mělo nějaký globální rámec. “Celé to člověk dohraje třeba za hodinku, ale při každém spuštění všechno vytváříme procedurálně znovu, takže myšlenkou je vysoká replayabilita, která umožní ten svět i mechaniky průběžně poznávat líp a víc se do toho všeho ponořit,” slibuje Martin.

Vzbudíme se v nemilosrdném futuristickém světě, kterému vládnou korporace, zatímco vlády plní roli spíš správců. Autoři kladou důraz na lore a vyprávění. “Vymýšlíme a dlouhodobě kultivujeme vlastní svět, který pak ve hře představujeme krátkými hratelnými scénáři, které vždycky dají nahlédnout na některý jeho detail. Fakta o světě budeme nakonec chtít vydat se hrou, ať už přímo v ní, nebo někde bokem,” prozradil Martin.

Pokud jde o samotný tým, vedle Martina jej tvoří ještě Karel Kolmann z Warhorse, který pomáhá se světem a psaním, a Oliver Torr a David Štrobach, kteří skládají hudbu a tvoří zvuky. Pár dalších kamarádů má navíc pomáhat s ostatními aspekty projektu. Kromě toho autoři hledají ještě ilustrátora a grafického designéra. Nejde o tým v pravém slova smyslu. Vývojáři se dali dohromady pro účely projektu a věnují se mu nad rámec svých obvyklých povinností.

Hra chce zaujmout také výraznou audiovizuální prezentací. “Zatím to není moc dobře vidět, protože doteď jsme se soustředili spíš na hratelnost,” říká Martin, ale to se změní. “Ke každému příběhu chceme mít atmosférické ilustrace a kluci k tomu skládají řekl bych pozoruhodný soundtrack,” dodává.

Jak už bylo řečeno, existuje hratelná verze, v níž fungují všechny všechny základní mechaniky a kterou je možné hrát od začátku do konce. “Teď zbývá ji po hratelnostní stránce dál zlepšovat a začít pracovat na výsledném audiovizuálu, který nahradí provizorní grafiku,” uzavírá Martin. Postupně se bude rozšiřovat také obsah. Autoři by rádi Netspectre zprostředkovali testerům v prvním pololetí příštího roku v pre-alpha verzi. Vybírat se budou z hráčů, kteří do té doby projeví o titul zájem. Netspectre míří zatím jen na PC.

Více podrobností o projektu najdete ve zmíněném rozhovoru ve Vortexu #192. Netspectre ale můžete sledovat také na Twitteru nebo se začíst do vývojářských deníčků. Autoři spustili rovněž oficiální web, kde se s nimi můžete spojit, případně se přihlásit k odběru newsletteru.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru