Podívejte se na Cyberpunk 2077 ve verzi pro PSX

Projekt vzniká ve hře Dreams. Stojí za ním autor PSX verze Death Stranding

1. 8. 2019
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 16. 4. 2020 Platformy: , , Žánr: ,
Cyberpunk 2077

Očekávaný Cyberpunk 2077 vyvíjený polským týmem CD Projekt RED platí od prvních upoutávek za demonstraci síly technologického pokroku a po právu budí zájem již jen kvalitou svých ukázek. Dnešní hardware propůjčuje autorům obrovský výpočetní výkon, najdou se ale tací, kterým nedá zvědavost spát a ptají se, jak by mohl Cyberpunk vypadat, pokud by vyšel v devadesátých letech. Tato otázka vám přitom může být povědomá. Před časem jsme totiž psali o šikovném youtuberovi a o jeho demaku Death Stranding pro PSX. A dnes se můžeme podívat na další takový projekt.

Jeho autorem je opět Bearly Regal, který je znám jako tvůrce videí remaků a demaků. Na svém kontě má například již Simpsonovi v Minecraftu, v Lego Worlds vytvořený Fallout, Fortnite i Stranger Things a v neposlední řadě právě i citovaný demake Death Stranding. Ten, stejně jako dnes představený Cyberpunk, vytvořil v editoru Dreams, tedy na PlayStationu 4. To je už samo o sobě dost pozoruhodný úspěch vyžadující značný cit a především trpělivost.

Opět se jedná o návrat do éry prvního PlayStationu, kam se Bearly Regal vydal v krátké době již podruhé. Níže se můžete podívat na sotva pár vteřin trvající upoutávku, po níž následuje rozbor použitých technik a popis desítkami hodin práce vypilovaných postupů. Regal trefně podotýká, že na začátku viděných 13 vteřin videa zabralo zhruba 50 hodin práce tvorby v editoru. Práce natažená až na dlouhé desítky hodin je údajně způsobená mimo jiné tím, že se na předchozí demake Death Stranding sneslo údajně velké množství kritiky za to, že autor použil technologie, jež v éře PS1 ještě nebyly dostupné. Své techniky těmto připomínkám přizpůsobil a tím i prodloužil tvorbu dema.

13 vteřin videa zabralo zhruba 50 hodin práce tvorby v editoru.

Výsledkem je důvěryhodně vypadající demake, který mimo jiné používá například natáčející se sprity na kameru hráče. To je technika, kterou hry v devadesátých letech hojně využívaly k nabuzení dojmu třírozměrných objektů. V reálu to sice moc důvěryhodně nevypadalo, výkonu to ale ušetřilo hodně, jelikož do světa hry nebylo zapotřebí vkládat mnoho vymodelovaných předmětů. Stačilo, aby se za hráčem natáčely prosté dvourozměrné textury. Další ve videu viděnou a zajímavou ukázkou je systém animování postav. Ty jsou tvořeny původně obřími texturami. Pro každou z postav jich je vytvořeno několik, z nichž každá zobrazuje NPC v trochu jiné pozici. Tyto textury jsou následně zmenšeny a v rychlém sledu střídány jedna za druhou. Tím dochází k tvorbě dojmu animované postavy.

Pokud vás podobné projekty zajímají, přiložené záběry si určitě nenechte ujít. Upoutávka vychází z gameplay videa originálu a je zasazena na tržnici. Chybět samozřejmě nesmí ani Keanu. Kromě toho se autor ve videu chlubí mimo jiné také přímým srovnáním s originálem. Ten dorazí na konzole a na počítače 16. dubna příštího roku, do té doby ale o sobě Bearly Regal určitě ještě dá vědět a představí nám další pozoruhodný počin.

Pocta autorovi

Není tajemstvím, že příběhové pozadí Cyberpunku není originální nápad CD Projektu RED. Hra vychází z předlohy Mika Pondsmithe, který si dle posledních informací ve hře také střihne jednu z rolí. Zajímavé přitom je, že původně údajně nahrál jinou postavu, než jakou nakonec ztvární. Vývojáři totiž prý sami přišli s tím, že nalezli něco přesně pro něj. Kdo to ale je, o tom prozatím všichni mlčí. Po zprávě o dodatečných financích pro Andrzeje Sapkowskéh se každopádně jedná o další důkaz toho, že tento vývojářský tým si autorů svých předloh váží a snaží se udržet dobré vztahy.

# kyberpunk # open world # sci-fi

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru