V souborech TLOU 2 se nachází stopy po multiplayeru

Zahrnují velkou mapu složenou ze známých lokací, odkazy na výstroj i počítadlo živých hráčů

Zdroj: Sony
17. 8. 2021

Už poměrně dlouho jsme od vývojářů ze studia Naughty Dog neslyšeli nic, co by se vztahovalo k vývoji nějakého konkrétního titulu, a tak se musíme po vydání The Last of Us Part II odkazovat pouze na veřejné tajemství, že se nyní pracuje na multiplayerovém přídavku, případně na samostatné multiplayerové hře. Okolnosti kolem hry více hráčů, která by obohatila skvělou příběhovou část, nejsou zcela zřejmé, podle dosavadních spekulací se ale i my přikláníme k tomu, že projekt možná vznikal jako součást původní hry, ale nyní se na něm pracuje jako na samostatném titulu a takový by měl v dohledné budoucnosti vyjít. Tuto představu nově podporují nálezy jednoho z fanoušků, který se ponořil do dat hry a dokázal v nich najít odkazy vedoucí k multiplayerovému módu, které nepřímo potvrzují, že v některé z fází vývoje se s ním možná počítalo rovnou do základní hry.

Insider s přezdívkou Speclizer sdílel krátké video, ve kterém se zaobírá zejména mapou domnělého multiplayeru. V datech The Last of Us Part II našel její rozpracovanou podobu a jde o slepenec lokací, které jsme s Ellie či Abby navštívili v rámci příběhu. Speclizer pak používá mód pro volnou kameru, aby místa ze singleplayerové části lépe ukázal a možná i připomenul těm, kdo hru dohráli jednou když vyšla a dále se k ní nevraceli. Herní prostředí tak mohou tvořit pospojovaná místa jako benzinová stanice, přístav, park nebo motel. Většinu z nich fanoušek prezentuje ve svém videu a nutno uznat, že by spojením vznikla poměrně pestrá a rozlehlá mapa, na které by šlo dělat kde co. V tomto bodě pak Speclizer nadhazuje, že je mapa tak velká, aby do ní mohl být umístěn režim battle royale, tuto část jeho videa ale patrně řada médií i fanoušků značně překroutila a fanouškovu domněnku považují div ne za potvrzení.

Multiplayerový mód může mít v podstatě jakoukoliv podobu, ale nedivili bychom se, kdyby chtěli vývojáři nadále pracovat s konceptem Factions, známým z prvního dílu. Sezónní souboje jednotlivých frakcí proti sobě, po několik týdnů perzistentní svět, úkoly, odměny,… Druhá verze Factions by toho s ohlédnutím na technickou vyspělost hry a řadu mechanismů mohla nabídnout tolik, že se nám battle royale – tedy rozhodnutí snad na úrovni první signální – nejeví pro Naughty Dog a designéra Neila Druckmanna jako pravděpodobné. Ani my ale netušíme, na čem se ve studiu pracuje a vyloučit nemůžeme v zásadě nic. Z posledních střípků, které Speclizer dokázal vyextrahovat z dat, nicméně stojí za zmínku pro aktivaci naslouchacího režimu, případně obojky, předznamenávající možný výskyt psů.

Zůstává však otázkou, jak staré assety vlastně jsou a zda nešlo jen o test nebo nevinné rozpracování budoucího projektu, což nelze usoudit i proto, že vývoj multiplayeru musel být ještě v plenkách. Navíc jsme přesvědčeni, že podobného balastu má každá hra spoustu a nemusí vůbec nic znamenat. Pokud by však na vyplnění všech představ došlo, battle royale se specifickými pravidly a nějakými originálními prvky by nemusel být v podání The Last of Us špatný. Nakonec, podle poznámky v komentářích Speclizer ještě uvádí, že našel také skript pro odečítání aktivních hráčů a kompas, což jsou atributy, kterými battle royale hry disponují, tak uvidíme…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru