Sid Meier’s Civilization VII, 2K Games, V Civilization VII budete moci míchat národy a jejich vůdce

V Civilization VII budete moci míchat národy a jejich vůdce

Firaxis odhaluje detaily o novém dílu slavné strategie. Vypravěčkou je hvězda ze Hry o trůny

Zdroj: 2K Games
22. 8. 2024
Název: Sid Meier’s Civilization VII Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , , Žánr: Datum vydání: 11. 2. 2025

Už dopředu vývojáři ze studia Firaxis lákali na to, že během Gamescomu, resp. Opening Night Live, poví víc o sedmém dílu legendární strategie Civilization. A jak řekli, tak se i stalo. Během přenosu jsme mohli sledovat trailer, který poprvé ukazoval záběry přímo ze hry, a hned po skončení akce Geoffa Keighleyho došlo na podrobné představení jednotlivých prvků. Mísilo se současně i s preview od vybraných magazínů, které si mohly projít přibližně třemi hodinami a vyzkoušet některé z novinek na vlastní kůži.

Jednou z nejčastěji zmiňovaných změn je možnost mixovat národy a jejich vůdce, což v žádném z předchozích dílů nešlo. Vždy platilo, že každý národ má svého představitele či představitelku, ze kterého jste v případě zájmu o konkrétní civilizaci museli volit. V sedmém dílu se ale vůdcem Mongolů může klidně stát Julius Caesar a nikomu to nebude připadat divné. Jistě, nikdo vás do podobných spojení nebude tlačit, pokud však chcete zjistit, jak by něco takového probíhalo nebo zkrátka jen budete chtít využít vlastnosti konkrétních vůdců bez ohledu na jejich příslušnost k vybranému národu, budete mít tu možnost.

Další novinkou je celková struktura hry, která je rozdělena do tří aktů. Před startem každého z nich budete muset vybrat novou civilizaci, jejímž vůdcem či vůdkyní se stanete, a možnost vaší volby bude určená nejen tím, jakého si zvolíte vůdce, ale také tím, co přesně jste v průběhu předchozího aktu dělali. Jak popisuje například preview magazínu PC Gamer, pokud se budete v prvním – antickém – aktu věnovat budování stájí, je velmi pravděpodobné, že ve druhé, objevitelské éře, dostanete na výběr zmíněné Mongolsko. Důvod, proč se takto vývojáři z Firaxis rozhodli, je paradoxně snaha učinit hru historicky věrnější, kdy sice Caesar nevedl Mongoly, ale kdy například Římané opanovali Anglii, pak přišli Normané a nakonec v zemi žijí Britové.

Mění se ale také způsob, jakým budete v Civilization stavět města – osadníci je už totiž sami nezakládají. Namísto toho založí vesnici či menší městečko, ze kterého se velké město může stát po zaplacení konkrétní částky ve zlatě. Menší města nemají žádnou produkční frontu a všechno, co vytvoří, se automaticky mění na peníze. Dává to větší smysl a hlavně, z malých měst nemusíte nutně dělat města velká. Pokud se tedy rozhodnete, že některá z menších sídel budou specificky zaměřená třeba na těžbu nebo farmaření, čekají vás konkrétní bonusy a přítok peněz. A aby byl zážitek přímočařejší i ve velkých městech, za své vzali tradiční „workeři“, kteří vyráželi budovat vylepšení. Teď už je budete kupovat přímo a sami také budete nově vybírat hexy, na kterých se bude město rozšiřovat, automatický růst už pro Civilization VII také neplatí.

Sid Meier’s Civilization VII, 2K Games, V Civilization VII budete moci míchat národy a jejich vůdce

Gwendoline Christe vypravěčkou

Společně s odhalením detailů o samotné hře vývojáři rovněž prozradili, že vypravěčkou hry a průvodkyní jednotlivými akty bude herečka Gwendoline Christe. Znát ji můžete například jako lady Brienne z Tarthu z knih či seriálu Hra o trůny. Vtipné je, že vypravěčem předchozí hry byl Ned Stark, tedy, přesněji řečeno, herec Sean Bean.

Ačkoliv je změn oproti předchozím dílům více, zmíním ještě prvek vlivu, který na samém začátku může sloužit k tomu, abyste někoho neutrálního na mapě přemluvili ke spolupráci. A později tohle diplomatické platidlo využijete při domlouvání větších paktů, stejně jako k sabotáži ostatních národů. Tím se samozřejmě dostáváme i k válčení, které bude nově ovlivněno jednotkami velitelů. Ti jediní budou získávat zkušenosti, resp. povýšení, které jim přinese nové vlastnosti a schopnosti. Velitelé mohou na bojiště přivádět celé armády, případně udílet rozkazy jednotkám kolem. Jestli jde o dobré rozhodnutí, však budeme moci posoudit až 11. února příštího roku.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Další články
Nahoru