Ačkoliv nelze nevidět, že hry od sebe vzájemně opisují dílčí prvky, někdy je míra inspirace zarážející. A to až tak, že můžeme mluvit o plagiátorství, se kterým si ovšem některé herní společnosti vůbec nelámou hlavu. Pokud vás ale pobuřoval například Palworld ve spojitosti s Pokémony, pak je to nic proti hře Light of Motiram, která skoro až staví na odiv inspiraci sérií Horizon od vývojářů z Guerrilla Games. Minimálně na papíře byste na některých artworcích hledali rozdíly jen stěží, ve smyslu hratelnosti ale titul od čínského studia Polaris Quest ale přeci jen nabídne podstatné rozdíly.
Na titul ve svém článku upozornil magazín WCCFTech, který na hru narazil na Steamu. Právě tam, společně s Epic Games Storem, by měl v budoucnu vyjít, datum uvedení ale v tuto chvíli není známo. Můžete se nicméně podívat na první trailer přiložený výše, případně na úvodní sadu screenshotů, která onu popisovanou inspiraci jasně dokazuje. Protagonistkou hry je rudovlasá hrdinka, která se pohybuje ve světě po blíže nespecifikované zkáze či apokalypse. V prostoru, který si ve velké míře podmanila příroda, se prohání robotická zvířata – zde pojmenovaná nepříliš nápaditě Mechanimals – která bude možné ovládnout. Součástí herní náplně bude samozřejmě i boj, a jak vývojáři jasně doplňují, dočkáte se taky velkých mechanických bossů, shodně jako v sérii Horizon.
Velkým rozdílem oproti hratelnosti i žánrovému ukotvení série od Guerrilla Games však budou v Light of Motiram survival prvky. Hráči budou muset po vzoru jiných zástupců tohoto žánru těžit suroviny a vyrábět předměty, od těch nejjednodušších, až po složitější, například v podobě budov nebo jejích bloků či mechanických strojů. Vývojáři slibují funkční principy fyziky a otevřené možnosti pro všechny, kdo budou chtít nechat svou kreativitu rozběhnout do všech směrů. Hraní pak bude probíhat až za přítomnosti 10 dalších živých hráčů, s nimiž bude možné nejen stavět, ale také bojovat. I souboj pak má být propracovaný a zahrnovat mechanismy vykrývání, útoků i kooperace s ovládnutými mechanickými zvířaty. Těch má být ve hře přes 100 a hra by je měla umožnit i trénovat.
Zdroj: Tencent
Na konto vývojářského týmu Polaris Quest toho zatím není mnoho co říci. Snad jen to, že jde o subjekt zformovaný pod Tencentem bez předchozích zkušeností. Uvidíme tedy, zda jejich prvotina dokáže překročit skutečnost, že se titul tváří jako kopírka Horizonu a nabídne i zajímavou hratelnost. Nakonec, hry z Číny po předchozích zkušenostech neradno zatracovat, a kdo ví, třeba Light of Motiram překvapí.
Číňania kopírujú? No to nie je možné, že niečo také oni robia (sarkazmus, oni kopírujú všetko) 😀 Toto tak trochu smrdí žalobou. Alebo to budú Sony a Guerilla Games úspešne ignorovať.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.