Blair Witch, Bloober Team, V Blair Witch budete muset pomocí kamery ohýbat čas

V Blair Witch budete muset pomocí kamery ohýbat čas

Nové záběry vysvětlují fungování psího společníka a odhalují miniony čarodějnice z Blair

27. 7. 2019
Název: Blair Witch Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 30. 8. 2019
Blair Witch

Nečekané odhalení hry Blair Witch od vývojářů z polského studia Bloober Team nás během tiskové konference Microsoftu na E3 velmi překvapilo. Autoři Layers of Fear a Observeru přitom na hře usilovně pracují už přes dva roky, a co je vůbec nejlepší – hra má už 30. srpna vyjít. Přesto o ní měsíc před vydáním víme v porovnání s jinými projekty velmi málo, což sice nemusí být automaticky na škodu, ale znáte to… Když něco na první pohled vypadá opravdu dobře a když víte, že na hře pracuje základní tým, který neměl (!) na starosti nedávno vydané a ne moc zdařilé pokračování Layers of Fear, chcete zkrátka vědět víc. V této souvislosti jsme vám proto přinesli krátké preview, s informacemi sesbíranými všude možně, abychom se o měsíc později mohli bavit zase o kousek konkrétněji. Nad rámec již uvolněných záběrů z privátních prezentací hry totiž vydávají redaktoři Game Informeru další exkluzivní várku, která odpovídá na ty nejpalčivější dotazy a činí čekání zase o trochu těžší.

Ptáte se proč? Snad proto, že i nová ukázka, kterou pak Game Informer po několika minutách doplňuje již známými scénami, vypadá perfektně a přesně v duchu toho, co jsme v roce 1999 mohli sledovat ve stejnojmenné filmové adaptaci. Nemusí být totiž zrovna noc, aby les v Black Hills vyvolával úzkostné pocity, čehož vývojáři dosáhli nejen vhodně se mísícími zvuky a hudbou, ale třeba také paletou barev, která stírá většinu detailů a nechává hráče uvažovat nad tím, jestli se v dáli skutečně něco pohnulo, nebo to byla jen souhra našponovaných nervů a přebujelé fantazie. Zároveň se ale nedá říct, že by tím jakkoliv tratila grafika na své cestě za co nejrealističtějším ztvárněním a například zpracování kmenů stromů spolu s uschlým listím na zemi zbytečně nehledá žádné kompromisy. Noc naproti tomu nepůsobí tak efektně, jako třeba ve druhém díle Outlastu, rozhodně je ale na vývojářích z Blooberu Teamu vidět, že se už několika většími projekty prokousali a byli si dobře vědomí toho, kde je potřeba trochu přidat.

Za doprovodu zvuků velmi rychlého cupitání se minioni čarodějnice doslova míhají před obrazovkou a kromě toho, že vás mohou napadnout, vyvolávají pocit, že proti nim neexistuje žádná obrana.

Co se týče příběhu, i ten je v novém videu od Game Informeru naznačen zase o kousek podrobněji, když se dozvídáme o tom, kterak se v kůži bývalého policisty Ellise Lynche přidáte k pátrací skupině, která se v hlubokých lesích snaží najít pohřešovaného chlapce Petera. Odtud ostatně vychází přítomnost vysílačky – pomocí ní budete v kontaktu s Burkittsvilleským šerifem a ostatními členy skupiny – a také psí doprovod v podání ovčáka Bulleta. Ten se navíc stane nedílnou součástí celkové hratelnosti a bude s vámi po celou dobu hry. Vzhledem k tomu, že se jedná o Ellisova vlastního psa a současně také bývalého policistu, budete mu moci udávat poměrně přesné rozkazy. Důvěra ale nebude bezmezná, takže redaktoři Game Informeru varují, že se k psovi budete muset patřičně chovat, chválit ho, poslouchat ho, když se vám bude snažit něco naznačit a uklidňovat ho v momentech, kdy vám oběma půjde o krk. A rozhodně to nemá být v podání Bloober Teamu jen v rámci předem připravených scén – na rozdíl od jiných hororových titulů, v Blair Witch vás čeká i boj.

Podle redaktorů Game Informeru chtějí vývojáři hráče do hraní skutečně zapojit, na druhou stranu ale netvrdí, že vaším úhlavním nepřítelem bude samotná čarodějnice. Její poskokové – minioni, chcete-li, by měly stačit a jsou v několika záběrech skutečně vidět i v novém videu. Za doprovodu zvuků velmi rychlého cupitání se doslova míhají před obrazovkou a kromě toho, že vás mohou napadnout, vyvolávají pocit, že proti nim neexistuje žádná obrana. Tu ale nakonec poskytne příruční svítilna, která – podobně jako třeba ve hře Alan Wake – nepřítele oslepí a na krátkou chvíli zažene. Rozhodně se tím ale nepřátel nezbavíte a budete si muset pomoci jinak, tedy například kamerou, která bude rovněž součástí vaší výbavy, ale bude fungovat trochu jinak nežli v případě Outlastu. Je pravděpodobné, že nebudete muset v průběhu hraní Blair Witch řešit baterie, přesto vám kamera poslouží v první řadě jako malý noktovizor, ovšem pouze v malém výřezu v pravém spodním rohu. Mnohem užitečnější funkcí ale bude na první pohled prachobyčejné přetáčení natočených, nebo jinak získaných záběrů, které budete moci podrobněji zkoumat a hlavně – oním přetočením vracet čas i ve skutečném světě.

Redaktorka Game Informeru Elise Favis tvrdí, že když například naleznete kazetu se záběrem, na kterém padá strom, pouhým přetočením na začátek zvednete dotyčný strom i před vámi, bude-li například tvořit překážku v cestě kupředu. A podobně by se to mohlo mít i během soubojů, kdy byste mohli poskoky čarodějnice uzamykat na konkrétním místě, nebo je dokonce zabíjet. Nelze však v tuto chvíli úplně potvrdit, že vývojáři počítají s časově-fyzikálními hrátkami v tak neomezené míře, jak by se nabízelo, nápad je to ale v prostoru first person thrilleru rozhodně neotřelý. Na každý pád ale budete mít muset stále na paměti, že jakákoliv změna, kterou ve světě hry učiníte, s sebou může přinést i nežádoucí dopady, a i to je něco, na co vývojáři z Bloober Teamu cílí. Chtějí dát totiž hráči pocit, že si nemůže být s ničím jistý, ať už kvůli nemožnosti odhadnout, co se stane za pár minut, anebo jednoduše proto, že si s vámi bude čarodějnice z Blair pohrávat, jak se jí zlíbí…

# adventura # čarodějnice # horor # survival

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru