Užijte si svět plný chyb ve hře Red Desert Render

Užijte si svět plný chyb ve hře Red Desert Render

Člen výpravy za hranice světa RDR 2 zhmotnil své pocity v surrealistické oslavě glitchů

20. 12. 2019

Koncem října se skupina Australanů vydala za hranice světa Red Dead Redemption 2. Pomocí glitche se dostali na druhou stranu a svou pouť napůl rozbitým a napůl uhrančivým světem sepsali na Twitter. O jejich putování si můžete přečíst i v našem článku, nyní však přichází ke slovu příslovečný epilog. Jeden člen výpravy – vývojář Ian MacLarty – totiž na základě netradiční zkušenosti vytvořil hru Red Desert Render, navozující podobné pocity, které zažívala původní výprava za oponou RDR 2. Smyslem není hráči nabídnout propracovanou hratelnost – té se ostatně nedostávalo ani australským dobrodruhům – ale vpustit ho do pokrouceného světa, který zdánlivě nemá žádné hranice a nabídnout mu nezapomenutelné okamžiky vyvolané plejádou chyb a již zmiňovaných glitchů. V tomto případě ale zcela záměrně a zřejmě v režii Iana MacLartyho.

Hra Red Desert Render je k dispozici přes portál Itch.io a na první pohled skutečně působí jako western od Rockstaru, byť s nízkou úrovní detailů a roztroušenou vegetací. Jak už napovídá název, svět hry je tvořen pouští, přiléhavěji spíše prérií, kterou můžete libovolně prozkoumávat a podle autora se také třeba vykoupat v jezírku nebo pěstovat dýně. Nakolik lze brát tato slova vážně, je samozřejmě otázkou, dostupné screenshoty nicméně naznačují, že alespoň ve smyslu rozlohy by měl Red Desert Render nabídnout dostatek zajímavých zákoutí. V kombinaci s chybami, které popisují například redaktoři Rock Paper Shotgun, pak může dojít na opravdu bláznivé momenty, jako třeba plavání větrem zuřivou rychlostí, odrážení od neviditelných hranic světa, nebo nejrůznější propady „pod textury“. Zajímavě se tváří také funkce stočit se do kuličky, když chcete rychle sjet z nějakého kopce, což urychluje prozkoumávání a pohyb obecně, ale zároveň otevírá dveře dalším možným chybám.

Zážitek si navíc může každý ozvláštnit tím, kdyby se rozhodl za tento surrealistický výlet zaplatit alespoň 20 dolarů – odměnou je totiž možnost nechat si vygenerovat svůj vlastní svět.

Přitažlivá je na projektu také nejistota, jestli jsou všechny glitche připravené a vytvořené uměle, nebo zda rozbíjí již rozbitou záležitost. V úvodu jsme naznačili, že na rozdíl od Red Dead Redemption 2 jsou tentokrát chyby zřejmě v režii samotného MacLartyho, on sám se k nim ale nevyjadřuje a dává hráčům volnost. Zážitek si navíc může každý ozvláštnit tím, kdyby se rozhodl za tento surrealistický výlet zaplatit alespoň 20 dolarů – odměnou je totiž možnost nechat si vygenerovat svůj vlastní svět, který MacLarty za několik dní doručí prostřednictvím odkazu ke stažení mailem. Za zmínku rovněž stojí, že Red Desert Render není první podobnou hrou, kterou má zmiňovaný autor na kontě – před necelými pěti lety vytvořil Doomdream, opět poměrně abstraktní výlet do kulis připomínající legendárního Dooma. To vše poté, co strávil s oblíbenou střílečkou do id Software pouhý jeden den…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru