Battlefield 2042, Electronic Arts, Už zítra bude v Battlefieldu 2042 opraven rozptyl střelby

Už zítra bude v Battlefieldu 2042 opraven rozptyl střelby

Vývojáři z DICE budou řešit také optimalizaci nebo sílu odstřelovačky proti vozidlům

Zdroj: Electronic Arts
24. 11. 2021
Název: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2021

Od uvedení Battlefieldu 2042 vydali vývojáři z DICE pouze jediný update. Informovali však o tom, že v nadcházejících dvou tří týdnech dorazí další větší patche, čímž dali jasně najevo, že se situací kolem hry nejsou spokojeni a chtějí reagovat na poměrně nesmlouvavou kritiku hráčů i médií. A je rozhodně příjemné sledovat, že studio nezahálí, když se už na zítřek chystá první ze slibovaných větších oprav, která navíc sáhne do nekonzistentního fungování zbraní, síly vznášedel, spawnování nebo třeba uživatelského rozhraní. Jde o problémy, které možná některé hráče netrápí, většina ale soudě podle komentářů na sociálních sítích a dalších reakcích volá po změně a doufá – podobně jako tomu bylo u některých předchozích dílů série – že změny povedou ke zlepšení zážitku ze hry.

To je ostatně přání, které ve velmi obsáhlém blogovém příspěvku vyjádřili i samotní vývojáři, kteří se užuž připravují k zítřejšímu vydání druhého patche. Jak už je naznačeno výše, hráči se mohou těšit na spoustu změn s tím, že další dorazí začátkem prosince a ty následující kolem Vánoc. Lidé z DICE vyjadřují maximální náklonnost ke komunitě hráčů a zdůrazňují, že je pro ně zpětná vazba neocenitelným zdrojem podnětů, na které hodlají reagovat v co nejkratším čase. Hned v první řadě se to má týkat výkonu hry a její stability, což závisí nejen na fungování serverů na straně DICE, ale pochopitelně i na optimalizaci samotné hry na cílových platformách. V prvním případě opravují vývojáři chyby, které vedly převážně k chybné detekci zásahů, v tom druhém je pak řeč o postupném odlaďování pro konzole i PC, což zahrnuje snahu o co nejvyšší plynulost s co nejlepším grafickým nastavením, stejně jako stabilitu, a to zejména na Xboxu.

Vše jde přirozeně ruku v ruce s celkovým vybalancováním hry, do kterého nevstupují jen zbraně, ale také operátoři, jejich schopnosti a samozřejmě také dostupná technika.

Druhou, pravděpodobně ještě důležitější věcí, je střelba, která byla doslova pod palbou kritiky kvůli náhodnému rozptylu projektilů. O tzv. bloomu toho fanoušci sepsali spoustu a vývojáři se rozhodli palebná pravidla pozměnit. Spíš než k odstranění prvku náhody v určování rozptylu dojde k jeho zmírnění v konkrétních případech, jako je míření skrze optický zaměřovač, vleže, nebo když na nepřítele dopadají jednotlivé výstřely či jejich krátké dávky. Jako příklad použili vývojáři AK 47, na které se nedalo příliš spolehnout a na popisované problémy trpělo ve velké míře. Vše jde ale přirozeně ruku v ruce s celkovým vybalancováním hry, do kterého nevstupují jen zbraně, ale také operátoři, jejich schopnosti a samozřejmě také dostupná technika. V tomto ohledu se lidé z DICE zaměří speciálně na vznášedla, která se díky vražedné kombinaci odolnosti, palebné síly s manévrovatelnosti stala až příliš silná. Se zítřejším updatem proto dojde na redukci jejich výdrže a snížení palebné síly, aby mělo smysl s nimi z pozice vojáka bojovat.

Z dalších věcí se DICE soustředí na systém progrese, který byl krátce po otevření předběžného přístupu ovlivněn XP farmami v režimu Portal. Z toho důvodu bylo nejprve zcela znemožněno získávat zkušenosti z hraní jiných módů, nežli těch v hlavní nabídce Battlefieldu 2042, aby vývojáři přišli s opravou distribuce XP a umožnili je od minulého víkendu sbírat napříč celou hrou. Nejde ale o finální stav, jak upozorňují vývojáři v blogu a situaci hodlají i nadále přísně monitorovat. Pokud objeví další XP farmy, jsou připraveni zasáhnout a takové módy mazat z nabídek, což je ale s ohledem na zájem o funkční ekonomiku vcelku žádoucí přístup. Nad rámec toho ale bude Portal doplněn také oficiálními šablonami pro další režimy, jako je například deathmatch s technikou, případně zapojení všech nových map z Battlefieldu 2042 do režimu Rush. A když už je řeč o nových mapách, vývojáři údajně provedli kolem 150 dílčích oprav napříč všemi lokacemi, takže by se už hráči neměli propadávat pod povrch a narážet na nemožnost respawnovat se do hry.

Celý výčet je nicméně velmi dlouhý a někdy jde o vyslovené maličkosti, jako je zpomalení distribuce informačních zpráv o bitvě v režimu Conquest nebo osvětlení v jedné konkrétní místnosti na mapě Kaleidoscope. Právě zahrnutí takových maličkostí ale vnímáme jako důkaz, že vývojáři skutečně dělají maximum pro to, aby Battlefield získal zpět ztracenou reputaci a stal se výhledově tou hrou, kterou chtějí fanoušci hrát bez výhrad v nadcházejících letech. Potenciál – jak jsme ostatně uváděli v recenzi – tu skutečně je značný, jen je ho potřeba pečlivě vyextrahovat z marasmu, které vydání Battlefieldu 2042 nečekaně způsobilo. A pokud se ptáte, jaké budou další kroky, už nyní v náznaku vývojáři mluví například o tom, že prosincový patch vyřeší i trapné situace, kdy je možné odstřelovací puškou zničit tank efektivněji než k tomu určenými raketami…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru