Už víme, kdo se objeví na E3. Ale také to, kdo akci opouští

Pořadatelům unikl seznam vystavovatelů. Geoff Keighley se poprvé za 25 let nezúčastní

13. 2. 2020

Není pochyb o tom, že veletrh E3 letos čeká turbulentní ročník. Už několik měsíců k nám prosakují zprávy o nové koncepci show, jejíž transformace má být reakcí na kritiku z posledních let a odliv důležitých vystavovatelů. Poslední hodiny přinesly další zajímavé novinky, které se týkají především účastníků akce.

Vše odstartovalo tím, že se na internetu včera v podvečer středoevropského času objevila omylem předčasně veřejnosti dostupná webová stránka hostovaná na provizorním místě k aktuálnímu ročníku, která mimo jiné odhalila, jaké firmy se na E3 letos chystají. ESA (Entertainment Software Association), která akci pořádá si loni uřízla ostudu, když nechala uniknout osobní data více než 2 tisíc účastníků z řad odborné veřejnosti. Před pár týdny organizátor sliboval, že bezpečnost je pro něj prioritou a přijal úplně nová opatření. Nezabezpečená prezentace, jakkoli neobsahuje žádné citlivé údaje, ale toto prohlášení opět podkopala.

Další tvrdou ránu pak E3 zasadil novinář, moderátor a pořadatel The Game Awards Geoff Keighley. Ten oznámil, že se letos k akci nepřipojí, navzdory tomu, že se zúčastnil každého ročníku za posledních 25 let.

Web má být oficiálně spuštěn až dnes. Už nyní ale víme, že na E3 míří společnost jako Activision, Amazon, Bandai Namco, Bethesda, Capcom, Epic Games, Sega, Square Enix, Take-Two Interactive, Tencent, THQ Nordic, Ubisoft nebo Warner Bros Interactive Entertainment. Mluvčí ESA později únik potvrdil a spolu s ním i jména 10 společností, které na rozdíl od Sony nebo už dříve EA akci nadále zůstávají loajální. Xbox sice zůstává E3 formálně věrný, ale je důležité připomenout, že Microsoft už hry nepředvádí přímo na výstavišti Los Angeles Convention Center, ale ve vlastních prostorách, kde pořádá i tiskovou konferenci.

Oficiálně potvrzení účastníci E3 2020

ESA po úniku webu potvrdila účast následujících firem: Microsoft, Nintendo, Ubisoft, Bethesda Softworks, Sega, Capcom, Square Enix, Take-Two Interactive Software, Bandai Namco Entertainment America Inc. a Warner Bros. Games. Na webu se objevila i jména Activision, Amazon, Epic Games, Kalypso Media, NCSOFT, RDS Industries, Tencent, THQ Nordic nebo XSEED Games.

Další tvrdou ránu pak E3 zasadil novinář, moderátor a pořadatel The Game Awards Geoff Keighley. Ten oznámil, že se letos k akci nepřipojí, navzdory tomu, že se zúčastnil každého ročníku za posledních 25 let. Byl to podle jeho slov vrchol roku a navíc důležitý bod v jeho kariéře. “Ačkoli chci podporovat vývojáře, kteří budou prezentovat svou práci, musím být také upřímný k vám fanouškům. Učinil jsem těžké rozhodnutí a odmítl produkovat E3 Coliseum,” vzkázal na Twitteru v odkazu na akci, kterou během E3 pořádal. Veletrhu se letos účastnit nebude a těší se, že bude herní průmysl podporovat v budoucnu jinými způsoby a na jiných akcích.

Z ODBORNÉHO VELETRHU MÁ BÝT FESTIVAL INFLUENCERŮ

V rozhovoru pro list The Washington Post pak doplnil další podrobnosti. Akce se podle něj musí změnit. Podle toho, co mu bylo o nadcházejícím ročníku řečeno, mu pojetí show není příjemné. “Není tajemstvím, že se E3 musím vyvinout,” prohlásil s tím, že ho v té souvislosti napadá spousta věcí. Nakonec se ale rozhodl raději počkat a zjistit, co se stane. O vizi ESA na transformaci show se každopádně chce dozvědět další podrobnosti. Pořadatel E3 v následujícím vyjádření ocenil přínos Keighleyho i jeho odborný kredit. ESA prý doufá v další případnou budoucí spolupráci a letos chce představit novou podobu akce, která podle asociace propojí fanoušky po celém světě.

Už několik měsíců se přitom mluví o návrhu na transformaci E3, který se dostal na veřejnosti a zatím všechny probíhající oficiálně avizované změny jsou v souladu s touto prezentací. Hovořilo se v ní například o změně konceptu na festival fanoušků a influencerů, změnit se měla podoba výstavních hal a jejich fungování, na akci mělo dorazit mnohem více běžných platících zákazníků a její součásti mají být rovněž placené celebrity. ESA také hledala partnery, s jejichž pomocí by mohla lépe kontrolovat mediální výstupy o E3.

E3 2020 se uskuteční od 9. do 11. června v Los Angeles. První den bude vyhrazen jen pro média a odbornou veřejnost, zbylé dva pak bude bude výstaviště otevřené všem návštěvníkům. Vstup pro běžné hráče přijde na 165 dolarů. I včerejší tisková zpráva ESA se zmiňuje o nově pojatých výstavních halách nebo zvláštních hostech a celebritách. Pro úplnost doplníme aktuální zprávu, že společnost Limited Run Games včera potvrdila, že bude mít podobně jako další velcí hráči na E3 svou tiskovku a uskuteční se v pondělí.

Ve vyjádření pro Polygon Geoff Keighley uvedl, že ho k prohlášení přiměla potřeba říct lidem, co mohou čekat na akci a co nikoli, ještě předtím, než ESA začne prodávat vstupenky na akci s odkazem na posilující charakter spotřebitelského veletrhu. Není si také podle svých slov zatím jistý, zda se bude E3 nějak věnovat třeba na YouTube. V rozhovoru pro GamesIndustry.biz a na Twitteru pak doplnil, že E3 podle něj potřebuje být víc digitální a globálnější ve snaze spojit hráče.

Připomeňte si historii veletrhu E3

I když se nám to dnes může zdát nepředstavitelné, do poloviny 90. let se videohry nemohly pochlubit podobnou masovou show. A tak se herní novinky představovaly na příbuzných veletrzích, jako je CES v nevadském Las Vegas. To mělo mimo jiné za důsledek, že se hry musely dělit o místo s dalšími produkty a mnohdy tak stály na okraji zájmu pořadatelů. Když tak třeba v roce 1991 uklidil CES hry mimo hlavní výstavní plochu do stanu, kam zatékalo, firmám začínala pomalu docházet trpělivost. Hry si zasloužily více pozornosti a více prestiže. [celý článek]

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru