Uvedení PlayStationu 3 na trh zdržela laciná součástka

Uvedení PlayStationu 3 na trh zdržela laciná součástka

Roční zpoždění oproti Xboxu 360 měla mimo jiné na svědomí dioda za 0,05 dolaru

20. 11. 2019

Xbox 360 od Microsoftu přišel na trh v listopadu 2005. PlayStation 3 od Sony až v listopadu 2006. Skoro roční zpoždění dokázal redmondský gigant zužitkovat a během 12 měsíců si vybudoval značný náskok a etabloval se na trhu, protože řada hráčů nechtěla na novou generaci čekat tak dlouho, i když třeba předtím měli doma PlayStation. Někdejší vysoký manažer Sony Phil Harrison nyní v rozhovoru pro pořad IGN Unfiltered prozradil, že za zpožděním do značné míry mohla miniaturní laciná součástka.

Harrison, který dnes pracuje v Googlu, vysvětlil, že zdržení měla na svědomí laserová dioda nové Blu-ray mechaniky. “Věc, která zpomalila produkci hardwaru, byla miniaturní komponenta. Je to zařízení v ceně asi tak 0,05 dolaru,” uvedl Harrison s tím, že šlo o změnu červeného laseru na modrý. A výrobci v té době jednoduše nedokázali uspokojit vysokou poptávku, která dramaticky převýšila nabídku.

Nešlo zřejmě o jediný problém, ale podle Harrisona byl zásadní. PlayStation 3 se nicméně s původní ztrátou vyrovnal se ctí. Nakonec v Sony překročili 87 milionů prodaných konzolí. Osmdesátimilionovou metu pokořil i Microsoft se svým Xboxem 360. Ale po původním Xboxu by mu to na začátku nové generace asi hádal málokdo. Většina hráčů má také ještě v živé paměti heslo Sony, že next gen přijde, až řeknou oni.

Xbox 360 přišel na trh za 299 dolarů, zatímco PlayStation 3 stál 499 dolarů.

Svou roli určitě na začátku sehrála i cena. Xbox 360 přišel na trh v nejlevnější variantě za 299 dolarů, zatímco základní PlayStation 3 stál 499 dolarů. V obecné rovině ale není zase tak šokující, že “banální” malý kousek hardwaru může stát za odkladem takového zařízení. I když může být v omezené míře z hlediska marketingu prospěšné, pokud se konzole jeví být tak populární, že je z ní nedostatkové zboží, ve větší míře je to pro výrobce nepříjemné.

Když nedokáže firma uspokojit poptávku zákazníků, obvykle ztrácí body popularity a zklamaní kupci se pohlédnou po konkurenčním výrobku. Tomu se nepochybně chtěla Sony vyhnout, i když to znamenalo vydat konzoli se zpožděním a čelit podobnému důsledku. Ostatně sami si určitě vzpomenete na případy, kdy výrobce nebo dodavatelé nedokázali vyrábět dost rychle a termín vydání se odsouval, případně lidé zklamaně sahali po nějaké náhradní variantě.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru