CD Projekt má ve vývoji hned několik zajímavých projektů a jedním z nich bude i pokračování Cyberpunku 2077, známé momentálně jako projekt Orion. Jak už polské studio informovalo dříve, namísto vlastního REDenginu, který poháněl všechny hry studia od Zaklínače 2, použije Unreal Engine, což otevírá řadu možností, ale přináší i spoustu překážek a výzev, s nimiž se musí vývojáři vyrovnat. V rozhovoru pro podcast The Neon Arcade o nich promluvil vždy velmi sdílný designér qeustů Paweł Sasko, který otevřel i téma personálního obsazení vývojového týmu jako jeden z velmi důležitých, ale často přehlížených atributů.
Jak Sasko prozradil hned na úvod, studio je zřejmě zatím ve fázi příprav všech potřebných nástrojů, které nejsou součástí základní verze Unreal Enginu. Ačkoliv na stejné technologii poběží také nový Zaklínač – projekt Polaris – všechny hry vyžadují specifické prvky a právě ony nástroje, na základě čehož můžeme i poměrně realisticky nastavit očekávání stran uvedení hry. Jinak řečeno, pokud se vývojáři stále zabývají enginem a přidávají potřebné funkce, hra může být dlouhé roky vzdálená. Klíčová je v tomto ohledu spolupráce s Epic Games, kteří stojí za Unreal Enginem a jsou podle Saska lidem z CD Projektu k dispozici pro konzultace a pomoc s rozšiřováním vlastností enginu.
„Je to obrovské studio, mají neskutečné množství programátorů, velmi zapálených programátorů,“ komentoval Sasko zapojení Epic Games a naznačil, že ony překážky nevnímá jako problém, ale jako příležitost. „Vidím tolik prostoru udělat něco úžasného, takže se na to [řešení problémů] těším, i když na tom budeme muset odvést opravdu hodně práce,“ řekl designér. Právě v tomto ohledu je pro Saska důležité, že u projektu zůstávají lidé, kteří stáli u zrodu Cyberpunku 2077. „Je velmi důležité, pokud máte vedení a manažery, kteří se vzájemně znají, vědí o vašich silných a slabých stránkách a umí společně pracovat,“ řekl Sasko. Tuhle část vývoje označil za důležitou, ale bohužel často přehlíženou, takže je přirozeně rád, že se v CD Projektu podařilo tým udržet pohromadě.
Co se týče konkrétních jmen, Sasko je rád, že u Orionu zůstal game director Cyberpunku 2077 Gabriel Amatangelo, dále ředitel scenáristů Igor Sarinski a designérka questů Sarah Gruemmer. Společně se Saskem se přesunuli do Bostonu, kde CD Projekt otevřel novou pobočku a kde bude vývoj Cyberpunku 2 pokračovat. Zachování původního týmu lidí na důležitých pozicích je pak důležité i pro kontinuitu v podání příběhu a dalších reálií, protože se už dopředu očekává, že po větším přijímání lidí bude tým složený z velké části z Američanů, kteří by do něj mohli přinést trochu jiné vlivy. Rozšiřování bostonského týmu ale ještě nějakou dobu nebude na pořadu dne, protože podle Saska je zcela zbytečné v aktuální fázi řešit podobu hry ve větším množství lidí.
Uvidíme. Zatím ty hry co běží na U5 nijak zvlášť extra nevypadají. Současný CP077 nastavil laťku opravdu vysoko. A to ani nepíšu jak vypadá skvěle s patch tracingem.
Tak záleží aj od vývojárov, že do akej miery sa s tým naučili pracovať. Keď máš na niečo čas a hráš sa s tým kopu hodín, tak to vyzerá skvelo. Videl som video, kde niekto vymodeloval vlakovú stanicu a tá vyzerala skoro ako z reálneho miesta 🙂
Jo, ale to minutový video někdo nechal třeba hodinu renderovat 🙂 Není to v reálném čase, že bys tam mohl chodit. Navíc tam je spousta post procesu, je to dělané na efekt.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.