Historie E3

Úniky se potvrzují, na E3 přibudou celebrity i influenceři

ESA slibuje širší otevření veřejnosti, více návštěvníků i větší bezpečí osobních dat

Zdroj: E3
1. 2. 2020

S blížícím se každým dalším ročníkem ikonické herní výstavy Electronic Entertainment Expo, neboli E3, se vždy dozvídáme něco o tom, čím se ten další ročník bude lišit od těch předchozích a čím plánují organizátoři zaujmout co možná nejširší veřejnost, a to nejen hráčskou. A letos je možné, že těch změn bude na první pohled více než doposud. Loni v září jste mohli postřehnout uniklý dokument pojednávající o možném dalším směřování organizace výstavy. Ten ve finále může potěšit samotné hráče, mezi novináři ale budil spíše rozpaky (psali jsme zde). A aktuálně vydané prohlášení mateřské společnosti ESA mělo patrně obavy rozehnat, efekt se ale zřejmě hned tak nedostaví a počkat si budeme muset na konkrétnější informace, které mají dorazit už v následujících týdnech.

Komunitě je údajně do detailu nasloucháno a vypovídat o tom může i fakt, že organizátoři aktivně vybízejí ke sdílení nápadů a návrhů.

Hlavní náplň E3 2020 se bude konat ve dnech od 9. do 11. června v Los Angeleském Convention Center a co se týče změn, tak asociace ESA ve své zprávě tvrdí, že E3 není připravována v informačním vakuu. Naopak, komunitě je údajně do detailu nasloucháno a vypovídat o tom může i fakt, že organizátoři aktivně vybízejí ke sdílení nápadů a návrhů, a to skrze adresu [email protected]. Prohlášení však současně nijak nevyvrací loňské informace, dokonce se dá spíše říci, že je částečně potvrzuje: „Nabídneme překvapivé hosty, úžasné zážitky na pódiu a přístup k zónám, jež potěší všechny smysly.“ Jinak ale zpráva veřejnosti obsahuje spíše generické fráze plné slibů o podpoře zábavy a možnostech hraní si: „Jsme na dobré cestě k vývoji a výrobě velkého a zábavného zážitku, který herní kulturu oslavuje novými způsoby. Představíme E3 světu prostřednictvím nových streamů a zároveň vytvoříme prostor na výstavišti, který umožní lidem dělat to, co mají nejraději. Hrát a oslavovat hry.“

Hráčská obec se má díky tomu dočkat řady celebrit i speciálních hostů, unikátních akcí a jak bylo zmíněno, tak zkrátka nepřijdou ani ti, kteří se do centra dění nedostanou. Těm ESA nabídne více streamů směrem ven z Los Angeles, a to zjevně i skrze oslovené partnery, mimo jiné i z řad influencerů. ESA byla v posledních letech pod tlakem, aby podobu výstavy proměnila a osvěžila, nabízený směr ale i nadále budí minimálně u části herní komunity spíše rozpaky. Širší otevření se veřejnosti ruku v ruce s plány navýšit počet návštěvníků z řad běžných hráčů až o rovných deset tisíc (na celkových 25 tisíc) sice nemusí být na škodu, nicméně jsou to informace o celebritách a influencerech, které mohou za četná zvednutá obočí.

E3 by si navzdory komercializaci přeci jen mohla udržet status alespoň částečně odborné akce pro novináře.

Cílem je samozřejmě potenciál dostat informace k co možná největšímu publiku. Proti tomu se lze jen těžko ohradit, nicméně ze zpráv o marketingových masážích probíhajících i ve frontách a o prosakujících informacích o upřednostňování platících médií si už může každý udělat obrázek sám. Na druhou stranu zde údajně existuje šance rozšíření prostoru pouze pro lidi z branže, a to dokonce ve formě jednoho dne navíc na úkor běžných hráčů. Tím by si E3 navzdory komercializaci přeci jen mohla udržet status alespoň částečně odborné akce pro novináře. Přitom právě akreditované novináře zrovna loni dokázala ESA pěkně naštvat, neboť kvůli bezpečnostnímu incidentu se na veřejnost minulý rok dostaly osobní údaje rovnou dvou tisíc návštěvníků z řad novinářů. Opětovné získání důvěry je tedy jednou z priorit. K tomu ESA uvedla následující: „Přepracovali jsme web E3 pomocí vylepšených a vícevrstevných bezpečnostních opatření vyvinutých externí firmou pro kybernetickou bezpečnost. To zahrnovalo aktualizaci procesů správy dat, včetně zpracování osobních údajů. Tato data již nebudeme ukládat na stránkách. Rovněž jsme změnili naše registrační postupy a shromažďovat budeme pouze minimum informací potřebných k dokončení registrace.“ Ty přitom začnou již brzy – 15. února.

Tak jako tak platí, že letos se v Los Angeles budou dít velké věci. Existuje zde sice možnost, že více komerce a zvýšená přítomnost influencerů může část komunity naštvat, na druhé straně se zcela jistě dočkáme například důležitých detailů týkajících se her pro další generaci konzolí. V tomto ohledu a patrně zejména z pohledu hardwaru se toho určitě více dozvíme o Xboxu, neboť ani letos se Sony výstavy nezúčastní.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru