Baldur’s Gate III, Larian Studios, Unikly první obrázky z Baldur‘s Gate III

Unikly první obrázky z Baldur‘s Gate III

Hra vypadá fantasticky. Skloubí propracované cut-scény s izometrickým pohledem

27. 2. 2020
Název: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
3. 8. 2023
3. 8. 2023 (PC)
6. 9. 2023 (PlayStation 5)
8. 12. 2023 (Xbox Series S | X)

Na dnešní 21. hodinu připadá očekávané odhalení prvních gameplay záběrů z Baldur‘s Gate III, na kterém již několik let pracují vývojáři ze studia Larian. Naposledy jsme o hře mluvili v souvislosti s předběžným přístupem, do kterého by měla hra ještě v průběhu letošního roku vstoupit a zopakovat tak model, který tým kolem designéra Swena Vinckeho využil u obou dílů uznávaného RPG Divinity: Original Sin. Očekávání jsou tudíž obrovská a vlastně se ani není čemu divit, že část večerního překvapení unikla na veřejnost už nyní. Francouzský portál JeuxActu neuhlídal embargo a na krátkou chvíli vypustil do světa velkorysou sadu screenshotů, kterou následně archivovali ResetEra diskutující na portále .

Jak sami vidíte, jde o záběry z vlastního hraní, na nichž si můžete detailně prohlédnout celé rozhraní hry, včetně dialogů a několika momentů z cut-scén. Právě ty nám dělají největší radost, vzhledem k tomu, že Divinity spoléhalo v příběhových předělech pouze na rozpohybované obrázky nebo in-game scény, které jsme však sledovali pohledem herní, nikoliv filmové kamery. Detailní modely Baldur‘s Gate III ale jasně naznačují, že vývojáři pokročili na další úroveň, a pokud bude stejně propracovaná i celková animace, máme se opravdu na co těšit. Zamlouvá se nám rovněž i styl, který vsadil na značně realistické ztvárnění a perfektně zapadá do linie již vydaných dílů série z let 1998 a 2000. Odráží se to ostatně i v dialozích, které budeme se největší pravděpodobností sledovat prostřednictvím přiblížené kamery, což by mohlo výrazně pomoci celkovému zážitku a vtažení do děje.

Jediné, z čeho máme mírné obavy, je podoba samotného rozhraní, které vypadá jako přímo převzaté z Divinity a působí v porovnání s fantasy světem Baldur‘s Gate až příliš unifromně.

Co se týče pohledů na vlastní hru, obrázky jasně odhalují, že Baldur‘s Gate v podání Larian Studios nabídne tahový systém soubojů, ale i možnost hrát v reálném čase s pauzami. Jde podle nás o skvělý kompromis, který by neměl nikoho urazit, ani zbytečně znechutit, pokud by se někomu zdála úroveň obtížnosti příliš vysoká, nebo naopak nízká. Jediné, z čeho máme mírné obavy, je podoba samotného rozhraní, které vypadá jako přímo převzaté z Divinity a působí v porovnání s fantasy světem Baldur‘s Gate až příliš unifromně. Zvláštní jsou i 3D portréty členů vaší družiny, na kterých se smývají všechny podstatné detaily a jednotlivé hlavy vypadají poněkud zastarale. Pořád se tady ale bavíme o hře, která ještě není hotová a uměli bychom si představit, že přesně takové detaily budou vývojáři schopní během fáze early accessu dotáhnout podle představ hráčů.

Více detailů přineseme po večerní prezentaci na PAX East.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru