Ukázat Halo a krátce nato ho odložit byla chyba, přiznává Spencer

Spencer: Ukázat Halo a krátce nato ho odložit byla chyba

O hru se nebojí, chválí rekordní start Xboxu, čísla prodejů nezveřejní a zkusil si Elden Ring

Zdroj: Microsoft
14. 11. 2020

Šéf xboxové divize Phil Spencer dal v uplynulých dnech několik důležitých rozhovorů a vyjádřil se opakovaně také na svém osobním Twitteru. Vzhledem k uvedení nových konzolí je pochopitelně velmi aktivní, vybrali jsme proto pro vás některá zajímavá vyjádření, která spolu nemusí nutně souviset, ale všechna se pochopitelně týkají Xboxu a hraní v podání Microsoftu.

V rozhovoru pro GameSpot například Spencer připustil, že bylo chybou Microsoftu i jeho vlastní, že otevřeli červencovou show ukázkou z Halo Infinite a pár týdnů nato oznámili odklad hry, respektive museli vydání titulu odsunout. Samotného odkladu podle všeho Spencer nelituje, ten byl asi nevyhnutelný, ale označil za chybu popsaný postup. Nebere prý emoce fanoušků a zákazníků na lehkou váhu. Microsoft podle něj nastavil nějaká očekávání s tím, že Halo bude k dispozici v rámci launchového lineupu, a pak museli hráče zklamat.

Konzole Series X a S se prodávaly lépe než jakýkoli jejich předchůdce v historii Microsoftu.

Na druhé straně ve stejném rozhovoru říká, že není důvod se bát o Halo Infinite jako takové, a to v souvislosti s odchodem některých klíčových lidí, jako byl naposledy Chris Lee. Hráči by si podle něj neměli kvůli tomu dělat starosti. Střídání lidí je normálním zejména u takových dlouholetých projektů. Taková změna může být podle něj dokonce zdravá, protože Microsoft chce motivované lidi, kteří mají zápal pro věc.

Za zmínku stojí i informace ze Spencerova osobního účtu na Twitteru, že Xbox zaznamenal během prvních 24 hodin rekordní prodeje. Konzole Series X a S se prodávaly lépe než jakýkoli jejich předchůdce v historii Microsoftu. Byl to největší launch Xboxu a výrobce prodal víc konzolí a ve více zemích než dříve při podobných příležitostech. Současně Spencer slíbil, že udělají vše pro to, aby vyhověli vysoké poptávce.

To je samozřejmě sama o sobě zajímavá informace, ale bez kontextu je poloviční. Podrobnosti doplnil třeba analytik Daniel Ahmad. Protože Microsoft už roky nezveřejňuje prodeje konzolí, nemáme k dispozici žádné aktuální srovnání, ale známe čísla posledního launche. V případě Xboxu One prodal výrobce během prvních 24 hodin přes milion konzolí, a to byl jeho rekord. Tehdy startoval nový Xbox ve 13 zemích světa, tentokrát ve 37.

A právě na konto zveřejňování prodejů se Spencer rovněž vyjádřil. Microsoft má podle něj jiná měřítka úspěchu. Nemáme prý očekávat, že se na této strategii něco změní. A to ani v případě, že by Sony zveřejnila prodeje PS5 a Microsoft by zjistil, že Xbox je úspěšnější a v prodejích rivala překonal. V rozhovoru pro list The Guardian Spencer slíbil, že to Microsoft neudělá. Podle něj počet prodaných konzolí není důležitý v současném herním světě.

Phil Spencer si podle svých slov uvědomuje, že to může působit podezřele, když Microsoft čísla neuvádí, ale nechce prý, aby se jeho tým soustředil na prodeje konzolí.

Spencer prohlásil, že na světě jsou tři miliardy lidí, kteří hrají hry, ale třeba jen 200 milionů domácností s konzolí. Naznačil přitom, že konzole tak procentuálně zaujímají stále menší a menší část celého koláče, což je svým způsobem pravda, ale na druhé straně je to zvláštní slyšet od představitele Xboxu během launche nové konzole.

Phil Spencer si podle svých slov uvědomuje, že to může působit podezřele, když Microsoft čísla neuvádí, ale nechce prý, aby se jeho tým soustředil na prodeje konzolí. Podstatné podle něj je, kolik mají hráčů a jak často hrají. To prý pohání Xbox. Aktivní hráči jsou podle všeho měřítkem úspěchu u herní divize Microsoftu. Kdyby podle svých slov Spencer začal upozorňovat veřejně nebo interně na něco jiného, změnilo by to jejich zacílení.

Spencer prý miluje Mijazakiho produkci a tohle bude další výzva, kterou si dal. Nazval přitom slavného vývojáře svým dobrým přítelem.

V rozhovoru pro GameSpot se Phil Spencer dotkl také hry Elden Ring. Zatímco většina fanoušků marně čeká na jakoukoli zprávu nebo video ze hry, šéf Xboxu si titul rovnou vyzkoušel. Zahrál si ho, připomněl, že hrál všechny Mijazakiho tituly za posledních 10 let, a je to podle něj jeho nejambicióznější hra, jakou dosud udělal. Spencer prý miluje Mijazakiho produkci a tohle bude další výzva, kterou si dal. Nazval přitom slavného vývojáře svým dobrým přítelem.

Na druhé straně se ale nepotvrdila několik dní stará spekulace, že Microsoft aktivně hledá a oslovuje nějaká japonská studia kvůli akvizici. S touto informací přišel jinak dobře informovaný Bloomberg a teď je otázkou, zda se mýlil, Phil nám něco tají, anebo jde o nedorozumění. Bloomberg ve svém článku tvrdil, že Microsoft oslovil s nabídkou velká i malá studia, ale pochopitelně vše vycházelo z anonymních výpovědí a nebyly k dispozici další podrobnosti, jak vyjednávání pokračují či dopadla.

Xbox aktivně hledá další potenciální akvizice. Hry jsou podle Spencera potravou hráčů a Microsoft buduje své platformy a služby, aby mohl doručovat ty nejlepší tituly hráčům po celém světě.

Na otázku GameSpotu ale Spencer odpověděl, že si nemyslí, že je to pravda. Není podle vlastních slov u všeho, ale zdálo se, že o ničem takovém neví. Microsoft prý teď usiluje především o dlouhodobá partnerství. Samozřejmě platí, že Xbox se chce víc prosadit v zemi vycházejícího slunce, a to i s pomocí tamních vývojářů, kteří jsou pro to nepostradatelní, ale podle Spencera nebyla informace přesná. Radost má naopak z toho, že v nedávné době jedno japonské studio Microsoft získal. Řeč je o týmu Tango Gameworks (The Evil Within), který rozšířil portfolio Xboxu společně s akvizicí ZeniMaxu a Bethesdy, respektive rozšíří, až se příští rok celý obchod definitivně uzavře.

Jinak ale nadále platí, že Microsoft hledá obecně další studia, která by mohla rozšířit plejádu jeho first party týmů. To koneckonců Spencer prohlásil i v dalším rozhovoru pro Bloomberg s tím, že je důležité mít trvalý přísun skvělých vlastních her. Xbox proto aktivně hledá další potenciální akvizice. Hry jsou podle Spencera potravou hráčů a Microsoft buduje své platformy a služby, aby mohl doručovat ty nejlepší tituly hráčům po celém světě. A k tomu potřebuje skvělé autory.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru