Údajný vývojář Cyberpunku 2077 promluvil o stavu hry

Zmiňuje dvojici zrušených aktů, lepší verzi Silverhanda, podzemí i neshody s vedením

Zdroj: CD Projekt RED
4. 1. 2021
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Ačkoliv se svět v uplynulých dvou týdnech v podstatě zastavil, vývojáři z CD Projektu RED si zřejmě příliš volna neužili. Cyberpunk 2077 není v dobré technické kondici, byť se obraz hry s každým vydaným patchem mírně zlepšuje, a zejména hráči na konzolích vyhlíží dvojici avizovaných velkých updatů, které mají dorazit v lednu a únoru. Jaké chyby přesně odstraní a do jaké míry změní třeba i některá designová rozhodnutí, není v tuto chvíli zřejmé, jisté náznaky už ale krátce po vydání přinesl domnělý vývojář z CD Projektu RED, anonymně vystupující na diskuzním portále 4chan. Přesně v úterý 15. prosince otevřel v diskuzi nové vlákno, ve kterém bez přípravy začal pálit ostrými a postupně se vyjadřoval k celé řadě témat a problémů týkajících se Cyberpunku 2077. Jeho příspěvky zahrnovaly například detaily ohledně vývoje, nepoužitého obsahu, včetně velké části příběhu nebo propracovaného podzemí, dřívější podoby Johnnyho Silverhanda a řadu dalších opravdu velmi zajímavých věcí.

Pravděpodobně kvůli nepřehlednosti 4chanu se však jednotlivé soupisy příspěvků začaly na Redditu a v dalších diskuzích probírat až v těchto dnech, proto je některá média označují za nová, či pocházející právě z Redditu. Dochází bohužel i k dalšímu zkreslování a uvádění výpovědí bez kontextu v podobě otázky, na kterou údajný vývojář odpovídal, což ale není to nejproblematičtější. Větší dilema visí především nad samotnou povahou příspěvků a nemožnosti jakýmkoliv způsobem ověřit, zda jde o věrohodné informace, nebo se jen někdo snaží zaujmout komunitu hráčů. Berte proto následující přepis některých detailů s velkým nadhledem, protože vedle oficiálního potvrzení ze strany CD Projektu to může být jedině čas, který prokáže, jestli něco z toho, co údajný vývojář prozradil, má nějaký skutečný základ v dění kolem Cyberpunku 2077 přímo v kancelářích vývojářů.

Jeden quest jsme museli více než dvanáctkrát přepracovat, protože to někdo z vedení pořád necítil. Nakonec jsme úkol vyškrtli z finální verze a měl by se objevit až v DLC příští rok.

„CD Projekt si uškodil tím, že držel investory ve sladkém nevědomí. Nyní vývojáři mluví o plánech na návrat ve stylu No Man’s Sky někdy koncem června. První dva patche dorazí v polovině března, bez ohledu na to, co řeklo vedení,“ začíná citované vlákno anonymní vývojář. Dále naznačuje, že morálka v týmu nebyla v polovině prosince příliš dobrá a sám očekává odchody důležitých lidí v nadcházejících měsících. Zmiňuje také obrovský tlak ze strany Sony, která měla doslova grilovat CD Projekt RED kvůli obrovskému množství žádostí o vrácení peněz a přidává také informaci o schůzce, která o tři dny později vyústila ve stažení hry z PS Storu. „Očekávejte důležité a nepříjemné oznámení před koncem prosince,“ upozorňoval vývojář doslova a právě tohle je jedno z míst, kde se mírně přikláníme k tomu, že jde o věrohodnou výpověď.

Dále údajný vývojář potvrdil, že momentálně nikdo na nikoho neukazuje prstem a neosočuje jej ze selhání. Vedoucí jednotlivých týmů a nadřízení se navíc postavili za vývojáře a přebrali část odpovědnosti, přesto ale jednotliví zaměstnanci stále vtipkují o podivných situacích, které během vývoje zažili. „Jeden quest jsme museli více než dvanáctkrát přepracovat, protože to někdo z vedení pořád necítil. Nakonec jsme úkol vyškrtli z finální verze a měl by se objevit až v DLC příští rok,“ řekl vývojář loni v prosinci. Na konto nepoužitého obsahu pak hýřil dalšími detaily, které uvedl popřením oficiálního důvodu, proč byla hlavní dějová linie tak krátká. Podle vývojáře to v žádném případě nebylo proto, aby na rozdíl od Zaklínače 3 všichni příběh dohráli a mnohokrát poukazuje na neshody s vedením či konkrétními lidmi, kteří do CD Projektu RED přišli a zůstali jen proto, že se na rozdíl od řadových zaměstnanců zalíbili vedení. Konkrétně pak domnělý vývojář naznačuje, že hráči měli mít možnost vstoupit do většiny bytů v obytných komplexech a že se měli dočkat mnohem delšího příběhu, který snad do hry přijde prostřednictvím rozšíření do konce letošního června.

Těšit se prý můžeme na více než 50 tisíc řádků dialogů, které nakonec nebyly vůbec použity, když ze hry zmizely celé dva příběhové oblouky navázané na postavy Adama Smashera a Morgana Blackhanda. „Odstranili jsme je kvůli tomu, že mise poškozovaly uloženou pozici na základě špatného umístění postav. A vyškrtnuta byla i velká část podzemí a kanálů kvůli chybám,“ říká vývojář. Na konto podzemí přidává, že mělo jít o opravdu rozlehlý a náležitě temný komplex jako vystřižený z Vampire: The Masquerade, jenže někomu ve vedení stále připadal příliš ošklivý, a tak ho hráči dosud nemohli spatřit. To samé se prý týká i umělé inteligence obyvatel Night City, zejména příslušníků jednotlivých gangů, kteří měli skutečně řádit v ulicích a ovlivňovat tamější život. „Mohli jste si sednout a buďto sledovat, jak se [akce před vámi] rozvine, nebo ji přímo ovlivnit,“ říká vývojář a o to bolestněji nepřesvědčivé zpracování NPC působí. Ze hry navíc mizely i další prvky, jako jsou drogy, drogově závislé děti nebo vedlejší úkoly s knězi či příslušníky hnutí Hare Krišna, a to kvůli obavám z cenzury či věkového ratingu.

Zajímavě zní také vyjádření na konto postavy Johnnyho Silverhanda, kterému hlas i podobu propůjčil herec Keanu Reeves. Citovaný vývojář naznačuje, že původně se počítalo s někým jiným a výměna za Reevese mu nepřijde adekvátní: „Nechci nadávat, ale kurcinál, originální Johnny byl víc cool a zněl jako skutečný maniak. Představte si [krále] Foltesta na cracku.“ Na dotaz, jak tedy vypadal charakter Silverhanda před změnou, pak vývojář odpověděl, že se hlasem nechali inspirovat u Solida Snakea v podání Davida Haytera a podobou u herce Cilliana Murphyho. Výčet nejrůznějších změn oproti původní vizi, týkající se dalších vlastností hry, tu ale pochopitelně nekončí.

Vývojáři už 15. prosince měli mít na dosah odstranění chyb spojených s načítáním objektů s vyšší mírou detailů (LODy) a řešit pořadí načítání jednotlivých assetů, aby byla hra na konzolích plynulejší.

Přejděme však k vyjádřením ke stavu hry, která by mohla alespoň naznačit budoucí vývoj. Vývojář uvádí, že Cyberpunk 2077 vznikal primárně pro PC a vyzdvihuje, jak hladce lze tuto verzi portovat na konzole nové generace. S PS4 a Xbox One je to ale složitější, což ale neznamená, že by tyto verze neměly být nikdy opraveny. Naopak, vývojáři už 15. prosince měli mít na dosah odstranění chyb spojených s načítáním objektů s vyšší mírou detailů (LODy) a řešit pořadí načítání jednotlivých assetů, aby byla hra plynulejší. Je prý možné, že i na starších konzolích bude časem Cyberpunk 2077 fungovat ve stabilních 30 snímcích za vteřinu, vše ale může být ještě relativně daleko. Hráči prý navíc nemají čekat zázraky v případě next-gen upgradu – nemá vyjít v dohledné době a údajně nepůjde o nic, co by stálo za řeč.

Na závěr ještě jednou upozorňujeme, že informace od údajného vývojáře nejde potvrdit, ani vyvrátit a je k nim nutné v tomto duchu postupovat. Zvláštní se zdají být výroky stran možné verze hry pro Switch, případně identifikace skrze poznámku, že daný vývojář studoval v Bombaji. Ovšem vzhledem k tomu, že příspěvky v citovaném vlákně ani nejde blíže identifikovat, příspěvky začínající obligátním „OP here“ (autor příspěvku – pozn. red.) mohl napsat kdokoliv.

Nahlásit chybu v článku

18

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím