Assassin’s Creed Odyssey, Ubisoft, Ubisoft zakázal „farmářské“ questy v Assassin’s Creed Odyssey

Ubisoft zakázal "farmářské" questy v Assassin's Creedu

V editoru misí už nemá vznikat obsah, jehož jediným cílem je boost XP a peněz

12. 7. 2019
Název: Assassin’s Creed Odyssey Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 5. 10. 2018

V polovině června jsme psali, že hráči našli způsob, jak zneužít ve svůj prospěch editor misí v Assassin’s Creed Odyssey. S pomocí jednoduché oficiální aplikace je možné vytvořit a sdílet s ostatními vlastní questy, nicméně vedle seriózních pokusů o nový obsah do hry databázi uživatelských misí zaplavily bizarní super krátké a super jednoduché úkoly, jejichž jediným cílem bylo hráči přinést bez námahy zisk zkušeností a peněz. Takzvané farmářské questy ovládly všemožné žebříčky popularity a fanoušci od počátku spekulovali, zda tomuto jednání učiní vydavatel přítrž.

V praxi už by se komunita neměla setkat s misemi, které vypadaly třeba tak, že NPC namísto hráče instantně usmrtila nepřítele a vy jste během okamžiku shrábli odměnu, načež jste mohli tento “úkol” znovu a znovu opakovat.

Je legitimní namítnout, že se autoři podobného obsahu nemuseli dopustit nějakého výslovného porušení pravidel, protože tato část obsahu nebyla zřejmě dostatečně ošetřena a nikdo z vývojářů na ni asi nepomyslel. Současně fanoušci využívali oficiální nástroj a nevstupovali do hry s pomocí žádné externí nepovolené aplikace. Na druhé straně je zjevné, že tak hráč rozbíjel ekonomiku hry, což sice nemusíme vnímat jako takové nebezpečí jako v případě on-line her, nicméně Ubisoft si může chránit i singleplayer mimo jiné s ohledem na prodej vlastních XP boostů.

Jak to nakonec dopadlo? Ubisoft questy vytvořené výhradně za účelem levelování bez skutečné snahy a aktivity zakázal. V praxi už by se tak komunita neměla setkat s misemi, které vypadaly třeba tak, že NPC namísto hráče instantně usmrtila nepřítele a vy jste během okamžiku shrábli odměnu, načež jste mohli tento “úkol” znovu a znovu opakovat. Nulovou toleranci vůči farmářským questům vydavatel oznámil prostřednictvím příspěvku na oficiálním diskuzním fóru.

Místní komunitní manažer včera napsal, že Story Creator Mode byl navržen jako nástroj, který umožní hráčům popustit uzdu své fantazii a kreativitě. S jeho pomocí mají tvořit vlastní příběhy a sdílet je s ostatními a využít potenciál modifikovaných nástrojů, které vycházejí z těch, kteří používali samotní autoři pro tvorbu úkolů ve hře. Rostoucí počet farmářských questů ale tým vnímá jako zneužití mezery v návrhu ve snaze nahromadit obrovské množství zkušeností nestandardním způsobem.

Podle Ubisoftu podobné mise ohrožují celkovou kvalitu, integritu a smysl editoru a vedou v samém důsledku k tomu, že opravdu zajímavé a propracované komunitní příběhy jsou méně viditelné. Vývojáři chtějí odměňovat kreativní práci, zviditelnit kvalitní questy a chtějí omezit na minimum negativní dopady kontroverzních misí. V návaznosti na to byly pozměněny uživatelské podmínky tak, aby se farmářské questy dál nevydávaly.

Ubisoft především brání vlastní ekonomiku než ekonomiku digitálního Řecka, ať už je to podle vás legitimní, nebo nikoli.

Pokud jde už o vytvořený obsah tohoto druhu, chce Ubisoft zmírnit jeho dopady na celkový zážitek, aby se pozornost lidí opět zaměřila na to, k čemu byl editor zamýšlen. Farmářské mise se nebudou objevovat mezi automaticky doporučovaným obsahem, trendech ani síni slávy. Questy, které někdo nahlásí a ukáží se jako problémové, budou skryty. Ten, kdo se pokusí nástroj nadále zneužívat podobným způsobem, může čelit nějakému blíže nespecifikovanému postihu. Další updaty pak mají efektivně zabránit tvorbě těchto úkolů.

Jedno je ale potřeba ještě dodat. Ať už si o počínání hráčů a následné reakci Ubisoftu myslíte cokoli – jde koneckonců o docela citlivý problém, který nemá úplně snadné řešení – vydavatel se tak trochu vyhýbá skutečnosti, že za vším jsou peníze. A to nejen ty virtuální, ale především ty reálné. Assassin’s Creed Odyssey po vydání čelil docela hlasité kritice za agresivní mikrotransakce a placené boosty XP i in-game peněz. Ubisoft tak především brání vlastní ekonomiku než ekonomiku digitálního Řecka, ať už je to podle vás legitimní, nebo nikoli. A jakkoli je pravda, že podobné nástroje určitě autoři zamýšleli pro něco jiného a sám fandím skutečnému obsahu, hráči jen využili mezery, která se jim naskytla a pokusili se obrátit kartu a obohatit se ve hře bez nutnosti platit Ubisoftu. Bylo by tak možná transparentnější, kdyby vydavatel prostě a jednoduše řekl, že mu nejde jen o kvalitu obsahu, ale hlavně fakt, že tyto farmářské questy znehodnotily jeho placené balíčky. 

Nahlásit chybu v článku

12

Napsat komentář

Další články
Nahoru