Hyper Scape, Ubisoft, Ubisoft spustil technický test battle royale Hyper Scape

Ubisoft spustil technický test battle royale Hyper Scape

Novinka se chce odlišit integrací s Twitchem. Vyhrát lze i bez eliminace všech soupeřů

Zdroj: Ubisoft
3. 7. 2020
Název: Hyper Scape Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:

Vývojáři z Ubisoftu na konci června potvrdili, že potají pracovali na nové battle royale akci Hyper Scape, která od včerejšího večera běží v uzavřeném technickém testu. Spolupracující streameři tak mohli začít představovat novinku svým divákům a zároveň jim zprostředkovat vstup do hry skrze pozvánky, které jim v náhodných intervalech přichází na účet služby uPlay. Není proto divu, že Hyper Scape s více než 500 000 diváky opanoval včerejší program na Twitchi a vysokou pozici si drží i v průběhu dnešního dopoledne. Férově přitom musíme uznat, že to není dáno jen neokoukaností hry, ale také zajímavými mechanismy, skrze které se Hyper Scape chce a současně i musí odlišit od ostatních battle royale her, aby měl na již plně saturovaném trhu šanci uspět.

Na první pohled se totiž může zdát, že Hyper Scape je jen další hrou stejného zaměření jako PUBG, Fortnite nebo Apex Legends. Futuristické virtuální město Neo Arcadia zve stovku bojovníků k zápasům, z nichž může vzejít jen jediný vítěz. Ať už jako jednotlivci, nebo členové týmů, hráči musí postupovat k bojové zóně, vylepšovat své vybavení, potýkat se s ostatními hráči a postupně se probojovat k vítězství. Ubisoft nicméně tradiční recept na mnoha místech pozměnil a výsledek je alespoň podle dosavadních reakcí streamerů překvapivě svěží a zábavný. V první řadě je souboj orientován převážně do výšky a uplatníte v něm dvojité i trojité skoky. Co se týče smršťující se zóny, na rozdíl od jiných battle royale v ní nejde za cenu klesajícího zdraví přežít příliš dlouho, neboť se Neo-Arcadia mimo hratelnou výseč postupně rozpadá. A změny přichází i v závěru zápasu, kdy není výslovně nutné zlikvidovat všechny nepřátele, protože vyhrát lze i ukořistěním koruny a jejím držením po dobu 45 vteřin. Přináší to další taktický rozměr a navíc mohou na vítězství pomýšlet i hráči, kteří nejsou tak zdatní v přestřelkách.

Hráči mohou pomocí hlasování během zápasů spouštět události, které se dotknou všech zapojených hráčů.

Další zajímavostí Hyper Scape je přístup k vylepšování výbavy pro daný zápas. Po vzoru ostatních zástupců tohoto žánru budete na mapě Neo Arcadie nacházet různé zbraně, pokud však narazíte na tu, kterou již v arzenálu máte, můžete ji se stávající sfúzovat a vylepšit například velikost zásobníku, vlastní účinnost nebo zrychlit cooldown. Vedle zbraní na vás čekají také nejrůznější speciální schopnosti v podobě hacků, rozesetých po celé mapě, včetně některých interiérů. Bavíme se o neviditelnosti, obranných zdech, minách nebo například o možnosti, udělat ze sebe kouli a dostat se na vybrané místo rychleji. Stejně jako v případě zbraní pak lze hacky fúzovat a v průběhu zápasu postupně vylepšovat jejich účinek.

Ani tím ale výčet změn či rozdílových prvků v porovnání s ostatními battle royale hrami nekončí. Vývojáři z Ubisoftu od úvodního plánování Hyper Scape počítali s tím, že budou chtít posílit vzájemnou interakci streamerů a jejich diváků, a tak přichází se speciální aplikaci Crowncast, která je přímo integrovaná do Twitche, umožňující například pozvat diváky do zápasu. Hráči pak pomocí hlasování mohou během zápasů spouštět události, které se dotknou všech zapojených hráčů, a jde například o snížení gravitace, trojitý skok pro všechny, neomezenou munici nebo léčení prostřednictvím odemknutí speciálních zón. I možnost vrátit do zápasu vyřazeného spolubojovníka – v případě, hrajete-li v týmu – s sebou přináší změnu, když onen nešťastník zůstává neustále aktivní a coby odraz své virtuální projekce se může nadále pohybovat a pomáhat týmu označováním nepřátel či lokací pomocí pingovacího systému. Nemůže však jakýmkoliv způsobem zasáhnout do soubojů a musí trpělivě čekat, než ho některý z členů týmu regeneruje. K integraci s Twitchem pak ještě vývojáři dodávají, že sledování zápasů u oblíbených streamerů bude do určité míry spojeno s plánovanými battle passy a jejich plněním – některé odměny totiž dostanou diváci jen tím, že budou mít zapnutý stream.

Jediné, co se zatím neshledalo s příliš vřelým přijetím, je vizuální zpracování a jistá sterilita celého města. Vývojáři z Ubisoftu ale dávají v improvizovaném rozhovoru najevo, že aktuální fáze je jednak pouze technickým testem a jednak toho pro Hyper Scape ještě spoustu chystají. Hráči se mohou těšit na nové herní módy, zmiňovaný battle pass, konkrétní obsah pro jednotlivé sezóny a také nové zboží ve virtuálním obchodě. Současně s tím pak chtějí vývojáři rozšiřovat také příběhové pozadí hry a dát hraní nějaký hlubší význam. Nakolik se podaří tyto myšlenky přetavit v úspěch, budeme moci začít odpovídat až poté, kdy bude hra oficiálně spuštěna. Technický test probíhá do 8. července, v Česku zatím není dostupny, což se ale může každým dnem či hodinou změnit a plná verze bude následovat někdy v průběhu letošního roku. Vývojáři rovněž počítají s konzolovými verzemi, které budou uvedeny po odladění všech aspektů PC verze.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru