Ubisoft odloží své hry, aby vyšly souběžně s PS5 a XSX

Ubisoft odloží své hry, aby vyšly souběžně s PS5 a XSX

Uděláme to nejlepší pro naše partnery a hráče, říká prezident společnosti Yves Guillemot

Zdroj: Ubisoft
23. 4. 2020

Pokud by na začátku tohoto roku nepropukla pandemie koronaviru, pravděpodobně bychom se v těchto dnech začínali připravovat na masivní vlnu důležitých herních oznámení. Ta zpravidla přicházela v období května – tedy přibližně měsíc před zahájením veletrhu E3, na kterém se posléze probíraly konkrétnější detaily a docházelo na odhalení prvních videí či ukázek z vlastního hraní. Nejistá budoucnost však aktuálně znesnadňuje jakoukoliv kvalifikovanou předpověď aktuálních plánů velkých vydavatelů a nezbývá než čekat, zda se vydají vlastní cestou, nebo se přidají k některé z chystaných digitálních verzí zrušeného veletrhu E3. Do velké míry se tyto úvahy samozřejmě týkají Ubisoftu, který si po vydání The Division 2 a Ghost Recon Breakpoint prošel určitou obrodou, na což doplatila trojice vyvíjených titulů – Watch Dogs: Legion, Gods & Monsters a Rainbow Six Quarantine. Jejich odklad mnohé hráče mrzel, prezident Ubisoftu Yves Guillemot ale v nedávném rozhovoru pro New York Times zašel ještě dál a naznačil, že loni oznámený odsun vydání těchto her nemusel být poslední.

Jak Guillemot uvádí, aktuální pandemická krize není pro Ubisoft problém. Francouzský gigant podle informací New York Times zaměstnává 17 000 zaměstnanců v 55 studiích strategicky rozmístěných v celé řadě časových pásmech a nezávislých regionech. Ubisoft tak může nejenom vyvíjet své tituly v podstatě 24 hodin denně, ale zároveň získává důležité informace ze zemí celého světa a může efektivně upravovat celkovou strategii i v době probíhající pandemické krize. „Přesunuli jsme například testování z Indie do Číny, aby se studio v Pune mohlo připravit na přesun zaměstnanců ke vzdálené práci z domovů. Současně s tím jsme načerpali spoustu informací z našich studií v Číně, kteří se se stíženými podmínkami museli potýkat jako první,“ uvádí Guillemot. Dále pak potvrzuje, že i díky podobnými možnostem nezaznamenal Ubisoft výrazný pokles pracovní výkonnosti, přesto ale platí prohlášení v úvodu, že odklad vydání zmiňovaných titulů – a pravděpodobně i dosud neoznámeného Assassin’s Creed – může nastat.

Jsme v kontaktu se všemi našimi partnery, a pokud přijde nutnost v jejich zájmu nebo zájmu hráčů upravit datum vydání, uděláme to,“ říká Guillemot.

Důvodem je totiž marketing a snaha trefit se do co nejlukrativnějšího okénka, v rámci kterého bude pozornost hráčů plně soustředěná na to, co je právě na trhu. Člověk nemusí být kovaný analytik, aby pochopil, že Guillemotovi jde zcela pochopitelně o to, dostat očekávané tituly do obchodů v momentě, kdy se v nich objeví nové konzole a právě v souladu s tímto účelem je Ubisoft ochotný podniknout adekvátní kroky. „Jsme v kontaktu se všemi našimi partnery, a pokud přijde nutnost v jejich zájmu nebo zájmu hráčů upravit [datum vydání], uděláme to,“ říká Guillemot. Ani tak by se ale s největší pravděpodobností nezpronevěřil předchozímu plánu, který počítal s tím, že trojlístek her vyjde ve finančním období 2021, tedy kdykoliv mezi 1. dubnem 2020 a 31. březnem 2021.

Microsoft i Sony navíc opakovaně potvrzují, že jejich konzole budou k dispozici v původně zamýšleném termínu letošních vánočních svátků, takže k obavám je zatím ještě daleko. Jak už ale mnozí vývojáři, vydavatelé a potažmo i hráči zjistili, předvídat cokoliv za aktuální situace je přinejmenším ošemetné a do hry samozřejmě vstupuje i zájem Ubisoftu vyhnout se jakémukoliv přetlaku. Na závěr letošního roku a začátek roku příštího totiž chystá neobvyklé množství potenciálních titulů a ani přání – vydat je souběžně s novými konzolemi – nemusí být ve výsledku tak lukrativní, jak se na první pohled zdá.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru