Trochu šílená konzole

Trochu šílená konzole

Mad Box od autorů Project Cars chce být nejvýkonnější na trhu. Vtip, nebo vážný plán?

5. 1. 2019

Na naší planetě existuje přinejmenším jeden člověk, který přemýšlí nad novou generací konzolí úplně jinak než všichni ostatní. Ten člověk se jmenuje Ian Bell – zakladatel a současný šéf společnosti Slightly Mad Studios. Jeho tým známe coby autory závodní série Project Cars, v průběhu letošního roku se z nich ale s velkou pravděpodobností stanou také výrobci konzole. Vše bude záležet na tom, zda dojde na naplnění Bellovy vize, ve které počítá se supervýkonnou konzolí, schopnou nativního 4K s 60 snímky za vteřinu a VR s 90 snímky pro každé oko. Bellův zázrak se jmenuje Mad Box a za tři a půl roku chce rozbít stanovené dogma a vstoupit do přímého souboje s konzolemi od Sony, Microsoftu i Nintenda.

Každý vizionář musí být trochu blázen

Pokud jste se v tuhle chvíli trochu zarazili, naprosto vašemu postoji rozumíme, slibujeme vám ale, že to bude ještě o fous lepší. Na úvod se sluší poznamenat, že úplně první informace přinesl magazín Variety, ve kterém Bell o Mad Boxu promluvil vůbec poprvé. Všechny následující informace se pak nesou v podobně vágním duchu a Ian Bell spolu se svým synem Nathanem o ni mluví na svých twitterových účtech. Jen pro rekapitulaci – Bell slíbil výkon odpovídající rychlému počítači z roku 2021, již zmiňovanou podporu 4K rozlišení bez jakýchkoliv dalších kompromisů, podporu většiny stávajících i budoucích VR zařízení s celkovými 180 snímky za vteřinu a – jak už to u podobných vizí bývá – také přístupnou cenu. Nic konkrétnějšího do světa zatím nepustil, slibuje však, že v následujících týdnech budou se synem tu a tam vyzrazovat další detaily podle toho, co se bude dařit zvládat jednotlivým oddělením a jak budou probíhat vyjednávání s jednotlivými partnery.

Ian Bell

Zakladatel a šéf společnosti Slightly Mad Studios, inovátor a aktivní vývojář technologií pro autonomní vozidla, simulátory a VR produkty. Jako CEO vedl svůj tým k úspěchům skrze závodní hry ze série Test Drive, Need for Speed a samozřejmě Project Cars, na kterých stále pracují. Ian se rovněž stal průkopníkem crowdfundingu, když pro první díl Project Cars vybral od lidí přes 2 miliony eur.

Ti totiž podle Bella momentálně odpovídají na palčivou otázku, jak vůbec může přibližně 150hlavá společnost pomýšlet na něco tak bláznivého, jako je ustavení vlastního herního systému, schopného navíc konkurovat těm největším. Bell pro Variety nicméně potvrdil, že možností, jak financovat vývoj Mad Boxu už existuje několik a pouze vybírají z jednotlivých investorů toho nejlepší. Naznačil také, že konzole bude celosvětovou záležitostí a že se už nyní daří promlouvat s obchodními partnery v regionech, kde to obecně není pro západní produkty tak snadné. Tím nepřímo poukázal na Čínu a nedivili bychom se, kdyby jedním z případných investorů byla některá ze společností typu NetEase nebo Tencent. Ani v dalších odpovědích, zejména na dotazy hráčů na Twitteru, však Bell neodpověděl nijak konkrétně a ta nejdůležitější věc tedy zůstává i nadále neodpovězena.

Pro všechny a nejlépe zdarma

Bellovi to však nebrání v tom, aby hýřil dalšími informacemi, které však působí přinejmenším podezřele a hráči si proto z britského vizionáře utahují. Šéf Slightly Mad například prozradil, že ačkoliv bude Mad Box fungovat pouze s jejich vlastním Madness Enginem, jeho budoucí verze do něj umožní komukoliv takřka na jedno kliknutí portovat z jakéhokoliv jiného enginu jejich vlastní hry. Tím chce samozřejmě zaručit, že konzole nevyhoří na nedostatek titulů a tím pádem i zájem hráčů, ale uznejte sami – nezní to až přehnaně ambiciózně? Zvlášť, když k tomu přidáme, že podle Bella bude jeho engine kompletně zdarma, tedy alespoň pro nezávislé tvůrce.

Bell o Mad Boxu mluví, jako kdyby mu stál na stole a říká například, že ve skutečnosti bude konzole mnohem menší, než jak se může z obrázků zdát.

Co se týče her, Bell naznačil, že po odhalení prvních plánů ho už kontaktovalo přibližně 50 vývojářských firem, opět ale neuvedl ani jedno konkrétní jméno. Na dotaz, zda bude mít Mad Box nějaké exkluzivity, pak v duchu předchozích zpráv jednoduše odpověděl, že nikoliv. Jeho společnost prý nebude utrácet peníze za přeplácení vývojářů a tohle rozhodnutí tedy zůstane čistě na nich samotných. I to je ale opět další důvod ke skepsi, kterou na lidé na sociálních sítích projevují buď kupou dalších dotazů, na které nedostávají odpovědi, nebo připomínáním toho, co všechno už dříve Slightly Mad slíbili a nedoručili, byť se Bell brání a uvádí, že vždycky splnili to, co bylo předmětem podepsané dohody. Tím vysvětluje například neexistující Wii U verzi Project Cars nebo čekání na velký Hollywoodský projekt, o kterém Bell mluvil v roce 2017. Na něm se údajně stále pracuje, ale pojďme zpět k Mad Boxu.

Instantní odpověď na všechno

Bez dlouhého otálení totiž Bell na Twitteru odhalil první podobu nové konzole, a i k ní měl co říct. Nad rámec samotného vzhledu, který necháváme bez komentáře, Bell uvedl, že „vnitřnosti“ konzole pro jistotu rozmazali, aby hráče nemátly. Jde zatím pouze o pracovní verzi a vnitřek bude podle jeho slov jiný. Je ovšem zvláštní, že zatímco všichni jasně chápou obrázky jako rendery z 3D modelovacího programu, Bell o Mad Boxu mluví, jako kdyby mu stál na stole a říká například, že ve skutečnosti bude konzole mnohem menší. Zároveň prý bude mít mezi dvěma oblouky vyskakovací rukojeť, aby bylo možné konzoli přenášet, kam ji ale budou hráči nosit je opět předmětem horlivých debat. Poslední informace, kterou Bell doplnil k prvním obrázkům konzole, pak slibuje vzájemnou bezdrátovou komunikaci jednotlivých Mad Boxů, ovšem opět bez dalších konkrétností.

Pokud se ptáte na cenu nebo alespoň její odhad – což je otázka na místě – Bell na ni zatím neodpověděl. Ačkoliv si vysnil, že by konzole měla být dostupná, nejde to příliš dohromady s plány na co nejvyšší výkon, a pokud byste hledali v jeho odpovědích na Twitteru dostatečně dlouho, narazili byste ještě na jeden háček. Bell totiž řekl, že na začátku bude konzole dražší a později bude dramaticky zlevňovat, tedy více než jak se tomu přirozeně děje u jiných konzolí. A to, se vší úctou, není zrovna skvělá vidina pro ty, kdo by měli konzoli hned od začátku podpořit. Nastane čekání na zlevnění, které vůbec nemusí nastat? Otázek je opravdu mnoho…

Nejpozitivněji tak na celé věci vyznívá čistý fakt, že se Slightly Mad Studios rozhodli pro Mad Box nevyužít jakoukoliv formu crowdfundingu. A to je můžeme považovat za jednoho ze zakladatelů tohoto trendu, vzhledem k tomu, že to zvládli s prvním dílem Project Cars ještě před tím, než se Kickstarter dočkal své popularity. Bell ale tuhle věc na Twitteru několikrát zopakoval a pomocí ní tak odzbrojil nejhlasitější kritiky. Jediné, co totiž Bell světu dal, je slib, že za tři a půl roku uvidí svět novou konzoli, nikoho jiného než Slightly Mad a jejich partnery to ale nebude stát ani korunu, takže se můžeme posmívat, můžeme si na Bella ukazovat a myslet si o něm své, můžeme s ním dokonce vést debaty, ale víc stejně nezmůžeme.

Být vizionář je krásné. Nebezpečné, často to neskončí dobře, spoustu lidí vás nesnáší, ale krásné.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru