Třetí epizoda Night City Wire ukázala město a gangy

Cyberpunk slibuje nevídaně detailní metropoli. Vývojáři ručně rozmisťovali i odpadky

Zdroj: CD Projekt Red
18. 9. 2020
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Považovat v době koronavirové něco za jistého je čím dál tím ošemetnější, polští vývojáři z CD Projekt Red nás ale ubezpečují, že dlouho očekávaný a nejednou odložený Cyberpunk 2077 vyjde v naposledy stanoveném termínu. A hráči jsou natěšení, Cyberpunk vypadá od oznámení fantasticky a umně vybudovaný hype nastartovaný prezentacemi hry za zavřenými dveřmi v posledních týdnech přiživují sérií videí Night City Wire. A v pořadí již třetí epizoda je za námi a společně se můžeme podívat na to, co vývojáři o hře představili tentokrát.

Jako první šéfka komunikace Hollie Bennett ukázala krátké gameplay video, jehož první část se zaměřuje na ukázku společenského i nočního života a na prostřihy z několika televizních pořadů. Světlou stránku ale krátce nahrazuje i druhá strana mince, a zatímco v úvodu hovoří vypravěč o městě neomezených možností, na straně druhé pak ve videu zazní, že populace bezdomovců narostla o 300 %. A spolu s tím roste i kriminalita. Míra zločinnosti je údajně dvojnásobná v porovnání s celými Novými spojenými státy. To ostatně ve videu nejlépe charakterizuje postava Keanu Reevese, který jen suše pronese, že kdo je sám, je v háji. Akorát to neřekl tak slušně. Video je poté zakončeno krátkým prostřihem z reklamy, která Night City vykresluje jako báječnou destinaci a místo, kde je stále co objevovat.

Tomu dává zapravdu level designér Miles Tost, který v Night City Wire dostal prostor pro vyprávění o městě samotném. Tost nejprve hovoří o tom, že samotný návrh Night City začal myšlenkou o tom, čeho vlastně chtěli v týmu docílit. A tím byla uvěřitelná metropole přinášející dostatek variability napříč jednotlivými částmi města. Zároveň chtěli přinést poutavé i zábavné lokace a celek udržet kompaktní natolik, aby se město Night City dalo považovat za jednu z klíčových postav celé hry.

Ambiciózní cíl vývojáři z CD Projekt Red podtrhli celou řadou menších či větších detailů utvářejících maximálně uvěřitelný celek. To třeba znamená pojmenování všech ulic ve městě, díky čemuž okolní postavy vždy dokáží přesně říci, kde se zrovna nachází. Samotné rozvržení města pak vycházelo primárně z informace, že Night City leží na pobřeží. Poloha pomáhala definovat rozložení ulic a pochopitelně třeba i existenci přístavu. Celkově Night City nabídne šest rozsáhlých čtvrtí, z nichž každá nabízí osobitý grafický styl i členění na menší celky. Návrh města je navíc promyšlený až na úroveň budov, na kterých lze například vidět, jak vznikaly a jak se v nahuštěné čtvrti začaly stavět nové domy na vrcholky starých budov. Perličkou jsou nakonec i ručně rozmisťované odpadky, které celkovou atmosféru metropole rovněž dokáží dotvářet. A jelikož právě atmosféru pomáhají budovat i postavy, tak Tost zmínil ještě existenci řady náhodných setkání, jejichž řešení může zabrat klidně jen pár minut. Tato setkání doplňují hlavní úkoly, vedlejší mise i dodatečné doplňkové aktivity.

Po ukázce města následovalo představení gangů Night City. Mezi ty patří vražední Scavs, kyborgové z party jménem Maelstorm, která se snaží vymazat hranici mezi člověkem a strojem a která se dle slov quest designéra Mateusze Tomasziewicze skládá takřka výhradně z vyšinutých a těžko předvídatelných jedinců. Night City dále obývá latinský gang Valentinos, parta rasistů přezdívaná 6th Street, primárně v kyberprostoru se pohybující Voodoo Boys, rváči říkající si Animals a na japonskou Yakuzu dá hráčům vzpomenout gang Tyger Claws. Každá tato parta obývá jiný kout města a každá mimo jiné také nabídne osobitý styl. Ten se promítá nejen do řeči a akcí, ale také do arzenálu zbraní a vzhledu oblečení i dopravních prostředků. Tomasziewicz, který v minulosti například přislíbil, že i detaily typu hlas postavy ovlivní, jakým způsobem budou s hráči jednotlivé NPC mluvit, nadále dodal, že hráči se nebudou moci ke kterémukoli gangu připojit. V je totiž žoldákem, takže k němu (či k ní) nechovají jednotlivé frakce dostatek důvěry. To ale neznamená, že pro ně nemůže dělat špinavou práci. Naopak – od toho přeci žoldáci jsou.

Jako poslední moderátorka Night City Wire Hollie Bennett odhalila finalisty soutěže o modifikovanou PC skříň. A právě s PC scénou souvisí i poslední zpráva z Night City Wire – hardwarové nároky. Ty na první pohled nejsou tak krvavé, jak by možná někdo ještě před časem očekával. Na druhou stranu, pokud bude kdokoli chtít vidět ray tracing v praxi, ten si bude muset přitlačit v otázce grafické karty.

Cyberpunk 2077 vychází na konzole a na PC 19. listopadu. Vedle toho CD Projekt Red přislíbil i bezplatný upgrade na nové konzole. Ten bude rozdělený do dvou fází. Nejprve bude hra pouze kompatibilní s novým hardwarem, o něco později se pak hráči dočkají grafických vylepšení. I ta budou k dispozici majitelům původních edic hry k dispozici zcela zdarma.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru