Trailer na S.T.A.L.K.E.R. 2 nepocházel přímo ze hry

Nabídne nelineární příběh, volby, různé konce, podporu modifikací i jeden z největších světů

Zdroj: GSC Game World
24. 7. 2020
Název hry: S.T.A.L.K.E.R. 2 Vývojář: Platformy: , Žánr: ,
S.T.A.L.K.E.R. 2

Jedním z největších překvapení včerejší prezentace Microsoftu určitě byl S.T.A.L.K.E.R. 2 od ukrajinského studia GSC Game World. Po letech nejistoty, rušení a vzkříšení jsme se konečně dočkali prvního videa. Autoři nás lákají na obrovský svět plný radiace, mutantů a anomálií. Má jít o jeden z největších open worldů vůbec. Později se vývojáři podělili o další podrobnosti na oficiálním webu a sociálních sítích. Bohužel tak vyšlo třeba najevo, že upoutávka nepochází přímo ze hry, ale demonstruje úroveň grafiky, které chtějí autoři dosáhnout. Trailer však vznikl v enginu hry a používá modely ze skutečné hry.

S.T.A.L.K.E.R. 2 vyjde současně na PC a Xboxu Series X a od své premiéry bude k dispozici i v Game Passu. Není ale vyloučené, že se později objeví na dalších platformách. Zatím však tým ani nenaznačil, kdy by hra mohla být hotová. Nezdá se však, že by stále platil rok 2021, o kterém se mluvilo dosud. Příběh má být nelineární a naše obtížné volby budou mít dopady na jeho větvení i různé závěry. Autoři ujišťují, že znát předchozí hry není třeba, ale nováčkům doporučují se s nimi obeznámit. Vypravíme se koneckonců na známá, ale i úplně nová místa.

V upoutávce se objeví také nový druh anomálie, o níž se více dozvíme až v samotné hře, říká tým. Určitě narazíme také na nové mutanty, slibují autoři. Lákají také na podporu modifikací. Tvorba vlastního obsahu by měla být od prvního dne tak snadná, jak to jen jde. S.T.A.L.K.E.R. 2 pohání Unreal Engine od Epicu a využívá i technologii motion capture. Předchozí díly spoléhaly na vlastní X-Ray Engine, který umožnil ve své době hře po grafické stránce značně vyniknout.

V příspěvku na oficiálním blogu Xboxu pak ještě vývojáři fanouškům vzkázali, že chtějí oslovit veterány i nováčky. Videem nás chtěli seznámit s atmosférou a prostředím, na které se můžeme těšit. S.T.A.L.K.E.R. 2 je podle studia hrou, kterou od začátku chtěli udělat. Její svět budeme volně prozkoumávat a zdejší monstra i frakce spolu budou vzájemně stále interagovat. Stav světa a chování postav bude řídit systém nazvaný A-Life 2.0. Díky němu se Zóna bude neustále měnit a má působit jako živá. Pořád se zde bude něco dít, i když toho zrovna nebudeme svědky. Každý hráč má prožít unikátní zážitek. Bude to údajně ten největší titul od studia GSC Game World

Hře jako takové a jejímu komplikovanému osudu jsme se jinak věnovali opakovaně už dříve. Připomenout si její spletitou historii můžete alespoň telegraficky prostřednictvím našeho boxu.

10 let čekání na S.T.A.L.K.E.R. 2

První S.T.A.L.K.E.R. s podtitulem Shadow of Chernobyl od GSC Game World vyšel v roce 2007 a rovněž se rodil dlouho a v bolestech. Hra byla oznámena už v listopadu 2001 a původně měla vyjít o dva roky později. Na výborně přijatý titul “navázal” prequel Clear Sky (2008) a pokračování Call of Pripyat (2009). Jenže pak se dobře namazaný stroj pořádně zadrhl. S.T.A.L.K.E.R. 2 byl oznámen v srpnu 2010, ale pracovat se na něm začalo už o rok dřív a vyjít měl v roce 2012. Mezitím se však počet zaměstnanců zmenšil z 200 na 50. Opakovaně se spekulovalo o problémech, až byl nakonec v roce 2012 projekt formálně zrušen. To už ale bylo samotné studio jen prázdnou skořápkou s dluhy a spoustou sporů. V roce 2011 totiž firma přestala fakticky fungovat, aby se znovu probrala k životu až o tři roky později. V roce 2018 se pak práce na S.T.A.L.K.E.R. 2 znovu rozeběhly.

# akční # post-apokalypsa # survival # ukrajina # ukrajinská

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru