Tomb Raider a Deus Ex je zpět u svých vývojářů

Tomb Raider a Deus Ex je zpět u svých vývojářů

Crystal Dynamics a Eidos Montréal znovu formálně po akvizici Embracerem přebírají kontrolu

Zdroj: Square Enix
8. 9. 2022

Když společnost Embracer Group v květnu oznámila, že chce koupit studia Crystal Dynamics, Eidos Montréal a Square Enix Montréal, mnozí se nad tím notně podivovali. Součástí akvizice v hodnotě pouhých 300 milionů dolarů totiž byly i jednotlivé značky, o které se zmíněná studia v uplynulých letech starala, a v podstatě obratem vzniklo obrovské očekávání stran pokračování nebo alespoň remasterů či remaků. Série jako Tomb Raider, Deus Ex, Thief nebo Legacy of Kain mají početné zástupy fanoušků a v některých případech jsme se nových her nedočkali už pořádně dlouho, takže bylo potěšující, že Embracer potvrdil svůj zájem následovat přání hráčů a ponořit se do vývoje. První krok na cestě za dalšími díly vypsaných her tak společnost učinila na konci srpna, kdy úspěšně dokončila akvizici a nyní přichází další fáze, v níž došlo k formálnímu předání kontroly nad značkami jednotlivými studiím.

Zdroj: Crystal Dynamics

Jako první se ozvali vývojáři z Crystal Dynamics, kteří sice pokračují ve vývoji a podpoře Marvel’s Avengers pro Square Enix, ale dlouhé roky jsme si je spojovali především s Tomb Raiderem. To bude platit i nadále a pod křídly Embraceru se zcela určitě můžeme těšit na další přírůstky do téhle oblíbené série. „S potěšením vás informujeme, že Crystal Dynamics převzalo od předchozího majitele kontrolu nad několika herními značkami, včetně sérií Tomb Raider a Legacy of Kain,“ napsali vývojáři na svůj oficiální web. Vysvětlili pak, že tento status znamená pro Crystal Dynamics i spolupracující studia možnost plně kontrolovat náplň budoucích her, jejich hratelnosti, ale z druhé strany také nést odpovědnost za osobní data hráčů, pokud budou vznikat nějaké budoucí databáze registrací apod. „Těšíme se, až na tuhle vzrušující pouť vyrazíme spolu,“ uzavírají pak lidé z Crystal Dynamics a my můžeme pouze čekat, až se rozhodnou něco oznámit.

Hned vzápětí podobnou zprávu vydali také vývojáři z Eidos Montréal, kteří si pod Square Enix – podobně jako Crystal Dynamics – střihnuli hru s licencí od Marvelu, konkrétně Guardians of the Galaxy, ale jejich hlavní značkou je DeusEx a mají za sebou i Thiefa z roku 2014. Právě tyto dvě značky teď mají pod svou kontrolou a budou s nimi nakládat podobně, jak bylo umožněno jejich kolegům. „S přestupem od Square Enix do Embraceru načínáme novou a vzrušující kapitolu fungování Eidos Montréal,“ napsali vývojáři. Největší změnou pro ně bude neomezený přístup ke zmíněným dvěma značkám a tudíž i možnost pustit se do vývoje pokračování. V tomto případě už navíc zástupci Embraceru potvrdili, že se začíná pracovat na pokračování Deus Ex, takže se zřejmě máme nač těšit.

Zdroj: Eidos Montréal

Obě prohlášení jsou v podstatě identická, jde tudíž o komunikovaný postup napříč celou strukturou Embraceru, která však může ve výsledku sehrát určitou roli. Nesmíme zapomínat, že i když Eidos nebo Crystal Dynamics vlastní jednotlivé herní značky, děje se tak v souladu s tím, co chce Embracer. A skutečným majitelem je přeci jen skupina Larse Wingeforse, která má plné právo v případě nějakých problémů toto právo studiím odepřít a přenést vývoj na některé z desítek a stovek dalších vývojářů, které vlastní. To se ale, doufejme, nestane…

 

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru