Todd Howard promluvil o vydání Starfieldu i TES 6

Lidé musí zůstat opravdu hodně trpěliví, žádá v rozhovoru pro IGN

6. 6. 2019

Redaktor IGN Ryan McCaffrey přivítal ve svém pravidelném měsíčníku IGN Unfiltered ředitele Bethesda Games Todda Howarda a během necelé hodiny a půl toho dokázali probrat opravdu hodně. Hned na úvod proto přijměte naše doporučení, podívat se na celé video, pokud vás zajímá nejen Howard, ale také historie her, na kterých pracoval. My se ovšem budeme zabývat tím, o čem se oba zmiňovaní bavili v závěrečné části. Došlo totiž na dotazy týkající se Starfieldu a The Elder Scrolls VI – tedy her, které mají definovat novou éru Bethesdy a ke kterým po fiasku s Falloutem 76 vzhlíží ti z fanoušků, kteří ještě na Bethesdu nezanevřeli. Obzvláště pro ně ale není Howardovo vyjádření bůhvíjak povzbudivé, neboť šéf Bethesda Games potvrdil všechno, o čem se v poslední době mluví poměrně hlasitě. Ani jedna z her nebude v nejbližší době představena, natož abychom se měli dočkat jejího vydání…

Pokud zprávy kolem chystaných projektů Bethesdy sledujete pravidelně, určitě vám neuniklo, že Starfield dostal před novým Elder Scrolls přednost. Důvodem je podle Howarda skutečnost, že se perfektně daří Elder Scrolls Online, stále se prodává Skyrim a že jednoduše uzrál čas, začít dělat věci trochu jinak. “Dlouhou dobu jsme opakovali Elder Scrolls, Fallout, Elder Scrolls, Fallout. Pak se vám v hlavě zrodí myšlenka na Starfield a vy si říkáte – kdy? Může to být nikdy, řeknete si – nikdy. Jenže my jsme kreativní lidé a vnímáme to tak, že tuhle hru prostě musíme udělat, teď je ten čas. Elder Scrolls 6 tedy musí ještě chvíli počkat,” řekl Howard. A z jeho odpovědi jde vyčíst, že někdy za důležitým rozhodnutím nestojí nic jiného, než emoce nebo nálada uvnitř týmu, a tak je to zřejmě správně.

Kdybych vám řekl, čím jsme se za ty roky se Starfieldem inspirovali, prozradil bych vlastně úplně všechno…

Při vzpomínce, jak dlouho už nosí Starfield v hlavě, zmiňuje Howard průběh vývoje Falloutu 4, pracovat se ale na hře začalo až před třemi lety, kdy byl čtvrtý díl slavného postapokalyptického RPG dokončen. McCaffrey se pak vcelku logicky ptal, zda je možné už v tuto chvíli naznačit, o čem Starfield bude a šel na to poměrně rafinovaně – nejdříve se ptal na atmosféru či tón hry a pak to zkoušel přes dotazy k inspiraci, odpověď ale od Howarda nedostal. “Kdybych vám řekl, čím jsme se za ty roky inspirovali, prozradil bych vlastně úplně všechno,” řekl Howard, potvrdil ale, že tým netrpí slepotou vůči ostatním sci-fi hrám, filmům nebo knihám a inspiraci hledali ve všech koutech žánru. Hlavním cílem pak je, vybudovat Starfield tak, aby ho hráči na první pohled poznali stejně, jako se děje v případě Falloutu, aby se na hru jen letmo podívali a řekli si – tohle je Starfield. Proto je podle Howarda nutné vnímat hru už v tuto chvíli jako rozsáhlou značku, ovšem nikoliv z toho pohledu, že by automaticky měly vzniknout další díly, ale aby všechno, co vývojáři vytvoří, mělo patřičnou hloubku a bylo možné stavět autentický svět s prožitky, které navzájem fungují a odkazují na sebe.

Co se týče Elder Scrolls, Howard otevřeně řekl, že někdy je dlouhá pauza užitečná: “Myslím si, že je dobré, když se lidem po něčem stýská. Delší pauza navíc dobře demonstruje pokrok v technologii. Je nicméně zvláštní, že Elder Scrolls vynechal celou jednu generaci konzolí, souhlasím.” Jak už ale bylo uvedeno výše, pro Bethesdu je v tuto chvíli směrodatné, že značka stále žije díky ESO a hlavně nesmrtelnému Skyrimu: “Všechno, co jsme vydali [v sérii Elder Scrolls] se stalo hitem. Hráči to milují, hrají hry stále dokola a díky modifikacím se tak může dít donekonečna,” pochvaluje si Howard. Vzápětí ale dodal, že je to do určité míry svazující a už nyní vědí, že musí přistoupit k TES VI jako ke hře, která by měla být aktivní přinejmenším deset let po svém vydání, a to není zrovna jednoduch úkol. “Je jasné, že až na tom začneme pracovat, budou do procesu zapojena všechna studia, tedy nejen Austin, ale také Dallas a Montreal,” vyjmenovává Howard. I proto je ale nutné dělat věci postupně a nepouštět se do příliš riskantních počinů v momentě, kdy jsou síly napnuty jiným směrem.

Pokud jste tedy s nadějí očekávali, že bychom se v průběhu konference Bethesdy na E3 mohli dočkat dalších informací, případně videí, raději se i vy zaměřte trochu jiným směrem. Pro Bethesdu, coby vývojáře, je v tuto chvíli klíčové, postarat se o pozitivní přijetí datadisku Elsweyr pro Elder Scrolls Online a odrážet všechny problémy kolem Fallotu 76. Na všechno ostatní ještě musí uzrát čas.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru