Todd Howard má respekt z exkluzivity Starfieldu

Todd Howard má respekt z exkluzivity Starfieldu

Vydat hru jen na Xboxu je velká odpovědnost, říká vedoucí vývoje. Mluvil také o Indym

Zdroj: Bethesda
1. 12. 2022

Ačkoliv je vydání Starfieldu od Bethesdy ještě několik měsíců vzdálené, hra samozřejmě poutá značnou pozornost a každé nové informace se pravidelně několik dní přetřásají napříč herními weby a diskuzemi. Nejinak je tomu u příležitosti dalšího vystoupení Todda Howarda, creative directora chystané sci-fi hry a jednoho z předních mužů Bethesdy. Pozvání přijal do podcastu Lexe Fridmana, se kterým si povídal necelé tři hodiny a hýřil známými i méně známými historkami, mluvili společně o jednotlivých herních sériích Bethesdy, umělé inteligenci, také o tom, zda náhodou nežijeme v počítačové simulaci a došlo samozřejmě i na to, jak se slavnému studiu žije pod střechou Microsoftu. Z toho všeho vypichujeme jen hrstku zajímavých odpovědí, které by vás mohly zajímat, ať už se těšíte právě na Starfield nebo vám jde jen o informace o dalších titulech, případně životě Todda Howarda.

Začněme několikrát zmiňovaným vesmírným projektem. Jak už patrně víte, hra po akvizici celého ZeniMaxu ze strany Microsoftu vyjde z konzolí exkluzivně na Xboxu, což vzbuzuje značné emoce nejen v řadách hráčů, ale také samotných vývojářů. Todd Howard naznačil, že tým je pod tlakem právě z toho důvodu, že poprvé pracuje na hře, která se má stát příslovečným system sellerem, tedy hrou, díky které si možná někteří hráči vůbec poprvé koupí Xbox. Pro Microsoft jde nepochybně o příjemnou vidinu, pokud všechno klapne, vývojáři jsou ale ti, kdo mají plánovaný úspěch zaručit a příliš mnoho prostoru pro experimentování nemají. „S hrami, o kterých jste mluvil, jsme dosáhli mnoho úspěchů (v podstatě všechny herní série od Bethesdy, pozn. red.), ale nikdy jsme nedělali na hře, která bude po konkrétní dobu dostupná jen na jediné platformě,“ potvrdil Howard a dodal, že cítí obrovskou dávku odpovědnosti.

Následně ale připustil, že pro Bethesdu není jistá forma exkluzivity ničím unikátním, protože dlouhé roky vyvíjely hry primárně pro počítače a následně přišla užší spolupráce s Microsoftem dlouho před akvizicí. Jak Howard připomněl, The Elder Scrolls III: Morrowind vyšel z konzolí pouze na Xboxu a následující Oblivion měl na konzoli od Microsoftu roční exkluzivitu. Způsob, jakým navíc Howard či Phil Spencer mluví o exkluzivitě Starfieldu naznačuje, že i v tomto případě by se mohlo jednat jen o časově omezenou nabídku, po které by snad mohl titul zamířit i na PlayStation, stále se ale pohybujeme jen na úrovni kvalifikovaných odhadů, nikoliv potvrzených zpráv vydavatele. „Z pohledu vývojáře mám rád možnost soustředit [se na jednu věc]. Také nám pomáhají v tom, aby naše hra vypadala na jejich platformě co nejlépe, to je pro mě úžasné,“ dodal pak Todd Howard.

Během rozhovoru s Lexem Fridmanem došlo také na Indiana Jonese, tedy hru, kterou Bethesda oznámila na začátku loňského roku. Na hře pracuje studio MachineGames, které se dlouhé roky zaměřovalo výlučně na Wolfensteina, ovšem žádné bližší informace zatím nesdíleli. Howard nicméně připustil, že se hra poměrně dobře rýsuje a speciálně pro něj to bude další ze splněných snů. Připomněl, že už v roce 2009 představil lidem z Lucasfilmu svůj nápad na hru s ikonickým hrdinou, ale z projektu nakonec sešlo kvůli neochotě domluvit se, kdo vlastně titul vydá. „Pak jsme udělali Skyrim, takže to naštěstí dopadlo dobře,“ dodal Howard, ale potvrdil, že myšlenku nikdy neopustil. Zhmotňovat se tedy začala až o deset let později, zejména také díky tomu, že se Lucasfilm stal součástí Disney, které je ochotné licencovat své značky a přistupovat k vydávání her benevolentněji. Co se týče herního Indyho jako takového, Howard pouze naznačil, že půjde o žánrový mix, nikoliv čistokrevnou akční adventuru, jak si hru možná hráči představují. Na další informace ale budeme muset trpělivě vyčkávat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru