THQ Nordic vlastní 26 studií a pracuje na 96 titulech

THQ Nordic vlastní 26 studií a pracuje na 96 titulech

Rodina se rozrostla o Saber Interactive. Částka za akvizici může být až 12 miliard korun

20. 2. 2020

Před týdnem jsme zmapovali aktivity Tencentu na poli videoher a potvrdili, že ve smyslu tržeb je Tencent Games skutečně tou největší herní společností na světě. Pokud bychom ale měli použít jiné měřítko, i čínský gigant bledne před továrnou na hry jménem THQ Nordic, resp. její loni ustavenou mateřskou společností Embracer Group. Po včerejší akvizici Saber Interactive totiž počítá Embracer své portfolio vývojářských studií na 26 a ještě na konci loňského prosince se více než 2200 zaměstnanců podíle na vývoji 96 titulů, z nichž 52 teprve čeká na své odhalení. Jen pro srovnání, Microsoft disponuje patnácti interními týmy, Sony čtrnácti a jestli v součtu pracují na více než 40 projektech, byli bychom hodně překvapení. Je samozřejmě nutné dodat, že Embracer nemá ve své stáji tak velká či významná studia jako zmiňovaní souputníci a jen výjimečně vydají hru s AAA parametry. Přesto to lidem kolem šéfa Embracer Group Larse Wingeforse stačí a neutuchající akvizice dokazují, že takto nastavený byznys funguje.

Významné akvizice THQ Nordic a Embracer Group

14. listopadu 2018 - Coffee Stain (Goat Simulator, Satisfactory), 32,3 milionů eur
13. února 2019 - Warhosre Studios (Kingdom Come: Deliverance), 33,2 milionů eur
22. května 2019 - Piranha Bytes (Gothic, Risen, ELEX), částka není známa
14. srpna 2019 - Gunfire Games (Darksiders), částka není známa
14. srpna 2019 - Milestone Interactive (MotoGP, WRC, Ride), 44,9 milonů eur
20. prosince 2019 - Tarsier Studios (Little Nightmares), 9,7 milionů eur
19. února 2020 - Saber Interactive (porty pro Switch, World War Z), 138 milionů eur + 347 milionů ve 3 letech

Výše uvedená čísla o počtu zaměstnanců a vyvíjených her jsou přitom ještě vyšší, byť zatím čekají na formální potvrzení. Saber Interactive totiž zaměstnává více než 450 zaměstnanců a zcela jistě pracují na minimálně jedné nové hře, čili se počet titulů pod skupinou Embracer začíná povážlivě blížit číslovce sto a zaměstnanecká báze již brzy přeroste hodnotu 3000. Podle Games Industry totiž došlo k tichému zformování dalších dvou studií a Wingefors přislíbil jejich brzké odhalení. Nejedná se přitom ani o River End Games či C77 Entertainment, které byly otevřeny ve Švédsku, resp. Spojených státech díky investiční skupině Amplifier Games Invest, ani o slovenské studio Nine Rock Games, které bylo otevřeno v Bratislavě na konci ledna. I podobné aktivity proto jasně naznačují, že Embracer nekončí a rozmach bude pokračovat i v roce 2020.

Pokud ve finále k proplacení částky 525 milionů dolarů dojde, hravě tím Embracer překoná Tencent a jejich akvizici Riot Games.

Pokud bychom se ovšem měli vrátit k akvizicím a jmenovitě k včerejšímu oznámení nákupu Saber Interactive, odzbrojující je i částka, kterou musel Embracer vynaložit. Jde o 150 milionů dolarů, které ale do výše neuvěřitelných 525 milionů dolarů (12,1 miliardy korun) doplní platby v následujících třech letech, odrážejících se v úspěchu a postupně vydáváných her studia. Pokud tedy ve finále k proplacení této částky dojde, hravě tím Embracer překoná Tencent a jejich akvizici Riot Games (450 milionů dolarů) a téměř se vyrovná Disney, když si v roce 2010 koupili za 563 milionů dolarů společnost Playdom. Pro kontext může posloužit i nedávná akvizice Insomniac Games, v rámci které muselo Sony zaplatit majitelům studia 229 milionů dolarů. A to se bavíme o týmu, který má na svém kontě fantastického Spider-Mana a série Ratchet & Clank, Spyro nebo Resistance.

Je navíc jen otázkou času, než se začnou pod hlavičkou THQ Nordic objevovat ambicióznější tituly, které by mohly začít postupně stírat nálepku vydavatele her druhé kategorie. Ostatně, sám Wilgefors připouští, že by rád vydal alespoň dvě AAA hry v příštím finančním období a postupně k nim přidával další. Jednou z nich by výhledově mohl být i nový projekt českých Warhorse, kteří oslavili rok pod THQ Nordic, přestěhovali se do nových kanceláří a nezdá se, že by studio personálně výrazně prořídlo. Dalšími potenciálními studii, schopnými doručit AAA hru, pak jsou italští vývojáři z Milestone, kteří patří THQ od loňského srpna, a Piranha Bytes, kde se již pravděpodobně dva roky pracuje na pokračování hry ELEX.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru