The Ogre King je ručně kreslený krokovací dungeon

The Ogre King je ručně kreslený krokovací dungeon

Pracoval na něm jediný člověk po dobu pouhých několika dní. Crunchi se prý nevyhnul

Zdroj: Zooperdan
28. 4. 2020

Dan Thoresen, vystupující na internetu pod přezdívkou zooperdan, je milovníkem krokovacích dungeon. Tak velkým, že na doméně dungeoncrawlers.org provozuje katalog takových her, třídí je, shání o nich informace a odkazuje na žebříček stovky nejlepších her tohoto žánru. Ačkoliv nemáme jak následující informace ověřit, vsadili bychom se, že Eye of the Beholder zná i po zpátku, Dungeon Mastera si dává před usnutím jako rychlé mentální cvičení a po bytě mu visí plakáty s Wizardry a Isharem. Zkrátka fanoušek, jaksepatří. Jenže lidem jako zooperdan vývojáři v poslední době příliš radosti nedělají a typické krokovací dungeony jsou mírně řečeno v útlumu. Proto se zooperdan rozhodl, že zúročí své zkušenosti a za pouhý týden vytvoří vlastní hru, která bude výhradně jeho dílem. V době karantény mu zkrátka přišlo jako dobrý nápad, rozběhnout soukromý jednočlenný game-jam a na jeho konci stojí vyslovená nádhera.

„The Ogre King je first person čtverečkový dungeon crawler, inspirovaný starými klasikami. Hra obsahuje jedenáct úrovní, patnáct druhů nepřátel, nějaké questy, hádanky a také spoustu tajných místností,“ představuje svoji hru zooperdan na portále Itch.io. To, co člověka zaujme nejvíc, je již zmíněný výtvarný styl, který je výsledkem aktuálních možností a schopností autora. Jde o ručně kreslené dlaždice, které zooperdan nejprve tužkou vyvedl na papír a následně z nich složil všechno, co utváří každý správný krokovací dungeon. „Rozhodl jsem se udělat krokovací dungeon za jediný týden, grafika je (špatně) ručně kreslená na papír, který jsem oskenoval,“ vysvětluje zooperdan na svém Twitteru. V průběhu vývoje tam umisťoval krátké updaty, bohužel ale začal až čtvrtým dnem a ukázku původní kresby zveřejnil až později.

Poslední tři dny do dokončení The Ogre King strávil zooperdan zpracováváním herních mechanismů, grafiky, hudby a hlavního menu. Nechyběly ani speciální obrazovky oznamující konec hry a samozřejmě i komunikace s ochotnými testery, kteří pomáhali zooperdanovi odhalit některé z možných problémů. Jak sám nakonec přiznává – crunchi se vyhnout nedokázal, nevypadá to však, že by si sám na sebe stěžoval. Sedmý den už pouze hlásil, že je téměř u konce a jediné, co v tu chvíli chybělo, byla úvodní obrazovka a další testeři, kterých očividně není dost ani na kreslený dungeon. Nakonec ale vlastní podmínky jamu splnil a sedmý den uvolnil ke stažení verzi 1.0, na kterou před několika hodinami navázal drobný update s úpravou některých zapomenutých chybek.

Hru si můžete pořídit za jediný dolar, případně zooperdanovi přihodit něco navíc – jednak proto, že jde o velmi zajímavou záležitost a jednak proto, že neodmítá budoucí práce na projektu, bude-li o něj zájem. „Můžete mě podpořit koupí téhle hry, abych mohl pokračovat na vývoji.  Přidám další úrovně, prohloubím herní mechanismy a spoustu dalšího. Nezapomeňte, tuhle hru jsem udělal za týden, jak by asi vypadala, kdybych na ní mohl strávit několik měsíců?!“

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru