The Finals, Embark Studios, The Finals hraje na Steamu přes 200 tisíc lidí

The Finals hraje na Steamu přes 200 tisíc lidí

Recenze ale zatím tak příznivé nejsou. Stěžují si na pomalejší pohyb, vývojáři mají vysvětlení

Zdroj: Embark Studios
9. 12. 2023
Název: The Finals Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 7. 12. 2023
The Finals

V průběhu The Game Awards vydali vývojáři ze studia Embark svoji střílečku The Finals. Akce, která na sebe strhla pozornost během betatestu, nabízí svižnou hratelnost, obrovskou míru destrukce a uspokojivý gameplay, což by mohlo ve finále vést k tomu, že se titul usadí mezi populárními střílečkami dneška a rozšíří řady stálic jako Apex: Legends, Counter-Strike, Call of Duty nebo Valorant. Vše se zdálo být na dobré cestě, ale po vydání se přeci jen kola trochu zadrhla, a ačkoliv titul momentálně na Steamu hraje přes 200 tisíc hráčů, v recenzích zatím The Finals nebodují.

Pokud zabrousíte na stránku hry na Steamu, uvidíte slovní hodnocení „smíšené“ z celkového počtu bezmála 18 000 recenzí, z nichž pozitivních je jen 69 procent. Proč, ptáte se, když byla hra vynášená do nebes a nekriticky se o ní mluvilo jako o další velké věci letošního roku? Hráčům přijde, že vývojáři zpomalili pohyb, tedy něco, co bylo v průběhu testů velmi chváleno a v kritických recenzích mluví o velmi zvláštním pocitu, jako kdyby se postava – bez ohledu na zvolenou classu či build – pohybovala v medu. Jde samozřejmě o nadsázku, protože hra je stále velmi svižná, ne však tolik jako v betě a hráčům to velmi vadí.

Fakt je ovšem ten, alespoň tedy podle tvrzení vývojářů na Discordu (přes PCGamesN), že k úpravě rychlosti pohybu nedošlo. „V uplynulých měsících jsme učinili drobné změny v animacích, zvuku a nastavení, takže s kombinací těchto věcí se může zdát, že se pohyb zpomalil,“ napsali vývojáři. Dalším rozdílovým faktorem je také FOV, které je nově v základu nastaveno na hodnotu 71 stupňů, což může mít rovněž vliv na pocit z rychlosti. Mělo by tudíž stačit hodnotu trochu zvýšit a hra by měla ihned o trochu víc připomínat sebe samu z betatestu. Vývojáři nicméně potvrdili, že se budou tímto problémem zabývat a v nadcházejících dnech přinesou update, který by měl některé z prvků hry opětovně vybalancovat.

Není to ale momentálně pouze pohyb, hráči velmi konkrétně vypichují například to, že těžká třída bojovníků je až příliš silná, na což už mělo být poukazováno během testování. Vývojáři ovšem z druhé strany připomínají, že jde o live service hru, titul, který se má neustále vyvíjet, měnit a přetvářet, takže až po zpětné vazbě dostatečného počtu hráčů budou některé věci upravovat. Smyslem je, dát hráčům hru, která se jim líbí a rádi ji hrají, nikoliv produkt, který je má od dobrého zážitku zrazovat. Uvidíme tedy, jak se vše vyvine, férově musíme uznat, že The Finals jsou teprve na začátku a nepochybujeme, že vývojáři nejen se zkušenostmi z vývoje Battlefieldu vědí, co dělají. Na hru samotnou se pak nepochybně podíváme v průběhu příštího týdne.

# akční # fps # sci-fi

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru