Cyberpunk 2077, CD Projekt, Testeři Cyberpunku se ohradili proti nedávným nařčením

Testeři Cyberpunku se ohradili proti nedávným nařčením

Společnost Quantic Lab tvrdí, že informace nejsou přesné a lidé nerozumí testování her

Zdroj: CD Projekt RED
29. 6. 2022
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Před několika dny youtuber Chris Zakrzewski na svém kanále Upper Echelon Gamers citoval ze 72stránkového dokumentu, který měl obdržet od anonymně vystupujícího zaměstnance firmy Quantic Lab, poskytující herním společnostem služby v oblasti testování. Jedním z klientů firmy byli i vývojáři z CD Projektu, kteří po dobrých zkušenostech s testováním Zaklínače 3 a Gwentu svěřili Quantic Lab i Cyberpunk 2077. Podle informací, které zveřejnil Chris Zakrzewski, však mělo vyjít najevo, že rumunská testovací firma lhala CD Projektu o počtu i zkušenosti přidělených testerů a kvůli denním kvótám na množství bugů nahlašovala vývojářům Cyberpunku 2077 jen stovky a tisíce malých nepodstatných chyb, zatímco přehlížela komplexnější problémy, které vedly k velmi špatnému přijetí hry a nutnosti mohutně ji opravovat po vydání.

Kauze jsme včera věnovali obsáhlý článek, popisující i řadu dalších okolností, které se měly Quantic Lab týkat, včetně nakládání se zaměstnanci, nulové transparentnosti vůči klientům či nepříjemné firemní kultuře, kvůli které měla odejít značná část zkušených testerů. Proti všemu se teď ale CEO Quantic Lab Stefan Seicarescu ohrazuje ve svém vyjádření, které poskytl magazínu Forbes, v němž mimo jiné uvádí, že lidé příliš nerozumí způsobu testování a snaží se vysvětlit, že jeho firma je tak transparentní, jak ji podepsané kontrakty přikazují.

„Video zveřejněné na sociálních sítích začíná nesprávnými tvrzeními o historii společnosti Quantic Lab. Zdá se, že v něm chybí pochopení procesu, jakým se hry testují před uvedením na trh,“ začíná své vyjádření Seicarescu. Dále popisuje zrychlenou historii své firmy, která byla založena v roce 2006 pouhými 12 členy a v nadcházejících letech se rozrostla do 3 poboček v Rumunsku s více než 400 zaměstnanci. Seicarescu také vyjmenovává, že spolupracují s více než 60 klienty a testují přibližně 200 projektů ročně. „I nadále ale zachováváme přístup, v němž je kvalita na prvním místě, a to u všech zakázek, které plníme,“ dodává CEO Quantic Lab.

Až v druhé části svého vyjádření se snaží vysvětlit, že na testování velkých her se podílí několik externích firem, které zpravidla doplňují práci interních testovacích týmů, jako tomu bylo u Cyberpunku 2077. „Každý projekt, který realizujeme, je jedinečný s ohledem na své vlastnosti. Směřování projektu je s našimi klienty přesně dohodnuto a odpovídajícím způsobem upravováno podle požadavků v reálném čase,“ říká Seicarescu. Tím ovšem prohlášení končí a nedochází k žádnému efektivnímu vyvrácení toho, o čem mluvil Chris Zakrzewski. To ovšem CEO Quantic Lab vysvětluje tím, že i nadále zůstávají smlouvy s klienty tajné a nebudou zveřejněny, takže jde jen o drobnou korekci, nikoliv o přesvědčivé argumenty, které by doopravdy popřely informace z citovaného dokumentu.

Společnost CD Projekt byla rovněž oslovena stran vyjádření, ale polští vývojáři „nehodlají komentovat jakékoliv spekulace“.

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru