Tencent se chce od Nintenda přiučit vývoji her

Následovat bude expanze za hranice Číny, svými tituly pak zacílí na Evropu i USA

12. 11. 2019

Společnosti jako NetEase či Tencent plní z pohledu západních firem především roli partnera, prostřednictvím kterého je vůbec možné vstoupit na čínský trh. Od této spolupráce pak logicky nevedla příliš dlouhá cesta k investicím a není žádným tajemstvím, že větší, či menší podíl mají oba zmiňovaní čínští giganti v Riot Games, Supercell, Epic Games nebo v Activision-Blizzard. Dalším krokem, zdá se, ale nebude postupné skupování západních vývojářů a vydavatelů – jako se již stalo v případě Riot Games – ale naopak vlastní snaha vystoupit za hranice Číny a oslovit hráče ve Spojených státech i Evropě. Alespoň takové jsou plány Tencentu, o nichž poměrně jasně mluvil podle deníku Wall Street Journal nejmenovaný zaměstnanec: „Chceme expandovat a v hledáčku máme hráče konzolových her v USA a Evropě.“

Neznamená to ale, že by Tencent nedisponoval vlastními kapacitami a neuměl hry vytvářet, jejich zaměření je ale spíše mobilního charakteru a dosud cílilo s malými výjimkami na domácí trh.

Abyste měli přehled v tom, co to přesně znamená, je ještě důležité připomenout, že se Tencent stal v dubnu partnerem Nintenda pro distribuci konzole Switch v Číně, a právě toto spojení by mělo začít fungovat i opačným směrem. „Doufáme, že budeme moci vytvářet konzolové hry s postavičkami od Nintenda a naučit se všemu potřebnému právě od těchto vývojářů,“ upřesňuje zaměstnanec Tencentu. Neznamená to ale, že by Tencent nedisponoval vlastními kapacitami a neuměl hry vytvářet, jejich zaměření je ale spíše mobilního charakteru a dosud cílilo s malými výjimkami na domácí trh. Není proto překvapivé, že se ve článku dále rozebírá nezájem Tencentu vyvíjet hry ve spolupráci s Nintendem pro čínské hráče, se kterými raději chtějí expandovat do zahraničí, i vzhledem k tomu, že se chutě a trendy jednotlivých trhů tolik nepřekrývají. Spekuluje se rovněž o tom, že Tencent podobné aktivity začíná vyvíjet v souvislosti s nově představenými pravidly pro mladistvé hráče online her, které rozebíráme například v posledním vidcastu. Ve zkratce jde o sadu nejrůznějších omezení, která se mohou negativně projevit na tržbách a Tencent, v budoucnu zřejmě následován ostatními, tomu bude chtít aktivně předejít.

Co se týče možných titulů, na kterých by Tencent mohl pracovat, redaktoři Wall Street Journal rozebírají údajný zájem Nintenda o vstup do segmentu her pro dívky. Ty v portfoliu japonského vydavatele a vývojáře nejsou tak silně zastoupeny a s přihlédnutím k tomu, jací jsou v Číně specialisté na romantické tituly, mohlo by být prázdné místo zaplněno poměrně rychle. Aktuální stav rozebírá známý analytik Daniel Ahamd a sám uvádí, že právě ženy začínají být hybnou silou celého trhu, pomáhají mu růst a nutí vývojáře v Číně, aby již existující hry upravovali ženskému vkusu. Bez ohledu na téma nových her – tedy pokud k partnerství vůbec dojde – by však mělo Nintendo přemýšlet i nad monetizací a platební politikou obecně, s vědomím toho, že jejich hry nejsou konstruovány na to, aby v nich hráči utráceli. Ostatně, sami zástupci Tencentu tuto skutečnost zmiňují a je cosi zvláštně uspokojujícího na tom, slyšet o skutečných záměrech a plánech bez zbytečných vytáček.

Ženy začínají být hybnou silou celého trhu, pomáhají mu růst a nutí vývojáře v Číně, aby již existující hry upravovali ženskému vkusu.

Aktivitu Tencentu je pak také nutné vnímat jako krok ke zlepšení renomé, které není u hráčů na Západě zrovna valné. Z pozice nenasytného molocha, který si navíc agresivně diktuje podmínky, tak chce společnost očividně vybřednout právě díky hrám, ze kterých – jak ostatně Tencent sám v minulosti naznačil – velké výdělky plynout nebudou. Už v dubnu, při spojení s Nintendem za účelem zmiňované distribuce Switche, upozorňovali Číňané, že se hybrdní konzoli na trhu zřejmě dařit nebude a do centrály Nintenda vyslali střídmý závazek, že do konce životního cyklu prodají „alespoň několik milionů kusů“. Je tedy otázkou, nakolik konzoli vůbec věří a co přesně stojí za plánovanou expanzí. Nic než čas a skutečné výsledky ale odpovědět nedokáže.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru