Není to první podobný případ, ale mohl by být ponaučením pro další vývojáře. Přenést do moderní hry skutečného sportovce se vším všudy znamená, že se v digitálním světě jeho alter ego objeví třeba i s tetováním, které nosí. Jenže kdo má práva na samotné tetování? Jak se zdá, bez svolení původního autora to už nepůjde. Tatérka Catherine Alexander uspěla s žalobou na 2K Sports a Take-Two Interactive kvůli jejímu výtvoru, který se objevil ve hrách ze série WWE 2K.
Žalobu podala už v roce 2018 s tím, že její tetování byla bez jejího souhlasu použita ve hře WWE 2K16, WWE 2K17 a WWE 2K18. Nevznášela se tu samozřejmě jen tak. Nosí je hvězda WWE Randy Orton. Tahle autenticita ale zdá se, může přijít draho a zašla příliš daleko. Vydavatel hry argumentoval tím, že se domníval, že tetování využívá v rámci ustanovení americké legislativy fair use. To dovoluje využít některá chráněná díla i bez souhlasu držitele autorských práv. V tomto případě šlo o realistické ztvárnění Randyho Ortona.
Porota ale odmítla tento důvod a rozhodla, že má umělkyně nárok na náhradu škody. Ta byla vyčíslena na 3750 dolarů. Nemá nicméně nárok na žádnou další kompenzaci, protože porota usoudila, že zisky plynoucí z prodeje hry nebyly přímým důsledkem obsažení jejích tetování. V přepočtu necelých 100 tisíc korun není nijak drakonická částka, ale rozhodnutí soudu může posloužit jako precedent v dalších podobných sporech.
Magazín VGC nicméně připomíná, že v roce 2020 Take-Two vyhráli v podobném sporu, kde tetovací salón Solid Oak Sketche požadoval náhradu škody za zobrazení hvězd jako LeBron James, Kenyon Martin a Eric Bledsoe i s jejich tetování ve hrách ze série NBA 2K. Tehdy soud ovšem uznal, že vydavatel měl práva na použití tetování díky licence od NBA na podobu hráčů.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.