Switch umí díky poslednímu updatu načítat hry rychleji

Switch umí díky poslednímu updatu načítat hry rychleji

VR verze Zeldy a Maria krátkodobě přetaktují procesor, čas se zkrátil o několik vteřin

28. 4. 2019

Minulý čtvrtek se hry The Legend of Zelda: Breath of the Wild a Super Mario Odyssey dočkaly na Nintendu Switch očekávaného updatu, který v nich zpřístupnil VR funkcionalitu pro použití v kombinaci s nedávno uvedeným VR Kitem papírové stavebnice Nintendo Labo. Jak se ovšem zdá, možnost zahrát si obě hry ve virtuální realitě není to jediné, co update přináší – společně s novou verzí firmwaru se totiž zdá, že se hry načítají mnohem rychleji než dřív, což potvrzují jak speedrunneři, tak komunita tvůrců homebrew aplikací.

Jako první si zrychlení času všiml francouzský streamer Alexis de Champris, který se zaměřuje na speedruny a dosud poslední díl Zeldy je jeho oblíbeným. Na svůj Twitter umístil několik porovnávacích videí s načítacími obrazovkami při vstupu a odchodu ze svatyň a v obou případech si hra s nejnovějším updatem vedla lépe – konkrétně o tři, resp. pět vteřin. Dále se však načítáním zaobírali specialisté na homebrew software a Brawl345 – uživatel z diskuze GBATempnabízí ještě markantnější skok – podle něj se načtení uložené pozice zrychlilo z 31 vteřin na 21 a rychlé cestování z 19 na 11. Pozitivní vliv to podle něj mělo i na Super Mario Odyssey, o kterém rovněž tvrdí, že se spouští rychleji, ačkoliv nepřichází s žádným přímým porovnáním časů.

Důvodem je údajně novinka v podobě automatického krátkodobého přetaktování procesoru v momentě, kdy se hra načítá, poté se rychlost CPU vrací do normálu. V případě Switche se bavíme o standardním režimu při frekvenci 1 GHz a krátkodobém boostu na 1,7 GHz. Brawl345 si také všimnul, že se v handheldovém režimu automaticky zvyšuje frekvence grafického čipu na maximálních 768 Mhz, což se dosud dělo pouze ve chvílích, kdy byl Switch umístěn do docku. Jiní uživatelé diskuze na GBATemp však tvrdí, že nová maximální rychlost grafického čipu je v handheldovém režimu 486 Mhz z původních 307 Mhz, i tak by ale šlo o znatelný nárůst a potvrzení aktuální domněnek. Poslední informaci pak přinesl uživatel s přezdívkou pcwizard7, který k Zeldě a Mariovi přidává i zmínku o aktuálním Mortal Kombat 11 – i ten prý využívá nového výkonnostního profilu, vedlejším účinkem však je, že se konzole nepříjemně zahřívá.

Vrátíme-li se k oficiálním informacím, Nintendo zatím o „boostu“ mlčí. Ve výpisu změn pro update firmwaru na verzi 8.0.0 o něm není ani zmínka, jen drobný update na verzi 8.0.1, který byl uvolněn 23. dubna, přichází s obecným vylepšením stability, což by mohlo se zásahem do taktu procesoru souviset.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru