Studio Vicarious Visions bylo začleněno pod Blizzard

Autoři remasterů Tonyho Hawka nebo Crashe se budou nově jmenovat Blizzard Albany

Zdroj: Activision
13. 4. 2022

Studio Vicarious Visions, které je součástí Activisionu od roku 2005 a v poslední době pracovalo nad remastery Crashe Bandicoota nebo prvních dvou dílů Tonyho Hawka, bylo v průběhu loňska integrováno do struktury Blizzardu. Spekulovalo se, že Vicarious Visions zasáhne do vývoje remaku Diabla II, což se následně potvrdilo a stane se tak i v případě další spekulace. Tu loni v říjnu přinesl magazín Polygon, když tvrdil, že studio přijde o svoji dosavadní identitu a Blizzard jej přejmenuje, což se skutečně děje a Vicarious Visions tak střídá poměrně generický název Blizzard Albany. Vývojáři se k situaci vyjádřili krátce na Twitteru a potvrdili, že definitivní sloučení také znamená možnost nadále pracovat pouze na vývoji značek od Blizzardu, což se ne všem fanouškům podle komentářů zamlouvá.

„Oficiálně jsme se spojili s Blizzard Entertainment. Náš tým zůstává v Albany a je plně oddán hrám od Blizzardu. Sledovat nás můžete na účtu Blizzardu,“ napsali vývojáři včera na Twitteru a zdá se, že svůj vlastní účet na této síti již používat nebudou. Na druhou stranu to ale neznamená, že studio končí – naopak, setrvání na místě, kde bylo v roce 1991 založeno, je jasným důkazem, že se mění pouze obal společnosti, nikoliv jeho jádro. Neproběhlo ani žádné propouštění, jak se může v takových případech stát, tedy přesněji řečeno – dosud nebyla žádná restrukturalizace veřejně oznámena. Nezdá se však, že by Vicarious Visions mělo nějaké významné personální problémy, a pokud nedojde na změny týkající se celkové situace kolem Activisionu a Blizzardu, struktura studia by měla zůstat neměnná.

Největším problémem tak je v tuto chvíli ztráta vlastního dědictví a přetržení odkazu, které s sebou studio dlouhých 31 let neslo, což se hráčům i s ohledem na nostalgii příliš nelíbí. V komentářích připomínají, že by zaměstnanci Vicarious Visions nebyli jediní, kdo by po přejmenování právě z těchto důvodů zatoužili po změně a oslabili tak tým, který se sice převážnou část své existence věnoval portům, ale právě remastery – jak kompletní, leč věrné předělávky Crashe či Tonyho Hawka sami nazývali – pomohly studiu vybudovat silné renomé. Podle inzerátů na neobsazené pozice v Blizzardu Albany se však zdá, že momentálně budou pouze přidávat ruku k práci na Diablu IV, a nikoliv ve smyslu vývoje obsahu, ale spíše technologického pozadí a nástrojů, vzhledem k tomu, že hra vzniká v irvinské centrále.

Blizzard zatím přejmenování nekomentoval, jistým náznakem je ale také zrušení oficiálních stránek Vicarious Visions, které byly přesměrovány právě na seznam otevřených pracovních pozic v Albany.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru